Podsumowanie sezonu IMSA SportsCar Championship 2020

Rok 2020 był dosyć szalony w świecie sportu. Pandemia COVID-19 dopadła nie tylko serię Formuły 1, jej serii towarzyszących, ale także wyścigi za oceanem wyglądały inaczej. Przed całym zamieszaniem związaną z pandemią koronawirusa, odbył się jeden wyścig, jakże jednak ważny – 24h Daytona. Po dosyć długiej absencji od jakiegokolwiek ścigania się pojawiły się ponownie wyścig IMSA, choć zostały one delikatnie zmienione. Kto został mistrzem serii IMSA w 2020 roku, jakie zmiany mogą nastąpić i jak będzie wyglądał sezon 2021?

Aston Martin wycofuje się z WEC

Po wywalczeniu tytułów mistrzowskich wśród kierowców i producentów oraz wygraniu dwóch klas w 24h Le Mans, brytyjski producent Aston Martin zakończy istniejący od dziewięciu lat program fabryczny w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Marka zamiast tego skupi się na wyścigach klienckich GT3.

WEC wraca do tradycyjnego formatu kwalifikacji

Światowa Rada Sportów Motorowych FIA WMSC zatwierdziła zmiany w regulaminie Długodystansowych Mistrzostw Świata. Wśród nich znalazł się powrót po siedmiu latach do tradycyjnego formatu kwalifikacji.

Porsche zapowiada powrót do Le Mans w 2023 roku

Rada nadzorcza Porsche zatwierdziła plany skonstruowania nowego wyścigowego prototypu LMDh. Niemiecka marka powróci tym samym do czołowej klasy w wyścigach długodystansowych z pełnymi programami fabrycznymi w Długodystansowych Mistrzostwach Świata WEC oraz amerykańskiej IMSA.

Kevin Magnussen w prototypie Chip Ganassi Racing

Znany amerykański zespół wyścigowy, który ma swoją siedzibę w Charlotte w Karolinie Północnej poinformowało, że powraca do serii IMSA w kategorii DPi. Chip Ganassi Racing ma wystawiać jednego Cadillaca DPi, a jego kierowcami mają być Kevin Magnussen i Renger van der Zande.

Audi opracowuje nowy prototyp Le Mans

Przy okazji ogłoszenia zmian w organizacji Audi Motorsport, niemiecka marka poinformowała o trwających pracach nad nowym wyścigowym prototypem LMDh. Audi może tym samym powrócić do wyścigów Le Mans po raz pierwszy od 2016 roku.

Nowi kierowcy Wayne Taylor Racing w IMSA

Mistrzowski zespół sezonu 2017 IMSA oraz triumfatorzy tegorocznego wyścigu 24h na Daytona Wayne Taylor Racing przedstawił nowych kierowców na przyszłoroczny sezon. Po dwóch latach do auta #10 powróci syna właściciela zespołu Ricky Taylor.

Duński zespół wystartuje w 24h Daytona

High Class Racing, to kolejna ekipa w stawce IMSA, która ma wystartować w słynnym 24-godzinnym wyścigu na torze Daytona International Speedway.

Montoya wystartuje w pełnym sezonie WEC z DragonSpeed

Amerykański zespół 10Star DragonSpeed ogłosił, że przystąpi do sezonu 2021 klasy LMP2 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Do ekipy dołączy dwukrotny zwycięzca Indy 500 oraz mistrz IMSA Juan Pablo Montoya.

Mazda wygrywa finał sezonu IMSA, Team Penske #7 z tytułem mistrza serii

12-godzinny wyścig na torze Sebring International Raceway wygrała ekipa Mazda Motorsports #55. Tytuł mistrza serii IMSA powędrowała do dwójki Hélio Castroneves i Ricky Taylor. W innych kategoriach triumfowały samochody PR1 Mathiasen Motorsport #52, Porsche GT Team #911 i Wright Motorsports #16

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league