Organizatorzy wyścigu 24h Le Mans oraz Długodystansowych Mistrzostw Świata odpowiedzieli na informację o tym, że Aston Martin nie przystąpi do sezonu 2020/2021 i wstrzymał prace nad swoim wyścigowym prototypem, opartym o model Valkyrie.

Według informacji, do jakich dotarł serwis sportscar365.com, Aston Martin najprawdopodobniej jeszcze w tym tygodniu ogłosi anulowanie programu dołączenia do nowej kategorii hipersamochodów w WEC.

James Calado i Alessandro Pier Guidi odzyskali zwycięstwo w 6-godzinnym wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze w Szanghaju. Najlepsza załoga klasy GTE Pro została zdyskwalifikowana za naruszenie techniczne.

Po 13 latach, szwajcarski producent luksusowych zegarków Rebellion zakończy swoją obecność w sportach motorowych. Oznacza to również zaprzestanie działalności zespołu wyścigowego, który od 2012 roku startował w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

Mike Rockenfeller oraz Jan Magnussen mają powrócić do Corvette Racing w Długodystansowych Mistrzostwach Świata na czas styczniowego wyścigu Lone Star Le Mans w Austin.

Kiedy Kamui Kobayashi w ekipie Wayne Taylor Racing #10 przekroczył linię mety, szef zespołu, który wystawia czarnego Cadillaca nie krył ogromnej radości ze zwycięstwa w wyścigu 24-godzinnym na torze Daytona International Speedway. Dodatkowo pobito rekord z 2018 roku w ilości przejechanych okrążeń. Prototyp WTR przejechał łącznie 833 okrążenia, a więc o 25 okrążeń więcej

Zespół Wayne Taylor Racing powtórzył swój ubiegłoroczny triumf w wyścigu 24h Daytona – pierwszej rundzie tegorocznych mistrzostw IMSA. Załogę Cadillaca #10 utworzyli w tym roku Kamui Kobayashi, Renger van der Zande, Ryan Briscoe i Scott Dixon. W innych kategoriach triumfowały zespoły DragonSpeed #81 w LMP2, BMW Team RLL #24 w GTLM i Paul Miller Motorsport #48

Francuski konstruktor Oreca, który obecnie dominuje w kategorii LMP2 oraz jest odpowiedzialny m.in. za budowę prototypu LMP1 Rebellion, prototypu Le Mans Hypercar. Firma chce się w pełni skupić na nowej platformie LMDh, która będzie dzielić podwozie z kolejną generacją maszyn LMP2.

W przeddzień wyścigu 24h Daytona, organizacje Automobile Club de l’Ouest (ACO) oraz International Motor Sports Association (IMSA) zawarły porozumienie w sprawie utworzenia wspólnej klasy prototypów dla Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) oraz mistrzostw IMSA.

Fabryczny kierowca Mazdy Oliver Jarvis drugi rok z rzędu wywalczył pole position do wyścigu 24h Daytona – inauguracyjnej rundy sezonu IMSA Championship. W innych kategoriach najszybsi byli Ben Keating w LMP2, Nick Tandy w GT Le Mans oraz Zacharie Robichon w GT Daytona.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race