Gran Turismo Sport – produkt, na który czekaliśmy długie lata. Wnosi on dużo nowości do świata wyścigówek. Tu każdy znajdzie coś dla siebie. Profesjonalni gracze znajdą rozrywkę w trybie wyzwań, a początkujący dostają na „dzień dobry” dokładną lekcję z techniki jazdy. Do tego, dorzućmy tryb multiplayer na podzielonym ekranie i mamy zapewnioną rozrywkę na długie wieczory.

Każdą grupę ludzi można podzielić na niezliczoną ilość sposobów. Fanów Formuły 1 można rozgraniczyć np. na tych wyznających pogląd „kiedyś było lepiej” oraz tych, którzy są na to zbyt młodzi.

Kilka tygodni temu swoją premierę miała kolejna odsłona gier o tematyce Rajdowych Mistrzostw Świata – WRC7. W tej recenzji odpowiemy na pytania dotyczące szczegółów gry oraz sprawdzimy, czy produkcja jest warta uwagi.

Kaski kierowców Formuły 1 – nie tylko ochraniają głowy zawodników, ale również zachwycają swoimi malowaniami. Jednym z rekordzistów ostatnich czasów, który praktycznie co wyścig zmieniał malowanie kasku, był Sebastian Vettel. Niestety, artystyczne Eldorado nie trwało zbyt długo, ponieważ FIA zdecydowała zakazać takiej praktyki, by kibice nie czuli się zdezorientowani ciągłymi zmianami.

Niedawno swoją premierę miała najnowsza odsłona gier o Formule 1, opracowana już tradycyjnie przez brytyjskie studio Codemasters. Sprawdźmy, jakie nowości pojawiły się w tegorocznej produkcji w porównaniu do swojego poprzednika oraz – co ważniejsze – czy gra jest warta zakupu.

Lewis Hamilton ponownie jest na ustach całego świata dzięki fantastycznemu, 58. zwycięstwu w karierze, odniesionemu w ubiegłą niedziele na torze Spa Francorchamps w Belgii. Brytyjczyk zaliczył praktycznie perfekcyjny weekend, przez co będący również w bardzo dobrej dyspozycji Sebastian Vettel musiał zadowolić się drugim miejscem. Najniższy stopień podium przypadł Danielowi Ricciardo, któremu ponownie nie zabrakło szczęścia. Na wyjątkową pochwałę zasługują również Romain Grosjean i Nico Hülkenberg. Podczas Grand Prix Belgii najwięcej uwagi skupiła na sobie drużyna Force India, gdzie za sprawą dwóch kolizji między Sergio Pérezem i Estebanem Oconem doszło do ogromnych spięć, które wywrą znaczący wpływ na zarządzanie zespołem w przyszłości.

Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych znajdują się w okresie długiej wakacyjnej przerwy – kolejny wyścig czeka nas bowiem za ponad dwa miesiące. Nie oznacza to jednak, że fani serii mogą spać spokojnie, zwłaszcza w świetle wydarzeń z ostatnich kilkunastu miesięcy.

Podczas minionego weekendu Grand Prix Węgier nieustannie mówiono na temat kontrowersyjnego urządzenia Halo, które będzie chronić głowę kierowców od sezonu 2018 Formuły 1. W paddocku był obecny prezes Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix GPDA oraz członek Instytutu FIA Alexander Wurz, którego o szczegóły na temat nowego rozwiązania zapytała Roksana Ćwik.

Za nami 11. runda tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1, Grand Prix Węgier, na torze Hungaroring. Bitwa ta zakończyła się zwycięstwem Ferrari, które nie bez kłopotów zdobyło drugi w tym sezonie dublet. Zawodnicy Scuderii byli nieco szybsi od swoich największych rywali z Mercedesa, którym nie sprzyjała charakterystyka toru pod Budapesztem. Bez większych zaskoczeń, trzecią siłą ponownie była ekipa Red Bull Racing, w której po raz kolejny nie obyło się bez problemów eliminujących z gry jeden z samochodów. Z plecami wielkiej trójki dobrze zaprezentował się McLaren, zaliczając pierwszy w tym sezonie podwójny finisz w punktach. W czołowej dziesiątce znaleźli się także zawodnicy Force India i Carlos Sainz. Kto spisał się poniżej oczekiwań? Standardowo - Renault i Jolyon Palmer, a także Haas. 

Kolumbijska zawodniczka Tatiana Calderón kontynuuje swój marsz ku szczycie drabinki samochodów jednomiejscowych. Podczas kwalifikacji do rundy GP3 na torze Hungaroring wywalczyła ona swoje najlepsze pole startowe w karierze i ma nadzieję na zdobycie swoich pierwszych punktów w barwach zespołu DAMS, który zaliczył bardzo słaby początek sezonu.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race