Grand Prix Hiszpanii 1996 w karierze Michaela Schumachera jest tym, czym Grand Prix Europy w Donington 1993 w karierze Ayrtona Senny. To wyścig, w którym najdobitniej pokazana została dominacja talentu jednego kierowcy nad resztą stawki. Jeśli wybieramy najlepsze wyścigi w bogatej karierze Schumiego, ten obowiązkowo musi się znaleźć w czołówce zestawienia.

Obok świetnej jazdy w deszczu, tym co wyróżniało Michaela Schumachera wśród kierowców jego pokolenia była umiejętność jazdy na sto procent przez wiele kolejnych okrążeń w wyścigu. W czasach tankowania umiejętność utrzymywania równego tempa i jednocześnie zbliżania się do maksymalnych możliwości samochodu była kluczem do zwycięstw. Jednym z najbardziej pamiętnych popisów takiej jazdy na limicie było GP Węgier 1998.

Michael Schumacher wygrał cztery pierwsze wyścigi sezonu 1994, ale paradoksalnie to piąty wyścig, czyli pierwszy, którego nie wygrał wzbudził największe zachwyty i spowodował uznanie go następcą zmarłego miesiąc wcześniej Ayrtona Senny.

Co jakiś czas w Formule 1 pojawia się kierowca, o którym od razu wiadomo, że będzie wielkim mistrzem. Już po kilku pierwszych wyścigach staje się megagwiazdą. Takim kimś był Michael Schumacher. Podczas GP Belgii obchodził rocznicę swojego debiutu i właśnie wtedy ostatecznie udowodnił, że jest już na mistrzowskim poziomie.

We wtorek przywitaliśmy nowy rok, a to oznacza, że niewiele już pozostało do rozpoczęcia kolejnego sezonu w wyścigach samochodowych. W kilku kategoriach dojdzie do istotnych zmian – pora zatem przyjrzeć się, co przyniesie ze sobą sezon 2019.

Kiedy podczas weekendu Grand Prix Włoch Formuły 1 w 1992 roku ogłoszono, że aktualny mistrz serii IndyCar Michael Andretti zostanie kierowcą McLarena, oczekiwania były ogromne.

Podobnie jak w ubiegłym roku, Sebastian Vettel korzysta podczas weekendu Grand Prix Japonii z okolicznościowego malowania swojego kasku. W jego tworzeniu brała udział polska artystka Agnieszka Wienand, współpracująca ze studiem Jens Munser Designs. Przed tegorocznym wyścigiem na Suzuce rozmawiała z nią Roksana Ćwik.

Esteban Ocon z każdym dniem ma coraz mniejsze szanse na to, aby pojawić się na starcie sezonu 2019 Formuły 1. Francuski kierowca ściga się od ubiegłego roku dla zespołu Force India, lecz po tym jak ekipa z Silverstone została wykupiona przez grupę inwestorów na czele z Lawrencem Strollem, dalsza współpraca z Oconem jest poddawana w wątpliwość niemalże z wyścigu na wyścig.

Duże poruszenie wywołała we wtorek informacja o tym, że dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso nie pozostanie w Formule 1 na kolejny sezon. Hiszpan nie ogłosił swoich planów na przyszłość, lecz jak doskonale wiadomo, jest zainteresowany dużymi wyścigami. Zakładając, że Alonso nie będzie mieć problemów ze znalezieniem dla siebie miejsca w którymkolwiek z nich, jego przyszłoroczny kalendarz mógłby przypominać marzenie każdego fana sportu.

Siergiej Sirotkin, który zakończył swoje oba sezony w GP2 na podium klasyfikacji generalnej, jest jednym z dwóch tegorocznych debiutantów w Formule 1. Choć spędzenie pierwszego sezonu w zespole drugiej połowy stawki zwykle pozwala zdobywać doświadczenie w spokojnym otoczeniu, napięta atmosfera wokół ekipy Williams sprawia, że obu kierowcom trudno uciec spod ognia krytyki opinii publicznej. Rosjanin nie przejmuje się tym jednak, co podkreślił podczas rozmowy z Roksaną Ćwik na torze Hungaroring.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race