Fabryczny kierowca Mazdy Oliver Jarvis drugi rok z rzędu wywalczył pole position do wyścigu 24h Daytona – inauguracyjnej rundy sezonu IMSA Championship. W innych kategoriach najszybsi byli Ben Keating w LMP2, Nick Tandy w GT Le Mans oraz Zacharie Robichon w GT Daytona.

Już w ten weekend wyścigi długodystansowe z udziałem prototypów wracają do życia, a to za sprawą 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona. To pierwsza runda tegorocznej serii IMSA i być może najważniejsza impreza w kalendarzu amerykańskiej serii.

Dwóch z trzech aktualnych producentów w kategorii Daytona Prototype international wyraziło brak zainteresowania kontynuowaniem startów w serii IMSA, gdy do niej wejdą ulepszone hybrydowe prototypy. Ponoć liderzy Mazdy i Cadillaca skarżą się, że klasa DPi 2.0 nie będzie przełomowa, jeśli nie zostaną zmniejszone koszty utrzymania hybrydowego prototypu.

Po zdobyciu mistrzostwa w kategorii prototypów IMSA w sezonie 2019, fabryczny zespół Acury stawia sobie za cel wygranie wyścigów długodystansowych, począwszy od rozpoczynającego sezon 24h Daytona.

Na torze Daytona International Speedway zakończyły się przygotowania do tegorocznego wyścigu 24h Daytona. Przy okazji ostatniego dnia testów odbyły się również nieoficjalne kwalifikacje, które mają na celu ustanowienie miejsc stanowisk w alei serwisowej. Olivier Pla jadący Mazdą Team Joest #77 pobił rezultat swojego kolegi z zespołu Olivera Jarvisa.

Na torze Daytona International Speedway trwają trzydniowe testy Roar before the 24, przy okazji których rozgrywane są nieoficjalne sesje kwalifikacyjne, decydujące o kolejności stanowisk w alei serwisowej podczas wyścigu 24h Daytona.

Ekipa Team Joest wystawiająca obie Mazdy RT24-P znalazły się na pierwszych miejscach podczas Roar Before the Rolex 24. Tym samym kierowcy japońskiej marki powtórzyli rezultat z zeszłego roku.

Czwórka etatowych kierowców Mazdy powróci na sezon 2020 IMSA Championship. Na rundy długodystansowe dołączą do nich Ryan Hunter-Reay oraz Oliver Pla.

Mający w swoim dorobku dwa zwycięstwa w wyścigu 24h Daytona zespół Magnus Racing powróci do rywalizacji w mistrzostwach IMSA w nowej odsłonie. Po tym jak właściciel zespołu John Potter postanowił rozwiązać dotychczasową ekipę, aby poświęcić się swojej działalności w biznesie, za wystawienie samochodu #44 odpowiedzialny będzie austriacki skład Grasser Racing.

Marka BMW ogłosiła przed świętami składy załóg fabrycznego zespołu Rahal Letterman Lanigan na przyszłoroczny sezon IMSA Championship oraz wyścig 24h Daytona. W całym sezonie pojadą Jesse Krohn i John Edwards w #24, zaś Bruno Spengler zajmie miejsce Toma Blomqvista w samochodzie #25. Obok Kanadyjczyka pojedzie Connor De Phillippi.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race