Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso odnieśli zwycięstwo w 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps, będący pierwszą rundą sezonu 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. W klasie GTE Pro triumfował zespół Forda #66.

Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López dołączą do sobotniego wyścigu 6h Spa-Francorchamps z okrążeniem straty względem reszty stawki. Ich prototyp LMP1 Toyoty #7 nie przeszedł badania technicznego po kwalifikacjach.

Mike Conway i Kamui Kobayashi wywalczyli pole position do sobotniej inauguracji sezonu 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps. Kierowcy Toyoty pokonali swoich zespołowych kolegów Fernando Alonso i Kazukiego Nakajimę.

Brytyjski konstruktor Ginetta wydał oświadczenie, w którym poinformował, że nie zezwoli na start dwóch prototypów G60-LT-P1 w sobotnim wyścigu 6h Spa-Francorchamps. Oba auta miały występować w barwach zespołu TRSM Racing.

Od 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps w belgijskich Ardenach, rozpoczyna się 15-miesięczny supersezon Długodystansowych Mistrzostw Świata. 5 maja 2018 r. sześć 510-konnych Porsche 911 RSR zmierzy się tam w klasach GTE Pro oraz GTE Am z silną konkurencją spod znaku Astona Martina, BMW, Ferrari i Forda.

Przed rozpoczynającą sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata rundą na torze Spa-Francorchamps dokonano poprawek w parametrach ekwiwalencji technologii dla klasy LMP1, w wyniku których pojazdy hybrydowe będą mogły zatrzymywać się na tankowanie o dwa okrążenia później.

Mistrz Świata Formuły 1 z sezonu 2009 Jenson Button zasili skład zespołu SMP Racing na sezon 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Brytyjczyk zadebiutuje za kierownicą prototypu LMP1 podczas tegorocznego 24h Le Mans.

Juan Pablo Montoya wywalczył pole position do sobotniego wyścigu IMSA Championship na ulicach Long Beach. To pierwszy kwalifikacyjny triumf dla nowego programu DPi Acury. W klasie GTLM najszybszy był Joey Hand w Fordzie.

Jednym z punktów spornych dla stworzenia wspólnej klasy prototypów dla wyścigów organizowanych pod przepisami ACO oraz IMSA jest kwestia układu napędowego, a konkretnie jego hybrydowego elementu.

Porsche ustanowiło nowy rekord okrążenia na torze Spa-Francorchamps, wykorzystując do tego ewolucyjną wersję 919 Hybrid, który do poprzedniego sezonu rywalizował w klasie LMP1 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka