Szef zespołu Formuły 1 Mercedesa-AMG Toto Wolff może opuścić mistrzowską ekipę po wypełnieniu kończącego się w tym roku kontraktu. Wbrew wcześniejszym doniesieniom, Austriak nie miałby jednak przejść do FOM czy Ferrari, a do Astona Martina.

Odwołanie Grand Prix Australii i kulisy tego wydarzenia odbiły się szerokim echem na całym świecie. Kibice czekający przy bramkach, fani czekający na włączenie telewizorów, dziennikarze, telewizje i media na całym świecie z zapartym tchem śledziły to, co działo się pomiędzy ogłoszeniem stwierdzonego przypadku koronawirusa, a odwołaniem wyścigu.

Chyba najbardziej ikoniczny moment podczas Grand Prix Australii, z wyścigów, które odbyły się w Melbourne, to też jeden z najbardziej pamiętnych momentów w historii zespołu Minardi. Mark Webber zaliczył wymarzony debiut, głównie dzięki chaotycznym wydarzeniom, które miały miejsce na początku wyścigu.

Dopiero na niecały miesiąc przed pierwszym wyścigiem, kierowcy i zespoły miały szanse wypróbować swoje samochody na sezon 2020 Formuły 1. Daniił Kwiat był pierwszym, który zasiadł za kierownicą modelu AT01 nowego zespołu Scuderia AlphaTauri, o czym opowiedział Roksanie Ćwik w padoku toru pod Barceloną.

Pomysł nakręcenia serialu poświęconego Formule 1, który miał zostać umieszczony na popularnej platformie rozrywkowej, początkowo wydawał się śmieszny. Mało kto spodziewał się, że ekipa Netflixa wykaże należyty szacunek oraz zrozumienie tego jakże skomplikowanego sportu.

Po rozczarowującym sezonie 2019, zespół Haas ma sporo do udowodnienia w Formule 1. Pierwsze testy nowego samochodu dają powód do nadziei szefowi amerykańskiej ekipy Güntherowi Steinerowi, z którym w padoku toru w Barcelonie rozmawiała Roksana Ćwik.

Max Verstappen jest obecnie uznawany za jedną z największych gwiazd Formuły 1. Ośmiokrotny zwycięzca Grand Prix po raz pierwszy zakończył mistrzostwa na podium klasyfikacji generalnej wraz z zespołem Red Bull Racing. Gdyby jednak wydarzenia w jego karierze juniorskiej potoczyły się nieco inaczej, 22-latek mógłby teraz reprezentować Ferrari.

Wyścigi samochodowe to sport wielu pamiątek – części samochodów, programy, bilety, flagi, autografy… i modele. Tej zimy przyglądamy się ludziom, dla których sport motorowy to znacznie więcej niż hobby. Tym razem swoją historią podzielił się z nami pan Paweł Rozwadowski, będący właścicielem imponującej kolekcji kilkuset modeli aut wyścigowych.

Pana Adama „poznałam” przez przypadek. Przeglądając tak zwane „stories” na Instagramie zauważyłam zdjęcie podane dalej u Aldony Marciniak. Było to zdjęcie przed wykonaniem tatuaży Roberta Kubicy. Kiedy zaczęłam przeglądać profil naszego rozmówcy, zauważyłam inne genialne tatuaże między innymi „rękaw” czyli całościowy tatuaż ramienia, gdzie znajdował się Niki Lauda. Poniżej mała rozmówka na temat tego, jak to wszystko się zaczęło.

Kolejny sezon IMSA SportsCar Championship za nami. W każdej klasie poznaliśmy nowego mistrza serii IMSA. Po latach dominacji General Motors w najwyższych kategoriach prototypów i GT, amerykańska grupa mająca w posiadaniu Cadillaca czy Chevroleta musiała oddać swoją koronę komuś innemu. Jak przebiegał sezon oraz jakich nowych mistrzów mamy w poszczególnych klasach?

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race