Po wielu latach walki o przetrwanie w Formule 1 ekipa Manora w końcu wychodzi na prostą. Po solidnej restrukturyzacji i poważanych zmianach, które czasami nie było łatwe do przeprowadzenia, w tunelu pojawiło się światło, które daje nadzieję na pozbycie się opinii outsidera. Podczas tegorocznych mistrzostw świata Rio Haryanto i Pascal Wehrlein pod dowództwem Dave'a Ryana i wsparciem ze strony Pata Fraya i Nikolasa Tombazisa będą walczyć za kierownicą nowego modelu o jak najlepsze wyniki. Podczas naszego wyjazdu na testy w Barcelonie zamieniliśmy z nimi kilka (no dobra, kilkanaście) zdań, które teraz zebraliśmy w obszerną analizę sytuacji, w jakiej znajduje się obecnie zespół Manor.

Matt Parry to 22-letni Walijczyk z dość niewyparzonym językiem i jeszcze bardziej intrygującym akcentem. Swoją karierę wyścigową szlifował głównie w różnych typach Formuły Renault 2.0, skąd przeszedł następnie do GP3. Tak samo jak pozostali debiutanci poprzedni sezon poświęcił na naukę, dlatego w tym roku zamierza być już bardziej konkurencyjny. Matt był pierwszy zawodnikiem, który zdołał skompletować budżet i potwierdzić swoje plany na rok 2016, a konkurencyjne czasy jakie kręcił podczas posezonowych testów GP3 na torze Yas Marina pozwalają nam sądzić, że pokaże się z jeszcze lepszej strony.

W naszych poprzednich publikacjach zwykliśmy nazywać Adriana Camposa aniołem wyścigowego biznesu. Hiszpan po tym jak, zakończył własną karierę wyścigową w trakcie której ścigał się m.in. w Formule 1 założył własny zespół wyścigowy, który funkcjonuje już blisko przez dwie dekady. Kierowców ścigających się samochodami lub samochodami opatrzonymi logiem "Campos Racing" możemy oglądać obecnie w GP2, GP3, Formule 3, WTCC, TCR czy pośrednio w Formule E. We wszystkich tych seriach Adrian widywał swoich podopiecznych na najwyższym stopniu podium, co utwierdza nas w przekonaniu, że faktycznie zna się na rzeczy.

Po krótkiej pogawędce jaką zaprezentowaliśmy wam jakiś czas temu, tym razem zapraszamy to lektury dłuższego wywiadu, jaki przeprowadziliśmy ostatnio z Arturem Janoszem, polskim kierowcą wyścigowym, który systematycznie wspina się po szczeblach motorsportu w kierunku Formuły 1. Po licznych sukcesach na krajowym podwórku zdobył tytuł vice-mistrza Euroformuły Open, który zapewnił mu miejsce w prestiżowej serii GP3. Po solidnym, pełnym nauki, ubiegłorocznym sezonie Artur po raz kolejny stanie w tym roku w szranki z innymi, dobrze zapowiadającymi się zawodnikami, jednak tym razem stawia sprawę jasno: celem są zwycięstwa.

Sergio Canamasas to bardzo barwna postać w świecie wyścigów. Bez względu na to, czy właśnie kończy wyścig na barierze, czy wysiada z samochodu po wykręceniu najlepszego czasu w kwalifikacjach zawsze ma na twarzy szeroki uśmiech, co możecie zobaczyć na naszym zdjęciu. Patrząc na jego postawę, szczególnie w ostatnich sezonach w GP2, możemy stwierdzić, że ma naprawdę duży talent, jednak nie zawsze jest w stanie go odpowiednio wykorzystać. Często uczestniczy w wypadkach i kolizjach, jednak mimo panującej w paddocku opinii, raczej nie wynika to z jego błędów.

Rio Haryanto to pierwszy w historii kierowca Formuły 1 z Indonezji, który przez ostatnie kilka lat dzielnie przecinał szlaki motorsportu dla młodszych kolegów ze swojego kraju, którzy w coraz większym stopniu interesują się wyścigami. Zanim awansował on do królowej sportów motorowych, przeszedł ciężką i długą drogę przez wiele juniorskich serii i w każdej z nich stawał na najwyższym stopniu podium. Kilka lat temu w roku 2010 zrobiło się o nim dość głośno, kiedy w wieku zaledwie 17 lat odbył test samochodu F1 w barwach Marussi. Teraz, po 5 latach, będzie miał okazję pracować na co dzień z większością tamtej ekipy w Manorze.

Choć ma zaledwie 18 lat, Igor Waliłko zdążył już trafić na nagłówki, stając na podium w swoim pierwszym pełnym sezonie Euroformuły Open. W przerwie międzysezonowej zapytaliśmy polskiego zawodnika o jego doświadczenia w szybko postępującej karierze w samochodach jednomiejscowych.

Artur Janosz to drugi z Polaków, którzy w zeszłym sezonie reprezentowali nasz kraj w serii GP3. Ma on na swoim koncie liczne sukcesy, z których największym jest vice-mistrzostwo serii Euroformuła Open wywalczone w roku 2014. Oprócz tego Artur jest byłym mistrzem i vice-mistrzem Polski w kartingu. Pod koniec ubiegłego sezonu odbył testy samochodu GP2, gdzie prezentował konkurencyjne tempo. W tym roku po raz drugi ścigał będzie się w serii GP3.

Za sprawą tego kierowcy na tak prestiżowej imprezie jak Grand Prix Formuły 1 oficjalnie złamano w ubiegłym roku prawo cywilne Wielkiej Brytanii, a do tego miliony ludzi zobaczyły to na ekranach swoich telewizorów. Ralph Boschung w zeszłym sezonie, w wieku 17 lat, zadebiutował w serii GP3, a podczas rundy na Silverstone jako najmłodszy kierowca w historii tej kategorii stanął na podium wyścigu, gdzie z olbrzymim uśmiechem pryskał następnie szampanem. Ralph zakończył już swoją edukację aby w pełni skoncentrować się na karierze wyścigowej, dlatego też jego wyniki w tegorocznych mistrzostwach GP3 były bardzo obiecujące, a jeszcze lepsze rezultaty w testach posezonowych w Abu Dhabi pozwalają nam myśleć, że może być on w tym roku jednym z pretendentów do tytułu.

W ubiegłym roku, GT3 Poland wręcz zdominowała krajowe wyścigi GT, swoim sukcesem zakończyła również międzynarodowy Puchar Porsche Strefy Europy Centralnej. Obecnie , na celowniku ekipy stanie seria Lamborghini Super Trofeo – o planach z tym związanych, ŚwiatWyścigów.pl rozmawiał z szefem i kierowcą ekipy, Bartoszem Opiołą.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race