Władze Długodystansowych Mistrzostw Świata opublikowały ostateczną wersję kalendarza na sezon 2019/2020. Zmianie uległy daty wyścigów w Fuji oraz Szanghaju.

Fabryczny kierowca Corvette Racing Jan Magnussen stwierdził w wywiadzie dla duńskiej gazety BT, że stara się przekonać swój zespół do zaangażowania swojego syna Kevina Magnussena na czas przyszłorocznych wyścigów 24h Daytona oraz 24h Le Mans.

Zespół Inter Europol Competition poinformował o zakupie prototypu Ligier JS P217, z zamiarem przystąpienia do rywalizacji w czołowej klasie LMP2 Europejskiej Serii Le Mans. Zespół będzie także kontynuować występy w klasie LMP3.

Brytyjski zespół Manor nie będzie już odpowiedzialny za wystawianie prototypów LMP1 w sezonie 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata. Pojedynczy pojazd Ginetta G60-LT-P1 widnieje na liście zgłoszeń następnej rundy w Fuji, lecz nie wiadomo, kto będzie go obsługiwać.

Fabryczny zespół LMP1 Toyoty nie będzie starał się odzyskać pierwszej i drugiej lokaty wywalczonej podczas ostatniej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Silverstone. Oba auta zostały wykluczone z wyników po tym jak nie zaliczyły badania technicznego.

Zespół Rebellion Racing odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata. Załoga Mathias Beche, Thomas Laurent i Gustavo Menezes znalazła się na pierwszym miejscu po tym jak oba prototypy Toyoty nie zaliczyły badania technicznego.

Sébastien Buemi, Fernando Alonso i Kazuki Najamija odnieśli trzecie zwycięstwo w sezonie 2018/2019 Długodystansowych Mistrzostw Świata, pokonując swoich zespołowych kolegów Mike’a Conwaya, Kamuiego Kobayashiego i José Maríę Lópeza.

Fernando Alonso wyprzedził swojego zespołowego kolegę Mike’a Conwaya w zakręcie Brooklands, by objąć prowadzenie na 82. okrążeniu 6-godzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Silverstone.

Kamui Kobayashi i Sebastien Buemi mają okrążenie przewagi nad rywalami w klasie LMP1 po pierwszej godzinie wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Silverstone.

Fabryczny zespół Toyoty zajął pierwszy rząd na polach startowych do niedzielnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Silverstone. W klasie GTE Pro najlepsza była załoga Forda #66.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka