ATS to kolejna nowa firma w WTCC. Nawiązała ona współpracę z serią, oraz niektórymi zespołami.

Postoje na stanowisku serwisowym to jeden z najważniejszych elementów strategii zespołu Formuły Jeden. Wybór momentu zjazdu do boksu jest uzależniony od wielu czynników, jak zużycie opon, czy sytuacja na torze. Jednak samo wykonanie pit stopu jest równie ważne i może decydować o zwycięstwie.

Monroe to nowa marka w WTCC. Jest sponsorem niektórych wyścigów, nagrody za najlepsze okrążenie "Monroe Performer". W dokumentach jest opisywany jako "Oficjalny partner zawieszeń" w WTCC.

W najnowszym odcinku audycji podcast rozmawialiśmy z Jamesem Allisonem, który przedstawił nam przewodnik dla początkujących dotyczący przedniego skrzydła. Oto co dowiedzieliśmy się…

Podczas VERVA Street Racing, która odbędzie się 21 sierpnia w Warszawie, młodzi pasjonaci sportów motorowych marzący o karierze w tej dyscyplinie, będą mieli niepowtarzalną okazję zobaczyć na własne oczy najszybsze samochody z najpopularniejszych serii wyścigowych na świecie.

Yokohama to wyłączny oficjalny dostawca ogumienia dla WTCC. Japońska firma zastąpiła na tym miejscu francuską Michelin w 2006 roku. W Algarve, firma świętowała swój setny wyścig w WTCC.

Zmiany, które w ten weekend czekają na kierowców na torze Silverstone, wymagają od Teamu Renault bardzo intensywnych przygotowań. Tor jest teraz dłuższy o 745 metrów i czas jednego okrążenia wyniesie około 90 sekund, czyli o 10 sekund więcej niż w zeszłym roku. Przez ostatnie kilka miesięcy inżynierowie teamu Renault przeprowadzili setki symulacji, których celem było przygotowanie samochodów do czekających na nie wyzwań.

Tor im. Gillesa Villeneuve'a w Montrealu jest jednym z najbardziej niezwykłych obiektów, na jakich odbywają się wyścigi Formuły 1. Długie proste oraz wolne szykany otoczone groźnymi, betonowymi barierami sprawiają, że ma on wiele wspólnych cech z torem ulicznym w Monako oraz obiektem w Monzy. Wyjątkowa charakterystyka toru stawia trudne wyzwania przed technikami, którzy pracują nad ustawieniami samochodu.

Jeśli zaczniemy rozmawiać z kierowcą wyścigowym o torze Istanbul Park, prędzej lub później usłyszymy od niego o zakręcie numer 8. Jest to wyjątkowy wiraż, który cieszy się bardzo złą sławą. Większość kierowców wchodzi na jego nierówną powierzchnię z prędkością 260 km na godzinę i wraz z samochodem zostają poddani ogromnemu przeciążeniu. Szybkie pokonanie zakrętu wymaga optymalnego ustawienia pojazdu oraz mistrzowskich umiejętności za kierownicą.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race