Przedstawiamy wywiad pochodzący z ostatniego podcastu zespołu Renault, który stanowi niejako przewodnik dla początkujących po układach zawieszenia F1. Jest to jeden z najbardziej skomplikowanych układów w samochodzie.

To prawda, że Interlagos jest torem o jednym z najkrótszych okrążeń w kalendarium Formuły 1 (niewiele ponad 4,3 km) ale trzeba też przyznać, że lista wyzwań, jakie stawia przed kierowcami i ekipami inżynierów jest bardzo długa.

Mobil 1 to jeden z najbardziej znanych producentów olejów i środków smarnych do samochodów. Marka zaznacza swoją obecność w sportach motorowych, także w WTCC.

Zanim wejdziemy w nastrój przed GP Korei, pomyślałem, że wznowimy naszą wycieczkę po Enstone, wprowadzając Was do mało znanego działu zwanego VPG. Te trzy litery oznaczają Grupę ds. Osiągów Pojazdu (Vehicle Performance Group) i jak sugeruje nazwa, zajmuje się ona nowymi pomysłami, koncepcjami oraz informacjami, które pozwolą wydobyć dodatkowe osiągi z naszych samochodów.

Castrol jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w sportach motorowych, w tym także w WTCC. Firma podkreśla swoją ścisłą współpracę z zespołem BMW, oraz SEAT-em.

Crowne Plaza to wieloletni partner Andy'ego Priaulx. Od tego roku, firma rozszerzyła swoją współprace i jest widoczna na obu fabrycznych autach BMW.

Kenwood wszedł do WTCC w tym sezonie i od początku stał się na paddocku bardzo rozpoznawalny. Wszystkie osoby dyrekcji wyścigu oraz wiele zespołów korzysta z ich rozwiązań.

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się jak wygląda harmonogram kierowcy podczas weekendu Grand Prix? Cóż, przedstawiamy wam odpowiedź. Śledziliśmy Roberta Kubicę w trakcie całego weekendu wyścigowego wcześniej tego roku i zrobiliśmy trochę zdjęć, aby ujawnić dokładnie co dzieje się za kulisami. Oto spojrzenie na gorączkowe życie gwiazdy F1…

Tor w Monzy stawia przed samochodem Formuły 1 nieprzeciętne wyzwania. Przydomek „Świątynia Szybkości” przylgnął do niego z tego prostego powodu, że prędkością znacznie przewyższa każdy inny tor w kalendarzu F1. Warunki są tu tak skrajne, że zespoły muszą stosować specjalne pakiety aerodynamiczne opracowane tylko na ten jeden wyścig, chcąc skutecznie konkurować na liczącym 5,8 km okrążeniu. Kiedyś tor Hockenheim stanowił podobne wyzwanie, ale obecnie Monza pozostała jedynym torem w kalendarzu Formuły 1, gdzie samochody ścigają się z maksymalną prędkością dochodzącą do 340 km/h.

TRW to jeszcze jedna nowa marka w WTCC. Od tego roku została partnerem samochodu bezpieczeństwa.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race