Ekstremalny Eau Rouge – sekrety najbardziej niebezpiecznego zakrętu świata

Laurens Vanthoor, fabryczny kierowca Porsche, wdusza pedał gazu na wyjściu z nawrotu La Source. Ponad 500-konne 911 GT3 R wystrzela z pierwszego zakrętu Circuit de Spa-Francorchamps i gwałtownie przyspiesza, zmierzając w dół 15-procentowego zjazdu. Po błyskawicznym skręcie w prawo Belg „przytula się” do białej ściany, która oddziela starą aleję serwisową od nitki toru – a teraz odbija dźwięk wysokoobrotowego 6-cylindrowego boksera.

Zrozumieć wyścigi: Wielofunkcyjna kierownica

Najwyższej klasy wyścigi samochodowe jako siła napędowa technicznego rozwoju – kierując się tą maksymą, Porsche od dekad podejmuje ogromne wyzwania związane z udziałem w seriach wyścigowych na całym świecie. Ekstremalne wymagania, przed którymi stajemy na torze, błyskawicznie obnażają wszelkie słabe punkty i zachęcają inżynierów do szukania nowych, lepszych rozwiązań” – powiedział Ferdinand „Ferry” Porsche, który opracowując legendarny model 356 No. 1 Roadster, w 1948 r. stworzył podwaliny marki Porsche. Inżynierów z Weissach ta podstawowa zasada obowiązuje do dziś. Ogromne obciążenia panujące w wyścigach wymagają rozwiązań, które ostatecznie wpływają też na rozwój aut seryjnych.

Zrozumieć DTM: Komunikacja radiowa

Niemiecka seria Deutsche Tourenwagen Masters podjęła w 2018 roku radykalny krok, zakazując komunikacji radiowej pomiędzy zespołem i kierowcą w trakcie trwania wyścigu. Zawodnik ma w związku z tym mniej informacji i musi podejmować więcej decyzji samodzielnie.

Jak wyglądają kwalifikacje do Indianapolis 500?

Największy amerykański wyścig Indianapolis 500 jest wyjątkowy z wielu względów, między innymi ze względu na swój jedyny w swoim rodzaju format. Kwalifikacje nie odbywają się bowiem w tym samym tygodniu co 500-milowy wyścig.

Przewodnik po OPONEO Mistrzostwach Polski w Rallycrossie

OPONEO Mistrzostwa Polski w Rallycrossie to jedna z najszybciej rozwijających się serii w Polsce, nie tylko pod względem ilości zawodników, ale i popularności wśród kibiców i organizatorów imprez. Oto, co warto wiedzieć o tym prawdopodobnie najbardziej widowiskowym sporcie w kraju.

Jak to działa: hybrydowy napęd wyścigowego Porsche 919 Hybrid

Porsche 919 Hybrid zaliczył przed tygodniem swój jedyny w tym sezonie występ na terenie Niemiec. W 6-godzinnym wyścigu na Nürburgringu, czwartej rundzie tegorocznych Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, aktualny lider powtórzył zeszłoroczny sukces – zwyciężył. Równocześnie miał jednak inną misję: to jeżdżące laboratorium do testowania technologii, które trafią do sportowych aut przyszłości.

W jaki sposób działa DRS w samochodach DTM?

Deutsche Tourenwagen Masters nieustannie dąży do wzrostu poziomu rywalizacji. Jednym ze sposobów na to było wprowadzenie systemu redukcji oporu DRS, który wraz z końcem tego sezonu przejdzie spore zmiany.

Aktorzy z trzeciego planu

Wyścigi Formuły 1 to ogromne widowisko i spektakl, w którym głównymi gwiazdami są kierowcy, wspierani przez drugoplanowych bohaterów w postaci członków zespołów. W tej grze udział biorą jednak jeszcze dwie, bardzo związane ze sobą strony, o których czasami zdarza się nam zapominać. Mowa tu oczywiście o pogodzie i podejmujących w zależności od niej decyzji sędziów, który dzięki temu istotnie wpływają na losy i jakość odgrywanego przez wspomnianych wyżej aktorów spektaklu. Przez ostatnie kilka tygodni słyszeliśmy sporo głosów, że działania te nie zawsze są dobre, dlatego w trakcie Grand Prix Węgier zdecydowaliśmy się sprawdzić to osobiście.

Co uratowało życie Alonso, czyli elementy bezpieczeństwa w Formule 1

Po spektakularnym i niezwykle groźnym wypadku, jakiego doznał Fernando Alonso wyjście o własnych siłach z kokpitu wydawało się niemożliwe. Formuła 1 poczyniła ogromne kroki w kwestii bezpieczeństwa.

Ile kosztuje organizacja Grand Prix F1?

Organizacja Grand Prix Formuły 1 to wbrew pozorom intratna propozycja. Dzięki temu nie tylko gościmy w swoim kraju najlepszych kierowców świata, ale również turystów, którzy na pewno do nas wrócą w przyszłości. Ile jednak taka zabawa kosztuje?

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league