Esteban Ocon to świeżo upieczony mistrz GP3, który na przestrzeni całego sezonu odniósł tylko jedno zwycięstwo. Według niego kluczem do zdobywania tytułów nie są jednak zwycięstwa, a regularnie zdobywanie solidne punkty, o czym mówił w opublikowanym ostatnio na naszym portalu wywiadzie. Oprócz obowiązków w serii GP3 w tym roku pełnił również role kierowcy rozwojowego w ekipie Mercedesa, a ostatnio przedłużył kontrakt z ekipą z Brackley, dlatego wielce prawdopodobnym jest, że w sezonie 2016 awansuje na posadę trzeciego kierowcy. Jak widzimy po osiąganych przez niego rezultatach - talentu mu nie brakuje i całkowicie załuguje na tę posadę.

Esteban Ocon to zdecydowanie najbardziej utalentowany francuski kierowca wyścigowy, który nie wszedł jeszcze do Formuły 1, chociaż od kilku lat coraz mocniej puka do jej drzwi. Mimo zaledwie 19 lat ma już na swoim koncie testy trzech różnych samochodów F1 i wiele osiągnięć w juniorskich seriach, w tym mistrzostwo Europejskiej Formuły 3, zdobyte w zeszłym roku. W tym sezonie pełni rolę kierowcy rozwojowego w ekipie Mercedesa, a także ściga się w serii GP3, gdzie jest niekwestionowanym mistrzem... drugich miejsc. Podczas ostatnich 10 wyścigów tej kategorii meldował się na mecie na drugim miejscu aż 9 razy. Mimo wszystko może być to dla niego powód do zadowolenia, ponieważ zdobywa dzięki temu solidne punkty i przed finałową rundą na torze w Abu Dhabi znajduje się na... drugim miejscu w klasyfikacji generalnej, jednak jego strata do lidera wynosi zaledwie 3 punkty. Gdy więc podkręci swoje tempo choć trochę, zostanie tegorocznym mistrzem GP3.

Johnny Cecotto Junior to syn byłego kierowcy Formuły 1 - Johnny'ego Cecotto seniora. Junior również złapał bakcyla wyścigowego i szybko przeniósł się na stałe z Wenezueli do Europy. Jego CV jest dość ciekawe, chociażby dlatego, że Johnny to najbardziej doświadczony zawodnik w historii GP2. Ma on na swoim koncie ponad 100 startów w tej serii, jednak w tym roku jego przygoda z tą kategoriach dobiegła końca. Na przestrzeni 7 sezonów odniósł 4 zwycięstwa, jednak nie pozwoliło mu to wykonać ostatniego kroku do Formuły 1.

Uwagę fanów wyścigów przyciągnęła wiadomość o projekcie polskiej wyścigówki GT4. Podczas targów Warsaw Moto Show, o projekcie rozmawialiśmy z Pavlo Burkowskym.

Bruno Michel to twórca i człowiek odpowiedzialny za serie GP2 i GP3, które uznawane są za najbardziej powszechną drogę do Formuły 1 dla młodych zawodników. Mimo że udział w nich nie jest najtańszy, stosunek ceny do jakości dostarczanego przez Bruno i spółkę produkty jest naprawdę dobry. Obecnie obie serie korzystają z opon Pirelli, które zachowują się dokładnie tak jak ich odpowiedniki z Formuły 1, a oprócz tego w GP2 dochodzi aspekt ustalenia odpowiedniej strategii. Jakiś czas temu wprowadzono tu jeszcze DRS, dzięki któremu kierowcy mają szansę jeszcze bardziej poczuć smak Formuły 1. W szczerym wywiadzie Bruno Michel opisuje swoją przygodę z oboma seriami, stosunki z Bernie Ecclestone'm, a także wyjaśnia zawiłości związane z Formułą 2, która być może nawet w przyszłym sezonie zostanie po raz kolejny wskrzeszona do życia. 

Zaid Ashkanani to 21-letni kierowca wyścigowy z Kuwejtu. Na bliskim wschodzie rozpoczynał swoją karierę w pucharze Porsche GT3 Challenge. Już w swoim debiutanckim sezonie, w wieku 17 lat zainkasował pierwsze podium, a rok później był tu zdecydowanie najlepszy. W międzyczasie spróbował również swoich sił w kilku wyścigach samochodów jednomiejscowych w Europie. Ubiegłej zimy dorzucił do swojej kolekcji tytuł vice-mistrza bliskowschodniego pucharu Porsche GT3 Challenge, a ten sezon poświęcił w pełni na starty w serii GP3. Godnym uwagi jest fakt, że do tej pory meldował się na mecie w każdym wyścigu!

Jordan King to obok Alexa Lynna najbardziej realny kandydat na kolejnego Brytyjczyka w Formule 1, który poniekąd już zdołał zapoznać się nieco z tym światem. W tym roku pełni on bowiem rolę oficjalnego kierowcy rezerwowego w ekipie Manora. W tym roku priorytetem dla niego są mistrzostwa GP2, gdzie w debiutanckim sezonie zdołał już odnieść pierwsze zwycięstwo. Z roku na rok pnie się w górę po szczeblach kariery, czego dodatkowym potwierdzeniem może być zdobyta przez niego nagrodą Akademii Doskonałości Młodego Kierowcy, przyznawana co roku przez Instytut FIA. Dzięki swojemu talentowi i ogromnemu wsparciu ze strony swojego ojca, bardzo prawdopodobne jest że może zajść w swojej karierze naprawdę daleko.

Na pierwszy rzut oka nazwisko to nie przywodzi nam na myśl nikogo, kto mógłby być na tyle warty uwagi, abyśmy pokusili się na prywatną rozmowę z nim. W istocie jest zupełnie inaczej. Jonathan Noble to prawdziwy mistrz sztuki dziennikarskiej, mający na swoim koncie dziesiątki lat doświadczenia i niezliczoną ilość artykułów. Większość newsów, jakie wypuszczane są w otchłań internetu tworzone są właśnie przez niego. To on regularnie, na każdym wyścigu wypytuje praktycznie każdą obecną w paddocku osobę o bieżące sprawy w Formule 1. Ma na swoim koncie 17-letnią współpracę z najbardziej znanym przedstawicielem świata mediów motoryzacyjnych, a więc Autosportem, a od roku współpracuje z portalem Motorsport.com. Jego produktywność jest na tyle wysoka, że ociera się o pracoholizm, jednak Formuła 1 jest dla niego tak wielką, życiową pasją, że póki co nie patrzy na to w tych kategoriach. Przez ostatni rok próbowaliśmy stanąć na uszach, aby ten niezwykle obeznany w temacie i bardzo aktywny człowiek znalazł dla nas choćby chwilę. W końcu, między wywiadem z dyrektorem technicznym jednego z zespołów, a wywiadem z organizatorem wyścigu w Meksyku znalazł dla nas czas. Zapraszamy do pasjonującej lektury na temat obecnej Formuły 1!

Pal Varhaug to bardzo ciekawa postać. Jeśli spojrzymy na jego karierę, to na naszej twarzy pojawi się najprawdopodobniej mała konsternacja. Po świetnym początku w mistrzostwach Formuły Renault 2.0 awansował do Międzynarodowej Formuły Master, następnie do GP3, a w wieku 20 lat ścigał się już w GP2. Niestety od tamtego momentu Norweg zaczął się delikatnie cofać. W międzyczasie zdobył w prawdzie tytuł vice mistrza w serii AutoGP, ale od dwóch sezonów ściga się w GP3, gdzie plasuje się głównie w drugiej dziesiątce.

Zawsze dążyliśmy do tego, aby przedstawiać wam najbardziej rzetelne informacje z pierwszej ręki i od możliwie najbardziej kompetentnych osób. Dzisiaj po raz kolejny miło nam opublikować wywiad z osobą, która w swojej niszy jest najlepsza na świecie. Dieter Rencken to belgijski dziennikarz, którzy zajmuje się tylko politycznymi, prawnymi i finansowymi sprawami Formuły 1. Zagłębia się w wewnętrzne problemy tego sportu i bez żadnego poczucia niepewności wytyka konkretne przyczyny wszystkich historii, które grube ryby wolałby zachować dla siebie. Znacie skądś tą frazę? Dieter oprócz współpracy z wieloma mediami z całego świata ma również własną stronę w magazynie F1 Racing, która opatrzona jest właśnie takim zdaniem. W szczerzej i długiej rozmowie z naszym portalem Dieter wypunktowuje wszystkie słabości Formuły 1, a także podaje przykłady na to, jak można poprawić tę sytuację. Zapraszamy do lektury!

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race