Esteban Ocon specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Esteban Ocon w tym roku został zmuszony aby zrobić krok w tył, tylko po to aby od przyszłego sezonu zrobić conajmniej trzy w przód. Po zawirowaniach na rynku transferowym w zeszłym roku, junior Mercedesa pełni aktualnie rolę trzeciego kierowcy mistrzowskiej ekipy. Odrzucenie przez ekipę Renault było dla niego najgorszym momentem w karierze, ale mimo to Francuz nie stracił wiarę w rodzimego producenta, którego barwy ostatecznie reprezentować będzie w przyszłym roku. Spędzony pod skrzydłami Mercedesa sezon 2019 nauczył go nie tylko wielu ważnych rzeczy związanych ze sportem, ale także pozwolił stać się lepszym człowiekiem. Na temat wszystkich tych spraw, podczas Grand Prix Singapuru z Estebanem Oconem porozmawiał Wojtek Paprota.

Kevin Magnussen specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Sezon 2019 jest interesujący z perspektywy Kevina Magnussena, który podpisał dwuletni kontrakt z zespołem Haas i nie musi martwić się swoją przyszłością w Formule 1. W trakcie przerwy wakacyjnej duński kierowca ożenił się, lecz po powrocie na tory znów musiał zmagać się z nienajlepszym tegorocznym samochodem amerykańskiej ekipy. W padoku toru Spa-Francorchamps rozmawiała z nim Roksana Ćwik.

Słynne wyścigi: Grand Prix Włoch 2008

Grand Prix Włoch w sezonie 2008 było zupełnie wyjątkowe. Padał deszcz, co na torze Monza nie zdarza się prawie nigdy. Te wyjątkowe warunki spowodowały sensacyjny rezultat, którego nikt się nie spodziewał, ale który nie był przypadkiem. Były to narodziny nowej wielkiej gwiazdy F1.

Romain Grosjean specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Zespół Formuły 1 Haas nie zaliczył łatwego początku sezonu i znajduje się obecnie na dotychczas nieznanym sobie przedostatnim miejscu w klasyfikacji generalnej. Najlepszym wyścigiem amerykańskiej ekipy była inauguracja w Australii, gdzie jednak Romain Grosjean odpadł po problemie w alei serwisowej i nie mógł dorównać swojemu zespołowemu koledze. Od tamtej pory Francuz znalazł się w centrum plotek transferowym i jest typowany do opuszczenia F1 z końcem tego sezonu. Między innymi o tym w padoku toru Spa-Francorchamps rozmawiała z nim Roksana Ćwik.

Marcus Ericsson specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Po pięciu sezonach spędzonych w Formule 1, Marcus Ericsson przeniósł się do serii IndyCar. Szwed nieoczekiwanie musiał opuścić przedostatnią rundę sezonu w Portland, odpowiadając na wezwanie zespołu Formuły 1 Alfy Romeo, bowiem Kimi Räikkönen nie był pewny swojego startu na torze Spa-Francorchamps. Korzystając z okazji, Roksana Ćwik i Tomasz Kubiak przepytali go o wrażenia związane ze startami za oceanem.

Słynne wyścigi: Grand Prix Włoch 1988

Wygranie wszystkich wyścigów w sezonie to Święty Graal Formuły 1. Nikt nigdy nie był tak blisko tego osiągnięcia, jak McLaren w sezonie 1988. Przed Grand Prix Włoch kolejne zwycięstwo McLarena wydawało się niemal pewne. Pogrążeni w żałobie po niedawnej śmierci Enzo Ferrariego tifosi nie spodziewali się, że wyścig może przejść do historii jako wielki tryumf zespołu z Maranello.

Słynne wyścigi: Grand Prix Włoch 1971

Grand Prix Włoch 1971 to nie tylko przez wiele lat najszybszy wyścig w historii, ale też najbardziej widowiskowy finisz. Kierowca, który wygrał, na dohamowaniu przed ostatnim zakrętem był jeszcze trzeci.

Zrozumieć tragedię – wnioski z tragicznego wypadku Anthoine’a Huberta

W wypowiedziach po tragicznym wypadku Anthoine’a Huberta często pojawia się stwierdzenie, że trzeba pracować nad tym, by wyścigi stały się jeszcze bezpieczniejsze. Gdy emocje powoli opadają, przychodzi pora, by zastanowić się, co można było zrobić lepiej i co można zrobić w przyszłości, by takich tragedii unikać.

Au revoir Anthoine…

Kiedy wróciłam z pit lane, Tomka nie było w biurze prasowym – poszedł na konferencję prasową najlepszej trójki Formuły 1. Zabrałam więc telefon i poszłam na spotkanie medialne z Alexem Albonem. Zebrało się nas całkiem sporo. W tle było słychać samochody Formuły 2, których ryk silnika niósł się po okolicznym lesie. Zaraz start do pierwszego wyścigu.

Słynne wyścigi: Grand Prix Belgii 2000

W zestawieniach najlepszych manewrów wyprzedzania w historii F1 zawsze pojawia się ten z Grand Prix Belgii 2000. Czy był to najlepszy manewr w historii? Przemawia za nim to, że miał miejsce podczas walki między dwoma wielkimi kierowcami o absolutnie najwyższą stawkę. Mika Hakkinen walczył o trzecie mistrzostwo z rzędu, a Michael Schumacher o pierwsze od dwóch dekad mistrzostwo dla Ferrari.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league