Załoga Rebelliona wygrała kwalifikacje do wyścigu WEC w Szanghaju. Wcześniej, ostatni trening padł łupem Toyoty. 

Charlie Robertson w Ginetcie#6 zaliczył najlepszy czas pierwszego dnia rundy WEC w Szanghaju. Ani jedna sesja nie padła łupem Toyoty. 

Grand Prix USA przyniosło wiele tematów do dyskusji, jednak w świecie GT/Endurance też działo się niemało. Zobaczmy, co wydarzyło się przez ostatnie kilka dni. 

Były mistrz serii NASCAR Kyle Busch wystartuje w przyszłorocznym 24-godzinnym wyścigu na torze Daytona. Amerykanin zasiądzie za sterami Lexusa w zespole AIM Vasser Sullivan.

W cieniu Grand Prix USA i Igrzysk Sportu Motorowego, w świecie GT/Endurance miało miejsce także kilka innych wydarzeń.  Oto, co działo się przez kilka ostatnich dni.

Sprawujący kontrolę nad Długodystansowymi Mistrzostwami Świata Automobile Club de l’Ouest ogłosił podpisanie trzyletniego porozumienia z firmą Michelin, która wygrała przetarg na dostawę opon dla nowej generacji prototypów obecnej klasy LMP1.

Oba prototypy Toyoty TS050 Hybrid będą wolniejsze o 2,74 sekundy na okrążeniu podczas najbliższego wyścigu WEC w Szanghaju zgodnie z opublikowanymi najnowszymi wytycznymi dotyczącymi balansu sukcesu dla klasy LMP1.

W sezonie 2019 w klasie LMP2 w IMSA mieliśmy tylko dwa samochody na całe mistrzostwa, poza pierwszym wyścigiem na Daytona International Speedway, podczas 24-godzinnego wyścigu gdzie mieliśmy cztery ekipy. W przyszłym roku poza zespołami Performace Tech Motorsports i PR1 Mathiasen Motorsports dołączą Dragonspeed oraz Era Motorsport.

W roku 2020 na amerykańskich i kanadyjskich torach wyścigowych w serii IMSA pojawią się na starcie dwa Lamborghini ekipy GRT Grasser Racing. Ekipa z Austrii startowała już w IMSA, wygrywając dwukrotnie z rzędu wyścig 24-godzinny Daytona w kategorii GT Daytona. W tym roku na swoje konto zespół GRT wygrał również wyścig 12-godzinny na torze Sebring. Rok 2020 ma być pierwszy dla ekipy, która pojedzie cały sezon IMSA.

Załoga Inter Europol Competition #13 może stracić tytuł mistrza serii w klasie LMP3. Powodem jest zbyt krótki czas przejazdu przez kierowcę ze statusem Brązu. 

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race