Kevin Joerg to jeden z tych młodych kierowców, którzy mają w tym sezonie poprowadzić do sukcesów debiutująca w serii GP3 ekipę DAMS. Przez ostatnie lata Kevin ścigał się w Formule Renault 2.0, gdzie kilka razy posmakował na podium szampana, dlatego stwierdził, że przyszedł czas aby wykonać kolejny krok naprzód. Po owocnych posezonowych testach GP3, kiedy to ostatniego dnia uplasował się na drugiej pozycji wchodzi w tegoroczne mistrzostwa pewny siebie i nie ukrywa, że będzie walczył o zwycięstwo, tym bardziej że za plecami stoi za nim potężne, powracające do stawki F1 Renault.

Oscar Larrauri to argentyński kierowca wyścigowy, w którym pasję do ścigania w latach 60-tych zaszczepił sam Juan-Manuel Fangio. Rozwój kariery wyścigowej w tym ­­okresie w Argentynie nie należał do najłatwiejszych i zanim zrealizował on swoje marzenie o dotarciu do Formuły 1 musiał zmierzyć się z wieloma przeciwnościami losu. Mimo braku sukcesów w najbardziej prestiżowej serii na świecie jego pasja do wyścigów nie osłabła, dlatego poczuł drugą młodość i odnalazł się w wyścigach samochodów sportowych. Wiele razy wziął udział w wyścigu Le Mans i podczas jednej z edycji zameldował się na mecie na drugiej pozycji. Oprócz tego, w specjalnej rozmowie z Oscarem poruszamy tematykę pierwszej legendy Formuły 1 - Juana Manuela Fangio, zmian w argentyńskiej kulturze wyścigowej na przestrzeni ostatnich dekad, rajdu Dakar, a także plotek, mówiących o powrocie do kalendarza F1 Grand Prix Argentyny.

Bernard Dudot to francuski inżynier, którego bez cienia wątpliwości można nazwać jednym z najwybitniejszych mózgów w historii Formuły 1. To on odpowiedzialny jest za rewolucję turbo, która miała miejsce w Formule 1 w latach 70-tych i o mały włos nie doprowadziła do jej ogromnego podziału. Dekadę później, budując silnik V10 udowodnił światu, że można wygrywać wyścigi Grand Prix także z tą konstrukcją w samochodzie. Kierowcy tacy jak Mansell, Prost, Schumacher, Hill, Villenueve czy Alonso potwierdzili to wiele razy niszcząc konkurentów w trakcie swoich mistrzowskich sezonów. Dudot przez pewien czas pracował również jako menadżer w ekipie Alaina Prosta. W okresie kiedy mistrzowskie tytuły zdobywało Renault pełnił natomiast rolę ich konsultanta technicznego. W ostatnich latach pracował również dla firmy Mecachrome, która dostarcza silniki do serii GP3 i GP2. Jakiś czas temu Bernard odbył rozmowę z zaprzyjaźnionym z naszym portalem dziennikarzem - Romanem Klemmem. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Kilka dni temu opublikowaliśmy krótką pogawędkę z Aleksandrem Bosakiem, na początku której zdradziliśmy, że nie długo będziecie mieli okazję poznać go nieco lepiej i właśnie nadszedł ten dzień. Po swoim pierwszym, niełatwym sezonie startów w serii GP3 Aleksander znalazł czas aby zjeść z nami lunch i zgłębić się w szczegóły swojej kariery. Podczas dłużej rozmowy podzielił się z nami szczegółami na temat życia polskiego kierowcy wyścigowego, systemu pracy przy samochodach jednomiejscowych, specjalnych treningów w klinice Formula Medicine, a także zdradził swoje cele na najbliższą przyszłość. Zapraszamy do lektury wywiadu.

Aleksander Bosak to kierowca, którego z pewnością wszyscy dobrze znacie, a wkrótce będziecie mogli poznać jeszcze lepiej. Olek rozpoczął swoją karierę wyścigową w roku 2007 w polskich mistrzostwach kartingowych. Po wygraniu wielu wyścigów i zdobyciu tytułu mistrza Polski w kategorii easykart125 przeniósł się do Formuły Renault 2.0. Trzy sezony zbierania doświadczenia sprawiły, że w roku 2015 rywalizował w towarzyszącej Formule 1 serii GP3. Kilka razy udało mu się zdobyć punkty, co może być dla nas bardzo optymistyczne.

Cytując pewnego bardzo sławnego pana, możemy na wstępie powiedzieć, że Andre Negrao to bardzo sympatyczny zawodnik. Naprawdę! Na przestrzeni całej kariery uśmiech nie schodzi mu z nieustannie opalonej brazylijskim słońcem twarzy, co w połączeniu z przyzwoitym tempem zaprowadziło go już do GP2. Oprócz pozytywnego nastawienia jego atutem jest trzeźwość myślenia, ponieważ w tym sezonie Andre nie popełnił żadnego poważnego błędu zameldował się na mecie każdego wyścigu. Zapraszamy do zapoznania się z jego poglądami na kwestie wyścigowe i nie tylko!

W trakcie swojej kariery Dave Kennedy, Irlandczyk o blond włosach, ani razy nie był w stanie zakwalifikować się do wyścigu Formuły 1, ale mimo to wiele osób nadal kojarzy go z tym środowiskiem. Utalentowany nastolatek był z pewnością był jednym z tych, którzy dokonali złego wyboru, w jeszcze gorszym czasie. W jego przypadku równało się to z przejściem do będącego w niestabilnej sytuacji zespołu Shadow. Pochodzący ze Stigo 62-latek jest jednak dzisiaj znaną w świecie osobowością i ma na swoim koncie wiele osiągnięć jako kierowca, a także jako biznesmen. Obecnie koncentruje się na prowadzeniu zespołów wyścigowych w Europie i Azji. Podczas tegorocznego Grand Prix Włoch na torze Monza odbył rozmowę z zaprzyjaźnionym z naszym portalem dziennikarzem - Romanem Klemmem. Serdecznie zapraszamy do lektury!

Simon Trummer to jeden z bardziej doświadczonych zawodników w tegorocznej stawce GP2. Zanim tu dotarł wiele lat ścigał się w mniej prestiżowych seriach samochodów jednomiejscowych, jednak nie osiągnął tutaj wielkich sukcesów. W zeszłym roku zaliczył jednak debiut w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i to już w kategorii LMP1. Po zawodach w Bahrajnie poczuł najwyraźniej drugą młodość i w tym sezonie wystartował już we wszystkich wyścigów z cyklu WEC, w tym najbardziej prestiżowym Le Mans. Wszystko wskazuje na to, że będzie chciał zostać tam na dłużej.

Ben Collins to człowiek, który przez 8 lat pełnił rolę najsłynniejszego kierowcy świata - Stiga w programie Top Gear. Przez prawie dekadę wyciskał z setek maszyn, począwszy od Malucha, na Bugatti Veyronie skończywszy 100% ich możliwości, uczył wyścigowej jazdy gwiazdy Hollywood, a także brał udział w szalonych testach na potrzeby programu. W trakcie swojej kariery wyścigowej testował kilka samochodów Formuły 1, brał udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans czy zawodach NASCAR. Na początku przygody z motorsportem współpracował z Jackie Stewartem, a także służył w brytyjskiej armii, co miało ogromny wpływ na jego karierę i styl jazdy. Po tym jak opuścił najsławniejszy program motoryzacyjny na świecie zaczął karierę kaskadera, przez co miał okazję grać w filmach o Jamesie Bondzie, Batmana czy Szybkich i Wściekłych. W ubiegłym tygodniu złożył wizytę w naszym kraju by promować swoją nową książkę pod tytułem "Jak prowadzić". Oczywiście nie mogliśmy przegapić takiej okazji, aby zamienić z nim kilka zdań, a dodatkowo w nasze ręce trafiło kilka egzemplarzy tego dzieła, które z wielką chęcią oddamy wam przed świętami Bożego Narodzenia.

René Binder nie musi starać się już o to, żeby jego nazwisko znalazło się na kartach historii Formuły 1 ponieważ 40 lat temu zadbał już o to jego wujek - Hans. René próbuje pójść w jego ślady i póki co idzie mu to w miarę dobrze, ponieważ obecnie ściga się w serii GP2. Nie udało mu się tu jeszcze stanąć na podium, ale niewiele mu do tego brakuje. W porównaniu do większości kierowców, Austriak okazał się podczas naszej rozmowy bardzo rozmowny, dlatego dzisiaj mamy przyjemność przedstawić wam nieco dłuższą pogawędkę z tym zawodnikiem.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race