Formuła 1 w czasach koronawirusa: część 3

Dziesiątki tysięcy kibiców na trybunach, tysiące rozdawanych kart z autografami, kilkudziesięciu VIP-ów w padoku, setki kibiców na spacerze po alei serwisowej. Tego w tym sezonie Formuły 1 nie ma i długo nie będzie.

Formuła 1 w czasach koronawirusa: część 2

Christian Menath pracuje dla Motorsport-Magazin od 2012 roku. Pierwszy wyścigiem w roli dziennikarza było Grand Prix Kanady w 2013. Dziennikarze mogą na dwa sposoby znaleźć się na torze: albo zostać wybranym przez FIA albo przy pomocy dobrych argumentów przekonać FIA do otrzymania wejściówki. Każdy z nich przechodzi testy na koronawirusa co 96 godzin. Pierwszy jest w domu, drugi kiedy przyjeżdżają na tor w środę i jeden w niedzielę, aby otrzymać przepustkę na kolejną rundę.

Formuła 1 w czasach koronawirusa: część 1

Pandemia koronawirusa storpedowała wszystko wokół, wywróciła życie do góry nogami, a nasza praca na torze jeszcze przez długie miesiące nie będzie taka jak kiedyś.

Mateusz Kaprzyk specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Nazwisko Mateusza Kaprzyka warto zapamiętać. Po odniesieniu sukcesów w kartingu, młody polski kierowca zadebiutował w wyścigach samochodowych, rozpoczynając karierę od wywalczenia podium w pucharze Porsche Caymana. Od tamtej pory Mateusz rywalizował także za kierownicą prototypu LMP3 i szykuje się do startów w Formule 4. W przerwie od ścigania rozmawiał z Roksaną Ćwik.

Callan O'Keeffe specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Callan O'Keeffe mógł zostać pierwszym kierowcą z Południowej Afryki w Formule 1 od 1980 roku. Choć był członkiem niezwykle udanej klasy 2012 programu juniorskiego Red Bulla, nie miał tyle szczęścia, co trójka jego kolegów z roku, którzy dostali się do F1. Po krótkim przestoju w karierze, Callan powrócił do ścigania, reprezentując renomowany zespół Fernando Alonso w Formule Renault, a w oczekiwaniu na wznowienie ścigania, rozmawiał z Roksaną Ćwik.

Marcin Skrzypczak specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Marcin Skrzypczak od kilkunastu lat ściga się w wirtualnym świecie. Większość ludzi usłyszała jego nazwisko jednak dopiero kilka dni temu, gdy razem z Robertem Kubicą wziął udział w 12-godzinnym wyścigu iRacing na torze Suzuka. O tym, jaką rolę simracing odgrywa w jego życiu, opowiedział serwisowi ŚwiatWyścigów.pl.

Daniił Kwiat specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Dopiero na niecały miesiąc przed pierwszym wyścigiem, kierowcy i zespoły miały szanse wypróbować swoje samochody na sezon 2020 Formuły 1. Daniił Kwiat był pierwszym, który zasiadł za kierownicą modelu AT01 nowego zespołu Scuderia AlphaTauri, o czym opowiedział Roksanie Ćwik w padoku toru pod Barceloną.

Günther Steiner specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Po rozczarowującym sezonie 2019, zespół Haas ma sporo do udowodnienia w Formule 1. Pierwsze testy nowego samochodu dają powód do nadziei szefowi amerykańskiej ekipy Güntherowi Steinerowi, z którym w padoku toru w Barcelonie rozmawiała Roksana Ćwik.

Kolekcja na miarę Formuły 1

Wyścigi samochodowe to sport wielu pamiątek – części samochodów, programy, bilety, flagi, autografy… i modele. Tej zimy przyglądamy się ludziom, dla których sport motorowy to znacznie więcej niż hobby. Tym razem swoją historią podzielił się z nami pan Paweł Rozwadowski, będący właścicielem imponującej kolekcji kilkuset modeli aut wyścigowych.

Wyścigi opowiedziane na ciele

Pana Adama „poznałam” przez przypadek. Przeglądając tak zwane „stories” na Instagramie zauważyłam zdjęcie podane dalej u Aldony Marciniak. Było to zdjęcie przed wykonaniem tatuaży Roberta Kubicy. Kiedy zaczęłam przeglądać profil naszego rozmówcy, zauważyłam inne genialne tatuaże między innymi „rękaw” czyli całościowy tatuaż ramienia, gdzie znajdował się Niki Lauda. Poniżej mała rozmówka na temat tego, jak to wszystko się zaczęło.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league