Mateusz Kaprzyk specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Nazwisko Mateusza Kaprzyka warto zapamiętać. Po odniesieniu sukcesów w kartingu, młody polski kierowca zadebiutował w wyścigach samochodowych, rozpoczynając karierę od wywalczenia podium w pucharze Porsche Caymana. Od tamtej pory Mateusz rywalizował także za kierownicą prototypu LMP3 i szykuje się do startów w Formule 4. W przerwie od ścigania rozmawiał z Roksaną Ćwik.

Callan O'Keeffe specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Callan O'Keeffe mógł zostać pierwszym kierowcą z Południowej Afryki w Formule 1 od 1980 roku. Choć był członkiem niezwykle udanej klasy 2012 programu juniorskiego Red Bulla, nie miał tyle szczęścia, co trójka jego kolegów z roku, którzy dostali się do F1. Po krótkim przestoju w karierze, Callan powrócił do ścigania, reprezentując renomowany zespół Fernando Alonso w Formule Renault, a w oczekiwaniu na wznowienie ścigania, rozmawiał z Roksaną Ćwik.

Marcin Skrzypczak specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Marcin Skrzypczak od kilkunastu lat ściga się w wirtualnym świecie. Większość ludzi usłyszała jego nazwisko jednak dopiero kilka dni temu, gdy razem z Robertem Kubicą wziął udział w 12-godzinnym wyścigu iRacing na torze Suzuka. O tym, jaką rolę simracing odgrywa w jego życiu, opowiedział serwisowi ŚwiatWyścigów.pl.

Daniił Kwiat specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Dopiero na niecały miesiąc przed pierwszym wyścigiem, kierowcy i zespoły miały szanse wypróbować swoje samochody na sezon 2020 Formuły 1. Daniił Kwiat był pierwszym, który zasiadł za kierownicą modelu AT01 nowego zespołu Scuderia AlphaTauri, o czym opowiedział Roksanie Ćwik w padoku toru pod Barceloną.

Günther Steiner specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Po rozczarowującym sezonie 2019, zespół Haas ma sporo do udowodnienia w Formule 1. Pierwsze testy nowego samochodu dają powód do nadziei szefowi amerykańskiej ekipy Güntherowi Steinerowi, z którym w padoku toru w Barcelonie rozmawiała Roksana Ćwik.

Kolekcja na miarę Formuły 1

Wyścigi samochodowe to sport wielu pamiątek – części samochodów, programy, bilety, flagi, autografy… i modele. Tej zimy przyglądamy się ludziom, dla których sport motorowy to znacznie więcej niż hobby. Tym razem swoją historią podzielił się z nami pan Paweł Rozwadowski, będący właścicielem imponującej kolekcji kilkuset modeli aut wyścigowych.

Wyścigi opowiedziane na ciele

Pana Adama „poznałam” przez przypadek. Przeglądając tak zwane „stories” na Instagramie zauważyłam zdjęcie podane dalej u Aldony Marciniak. Było to zdjęcie przed wykonaniem tatuaży Roberta Kubicy. Kiedy zaczęłam przeglądać profil naszego rozmówcy, zauważyłam inne genialne tatuaże między innymi „rękaw” czyli całościowy tatuaż ramienia, gdzie znajdował się Niki Lauda. Poniżej mała rozmówka na temat tego, jak to wszystko się zaczęło.

Agnieszka Wienand o kasku Lando Norrisa

Grand Prix Japonii po raz kolejny było okazją do zobaczenia specjalnych malowań kasku wykonanych przez Polkę, Agnieszkę Wienand. W tym roku współpracująca z Jens Munser Design nie tylko byłą autorką kasku Sebastiana Vettela, ale również Lando Norrisa.

Esteban Ocon specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Esteban Ocon w tym roku został zmuszony aby zrobić krok w tył, tylko po to aby od przyszłego sezonu zrobić conajmniej trzy w przód. Po zawirowaniach na rynku transferowym w zeszłym roku, junior Mercedesa pełni aktualnie rolę trzeciego kierowcy mistrzowskiej ekipy. Odrzucenie przez ekipę Renault było dla niego najgorszym momentem w karierze, ale mimo to Francuz nie stracił wiarę w rodzimego producenta, którego barwy ostatecznie reprezentować będzie w przyszłym roku. Spędzony pod skrzydłami Mercedesa sezon 2019 nauczył go nie tylko wielu ważnych rzeczy związanych ze sportem, ale także pozwolił stać się lepszym człowiekiem. Na temat wszystkich tych spraw, podczas Grand Prix Singapuru z Estebanem Oconem porozmawiał Wojtek Paprota.

Kevin Magnussen specjalnie dla ŚwiatWyścigów.pl

Sezon 2019 jest interesujący z perspektywy Kevina Magnussena, który podpisał dwuletni kontrakt z zespołem Haas i nie musi martwić się swoją przyszłością w Formule 1. W trakcie przerwy wakacyjnej duński kierowca ożenił się, lecz po powrocie na tory znów musiał zmagać się z nienajlepszym tegorocznym samochodem amerykańskiej ekipy. W padoku toru Spa-Francorchamps rozmawiała z nim Roksana Ćwik.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league