Wyścig w Szanghaju stał na czele ostatnich kilku dni rywalizacji GT/Endurance. Nie tylko w związku z nim pojawiły się ciekawe informacje ze świata tego typu wyścigów. 

Organizatorzy serii przyznali, że mają poważne obawy co to lutowej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Interlagos. Pod uwagę brana jest nawet zmiana miejsca. 

Porsche GT Team #92 odziedziczył zwycięstwo w kategorii LMGTE Pro w 4-godzinnym wyścigu WEC w Szanghaju po wykluczeniu AF Corse #51 z powodu wykrycia nieprawidłowości po kontroli technicznej.

Rebellion Racing jako pierwsza ekipa prywatna wygrała wyścig WEC. Ogromny pech dopadł liderów wcześniejszej sesji z klasy LMP2, którzy nie ukończyli wyścigu. 

Załoga Rebelliona wygrała kwalifikacje do wyścigu WEC w Szanghaju. Wcześniej, ostatni trening padł łupem Toyoty. 

Charlie Robertson w Ginetcie#6 zaliczył najlepszy czas pierwszego dnia rundy WEC w Szanghaju. Ani jedna sesja nie padła łupem Toyoty. 

Grand Prix USA przyniosło wiele tematów do dyskusji, jednak w świecie GT/Endurance też działo się niemało. Zobaczmy, co wydarzyło się przez ostatnie kilka dni. 

Były mistrz serii NASCAR Kyle Busch wystartuje w przyszłorocznym 24-godzinnym wyścigu na torze Daytona. Amerykanin zasiądzie za sterami Lexusa w zespole AIM Vasser Sullivan.

W cieniu Grand Prix USA i Igrzysk Sportu Motorowego, w świecie GT/Endurance miało miejsce także kilka innych wydarzeń.  Oto, co działo się przez kilka ostatnich dni.

Sprawujący kontrolę nad Długodystansowymi Mistrzostwami Świata Automobile Club de l’Ouest ogłosił podpisanie trzyletniego porozumienia z firmą Michelin, która wygrała przetarg na dostawę opon dla nowej generacji prototypów obecnej klasy LMP1.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race