Kilka tygodni temu Codemasters wydało długo wyczekiwaną drugą odsłonę cyklu DiRT Rally. Czy Mistrzowie Kodu spełnili oczekiwania graczy po ciepło przyjętej „jedynce”? Na to i wiele innych pytań postaramy się odpowiedzieć w recenzji gry DiRT Rally 2.0.

Tor Jacarepagua w Rio de Janeiro gościł wyścig F1 dziesięć razy. W latach 1983-89 rozgrywano na nim pierwszy wyścig sezonu. Tor jednak miał przez lata  miał opinię nudnego. Główną trudność dla kierowców stanowiła wyboista nawierzchnia, a także upał. Wyścigi tu rzadko dostarczały emocji. Dopiero ostatnie Grand Prix w Rio zapisało się w pamięci kibiców. Był to bardzo istotny wyścig dla Nigela Mansella, ale także Johnny’ego Herberta i Mauricio Gugelmina.

Polecenia zespołowe często są przedmiotem kontrowersji. Zarówno wtedy, kiedy kierowcy ich słuchają, jak i wtedy gdy je ignorują. Najlepiej pokazuje to Grand Prix Malezji 2013, kiedy kierowcy Mercedesa posłuchali instrukcji, zupełnie odwrotnie niż Sebastian Vettel. Jego konfrontacja z Markiem Webberem mocno nadszarpnęła reputację niemieckiego mistrza, ale dla Australijczyka skończyła się jeszcze gorzej.

Grand Prix Monako 1984 przeszło do legendy z wielu powodów. Był to jeden z bardziej szalonych wyścigów w historii księstwa, ale też bardzo ważny moment w historii F1. To właśnie wtedy świat po raz pierwszy zobaczył ogromny talent Ayrtona Senny. Był to jeden z najlepszych w historii pokazów doskonałej jazdy w wyjątkowo ekstremalnym deszczu. Od tego momentu Senna stał się w powszechnej świadomości genialnym kierowcą i przyszłym wielkim mistrzem.

Przed pierwszym wyścigiem tego sezonu było więcej niewiadomych niż zwykle. Grand Prix Australii odpowiedziało na część pytań i zaskoczyło niespodziankami. Największe z nich to odzyskana forma Valtteriego Bottasa i słaby występ dominującego na testach Ferrari.

Jeśli od jakiegoś wyścigu można datować absolutną dominację Ferrari w Formule 1, jest nim Grand Prix Malezji w 2001 roku. Co prawda Michael Schumacher zdobył pierwsze od lat mistrzostwo dla Ferrari już rok wcześniej, ale nastąpiło to po wyrównanej walce z Miką Hakkinenem. W Malezji w 2001 po raz pierwszy zobaczyliśmy Ferrari kompletnie deklasujące całą stawkę. Obrazek, do którego mieliśmy się w następnych latach przyzwyczaić. Kluczem do zwycięstwa była genialna decyzja strategów.

1990 rok zaczynał się w Formule 1 w nie najlepszej atmosferze, po pełnej kontrowersji końcówce sezonu 1989. Ayrton Senna najpierw rozważał przez chwilę koniec kariery, a potem grożono mu dyskwalifikacją i zawieszeniem licencji. Jednak kilka tygodni przed początkiem nowego sezonu kurz bitewny po jednej z najbardziej kontrowersyjnych kraks w historii F1 w końcu opadł, a pierwszy wyścig dał nadzieję na nowe otwarcie, za sprawą pojawienia się nowej gwiazdy.

Najlepsze historie nie rodzą się z sukcesów – taka jest myśl przewodnia nadchodzącej książki „My Greatest Defeat”, napisanej przez będącego twarzą Formuły 1 Willa Buxtona. Autor swojej pierwszej książki opowiedział Tomaszowi Kubiakowi i Roksanie Ćwik, jak w jego rękach znalazły się najbardziej poruszające nieopowiedziane historie legend wyścigów i dlaczego każdy powinien dzielić się swoimi trudnościami oraz dawać upust negatywnym emocjom.

Grand Prix Singapuru 2010 potwierdziło rosnąca pozycję tego wyścigu w kalendarzu Formuły 1. Ten najdłuższy i zdaniem wielu najbardziej wymagający wyścig roku był tym razem również wciągający od startu do mety. Był pasjonującym pojedynkiem Sebastiana Vettela z Fernando Alonso w sezonie, w którym losy tytułu ważyły się do ostatniej chwili. Polscy kibice pamiętają z niego jednak przede wszystkim świetny występ Roberta Kubicy.

Pomimo znakomitego debiutu w barwach McLarena, Kevin Magnussen miał problem z zadomowieniem się w stawce Formuły 1. Duńczyk musiał odbyć rok przerwy i kilkukrotnie zmieniać barwy, aż w końcu trafił do amerykańskiego zespołu Haas, gdzie rozpocznie już trzeci z kolei sezon. Najmłodszy w stawce zespół zaimponował zwłaszcza w ubiegłym roku, kiedy to Magnussen zajął dziewiąte miejsce w klasyfikacji generalnej.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race