Jeśli zaczniemy rozmawiać z kierowcą wyścigowym o torze Istanbul Park, prędzej lub później usłyszymy od niego o zakręcie numer 8. Jest to wyjątkowy wiraż, który cieszy się bardzo złą sławą. Większość kierowców wchodzi na jego nierówną powierzchnię z prędkością 260 km na godzinę i wraz z samochodem zostają poddani ogromnemu przeciążeniu. Szybkie pokonanie zakrętu wymaga optymalnego ustawienia pojazdu oraz mistrzowskich umiejętności za kierownicą.

Mierząca niemal kilometr główna prosta na torze w Barcelonie jest jednym z najdłuższych odcinków na torach wyścigowych tego sezonu. Samochód pokonuje ten dystans w 11,5 sekundy, co jest bardzo długim czasem jak na standardy Formuły 1.

Fabryka w Enstone wydaje się być ostatnio opuszczona. Wszystkie cztery najważniejsze imprezy w wyścigowym kalendarium odbywają się w Azji, a od czasu, kiedy R30 po raz ostatni był widziany na miejscu minęło dobre 5 tygodni.

Nowy system punktacji miał za zadanie poprawić widowisko i zwiększyć ilość walki na torze ze względu na większe różnice punktowe. Po trzech wyścigach nie widać jednak większych zmian w porównaniu ze starym systemem.

Kierowcy podczas weekendów grand prix popełniają wykroczenia, ich gorące głowy studzą sędziowie nadający odpowiednie kary.

Testy samochodów już dawno się zakończyły, zespoły i mechanicy praktykowali w tym czasie pit stopy bez tankowania samochodów.

Flagi są nieodłączną częścią wyścigów samochodowych. Pomimo postępu technicznego, to właśnie sygnały wizualne pokazywane przez sędziów na swoich posterunkach często jako pierwsze informują o aktualnej sytuacji na torze i służą do komunikacji dyrekcji wyścigu z zawodnikami. Ich znaczenie powinni zatem znać nie tylko kierowcy, ale i kibice.

Seria DTM w nadchodzący weekend (29-30.Maj) zawita do Lausitz na tor EuroSpeedway. Kierowcy zespołów Audi oraz Mercedes-Benz będą ścigać się na lekko zmienionym wariancie 3,4-kilometrowego toru z 12 zakrętami.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race