W nadchodzący weekend odbędzie się 57. edycja wyścigu 24-godzinnego na amerykańskim torze Daytona International Speedway. Na starcie legendarnego wyścigu znajdzie się około 47 zespołów w tym 11 prototypów Daytona, 4 prototypy LMP2, 9 samochodów kategorii GT Le Mans oraz 23 samochody GT Daytona.

Augtusto Farfus uzupełni skład fabrycznego zespołu BMW podczas nadchodzącego 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona. Brazylijczyk zastąpi Toma Blomqvista, który napotkał na problemy z odnowieniem swojej wizy do Stanów Zjednoczonych.

Polski zespół Inter Europol Competition, znany m.in. z Europejskiej Serii Le Mans, potwierdził swoje zamiary startu w dwóch amerykańskich wyścigach serii IMSA.

Warsztat Davida Brabhama zapowiedział starty swojej fabrycznej ekipy w sezonie 2021/22 Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Ponad 20 pojazdów GT3 wystartuje w tegorocznej odsłonie wyścigu 24h w Dubaju. Pośród kierowców zobaczymy tym razem dwoje Polaków.


14. edycja wyścigu w Dubaju ponownie przyciąga do siebie ponad 80 załóg z różnych klas. Tym razem 23 wystartują w najsilniejszych pojazdach klasy GT3, 12 będąc wstępnie zakwalifikowanymi do czołowej kategorii A6-Pro, składającej się z najbardziej doświadczonych kierowców.

Stawkę otwierają dwa Mercedesy ubiegłorocznych triumfatorów, ekipy Black Falcon, która w tym roku będzie miała szansę na już piąty triumf w tej rywalizacji. W załodze nr 2 partnerem zwycięzców sprzed roku, Abdulaziza Al-Faisala, Huberta Haupta i Yelmera Buurmana będzie tym razem rodak Abdulaziz, Saud Al-Faisal. Na czele załogi nr 3 staną natomiast dwaj podwójni triumfatorzy z Black Falcona sprzed kilku lat, Khaled Al Qubaisi i Jeroen Bleekemolen.

Konkurencją dla Black Falcon będzie przede wszystkim pięć najnowszych Audi R8 LMS, dwa z nich wystawione przez ekipę Attempto, a po jednym od BWT Mücke Motorsport, Car Collection Motorsport i przede wszystkim WRT Team, tym razem startującego pod swoją rodzimą flagą Belgii.

Ponadto, w A6-Pro zobaczymy dwa Nissany znanego ze startów w FIA WEC hongkońskiego zespołu KCMG z silną obsadą m.in. Alexandre Imperatoriego, Olivera Jarvisa, Katsumasy Chiyo i Tsugio Matsudy. Jedną załogę w A6-Pro wystawiła ekipa GRT w Lamborghini Huracánie, po jednym zobaczymy również Ferrari czeskiego Scuderia Praha i dość już leciwą, zmodyfikowaną Corvette C6-ZR1 od V8 Racing.

Całą stawkę GT3 urozmaicą jeszcze trzy Porsche 911 GT3-R, które obok kolejnych Audi, Lamborghini i Mercedesów pojawią się w klasie A6-Am.

Drugą najbardziej liczną klasą będzie słabsza odsłona GT, w tym wypadku oficjalnie opisana jako GT4. Tu pośród 13 ekip zobaczymy głównie BMW, Mercedesy i Audi, których jedynym nie-niemieckim przeciwnikiem będzie brytyjska Ginetta. Zwycięstwa sprzed roku nie będzie tu jednak broniła Gosia Rdest, gdyż Polka tym razem wystartuje w załodze MRS GT –Racing w jednej z 11 załóg w klasie 991.

W o 1 mniejszej od GT4 klasie TCR pojawią się Audi, Seaty, Hondy, Volkswageny, a w również dość licznej SPX nietypowe KTM-y, Vortex i konstrukcja warsztatu MARC naprzeciw Porsche, BMW i Lamborghini.

Pod kątem Polaków na torze tegoroczny wyścig znów będzie dość skromny, choć można pokusić się o stwierdzenie, że tym razem będzie ich dwa razy więcej. Prócz Gosi Rdest, w Dubaju zobaczymy także suwalskiego przedsiębiorcę Adama Galasa, który zainteresowanie wyścigowym KTM X-Bow przerodził w start w ekipie Reiter właśnie w takim pojeździe.

Tegoroczny wyścig odbędzie się w dniach 11-12 stycznia.

Pełną listę startową znajdziesz TUTAJ

Nawet trzech nowych producentów może pojawić się w przyszłorocznej serii IMSA Championship w czołowej klasie DPi.

W niedzielę zakończyły się trzydniowe testy Roar Before The 24, będące przygotowaniem do rozpoczynającego sezon IMSA Championship 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona. Ostatniego dnia Roar odbyły się kwalifikacje kategorii GTLM, LMP2 i DPi, decydujące o kolejności w alei serwisowej oraz umiejscowieniu garaży.

W sobotę odbyły się sesje treningowe dla wszystkich klas oraz sesja kwalifikacyjna dla kategorii GT Daytona. Kwalifikacje miały wyłonić miejsce pit-stopu oraz garaże podczas wyścigu 24h Daytona.

Pierwszy dzień trwającej do niedzieli imprezy Roar Before The 24 był bardzo pracowity dla wszystkich zespołów. Odbyły się sesje treningowe dla IMSA Championship. Za kierownicą zasiadali 2-krotny mistrz IndyCar Alex Zanardi, czy Hiszpan Fernando Alonso, który był 2-krotnym tryumfatorem Formuły 1 z lat 2005-2006.

Amerykański zespół Risi Competizione ogłosił swój skład kierowców na 24-godzinny wyścig na torze Daytona, otwierający sezon IMSA Championship. Za kierownicą Ferrari 488 klasy GTLM zasiądą Alessandro Pier Guidi, James Calado, David Rigon oraz Miguel Molina.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race