Jak stwierdził doradca zespołu Red Bull Racing Helmut Marko, austriacki koncern może przenieść swoje zaangażowanie z Formuły 1 do wyścigów długodystansowych, w przypadku braku zadowolenia z postępów w kwestii przyszłości serii.

Organizatorzy wyścigu 24 godziny Le Mans opublikowali regulamin uzupełniający na przyszłoroczną edycję, zawierający zmiany w procedurze neutralizacji.

Według informacji portalu dailysportscar.com, Ferrari poważnie rozważa powrót do wyścigów długodystansowych jako zespół fabryczny, począwszy od sezonu 2021/2022 Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Zwycięzcy tegorocznego wyścigu 24h Le Mans Porsche znów zamierzają wystawić cztery samochody we francuskim klasyku. Podobnie jak ostatnio, do dwóch samochodów wystawianych przez Manthey Racing w WEC dołączą dwa od CORE Autosport, odpowiedzialnego za fabryczny program Porsche w mistrzostwach IMSA.

Zwycięzca wyścigu Indianapolis 500 z 2016 roku Alexander Rossi dołączy do fabrycznego zespołu Acury w mistrzostwach IMSA, na czas wyścigów 24h Daytona oraz 12h Sebring. Amerykanin dołączy do Hélio Castronevesa i Ricky’ego Taylora, zastępując tym samym Grahama Rahala.

Dwukrotny mistrz świata kierowców Fernando Alonso dołączy do zespołu Wayne Taylor Racing na czas styczniowego 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona. Hiszpan utworzy załogę wspólnie z Jordanem Taylorem, Rengerem van der Zande oraz Kamuim Kobayashim.

Trzykrotny mistrz świata samochodów turystycznych José María López stwierdził, że jest otwarty na powrót do ścigania w kategorii. Argentyńczyk rywalizuje obecnie w klasie LMP1 Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz w Formule E.

Jak zapowiedział James Glickenhaus, należąca do niego marka Scuderia Cameron Glickenhaus przystąpi do sezonu 2020/2021 Długodystansowych Mistrzostw Świata z dwoma pojazdami zbudowanymi według nowych przepisów dla czołowej klasy prototypów.

W wyścigu Petit Le Mans Porsche znów wystartują w nietypowych barwach. Przy okazji szef ekipy rozwiał wątpliwości co do kształtu nowych wyścigowych silników tej marki.

Galeria:

Choć regulamin Długodystansowych Mistrzostw Świata zabrania zmian w parametrach hybrydowych prototypów LMP1, fabryczny zespół Toyoty zgodził się na wprowadzenie modyfikacji mających zmniejszyć różnice w czołowej klasie.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka