Co jakiś czas w Formule 1 pojawia się kierowca, o którym od razu wiadomo, że będzie wielkim mistrzem. Już po kilku pierwszych wyścigach staje się megagwiazdą. Takim kimś był Michael Schumacher. Podczas GP Belgii obchodził rocznicę swojego debiutu i właśnie wtedy ostatecznie udowodnił, że jest już na mistrzowskim poziomie.

Kiedy podczas weekendu Grand Prix Włoch Formuły 1 w 1992 roku ogłoszono, że aktualny mistrz serii IndyCar Michael Andretti zostanie kierowcą McLarena, oczekiwania były ogromne.

Jedną z osób, które przyszły wczoraj do Victory Lane, aby pogratulować Takumie Sato zwycięstwa w Indianapolis 500 był Dario Franchitti. Ta dwójka stoczyła ze sobą w 2012 roku pojedynek, który przeszedł do historii.

18 lat startów w wyścigach długodystansowych przyniosło Audi zwycięstwa i sławę. W błędzie jest jednak ten, kto twierdzi, że marka weszła do rywalizacji bez doświadczenia i z zerowym dorobkiem pucharowym.

Niki Lauda – kierowca który trafił do Formuły 1 z konkretnymi marzeniami oraz celami. Człowiek, który postawił na szali życie prywatne i karierę w firmie ojca na równi ze sportami motorowymi, które wygrały, ale mogły mu zabrać najcenniejszą rzecz, życie.

Amerykański wielki tydzień przed 100. edycją wyścigu Indianapolis 500 to najlepszy moment na przypomnienie sobie nieco historii tego najbardziej znanego po zachodniej stronie Atlantyku wydarzenia motoryzacyjnego.

>Szybki kierowca, wielki talent, jednak w czasach kiedy światem F1 rządzą pieniądze nawet to nie wystarcza, żeby się tam dostać.

Z reguły kiedy pojawia się temat Grand Prix Hiszpanii większości fanom od razu przychodzi na myśl popularny tor Circuit de Catalunya, na którym wyścig ten odbywa się nieprzerwanie od sezonu 1991, a oprócz tego jest to obowiązkowy przystanek dla cyrku F1 podczas zimowych testów. W historii tego kraju zawody Formuły 1 odbywały się jednak również na wielu innych obiektach, a jednym z nich był Monjuic Park, położony w centrum Barcelony. Podczas wizyty w tym mieście w związku z testami, zdecydowaliśmy się zobaczyć to miejsce na własne oczy.

Michael MacDowel to kierowca, który miał jedną z najkrótszych, liczącą zaledwie 17 okrążeń karierę w Formule 1. Oprócz tego zdobył jednak wiele trofeów w lokalnych zawodach w Wielkiej Brytanii, a także w wyścigach górskich. Po walce z rakiem zmarł 18 stycznia w wieku 83. lat.

Audi Quattro to prawdziwa ikona rajdowych tras. Zawodnicy za kierownicami kolejnych ewolucji tego auta wygrali łącznie 24 rundy Rajdowych Mistrzostw Świata.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race