Dwa lata temu, po wygraniu mistrzostw GP3 w debiutanckim sezonie, Alex Lynn przebojem wdarł się do serii GP2, która miała być dla niego jedynie przystankiem na drodze do Formuły 1. Po pierwszym sezonie, który nie obfitował w wiele dobrych wyników Brytyjczyk rozstał się z wspierającym go od wielu lat Red Bullem, by zacząć pełnić funkcję kierowcy rozwojowego w ekipie Williamsa. Jego plan na ten rok zakładał wygranie GP2, a następnie awans na pozycję etatowego zawodnika ekipy z Grove. Rzeczywistość okazała się być jednak inna, przez co Alex stracił wiarę w możliwość realizacji tego celu i rozgląda się za nowymi seriami. 

Paul Hembery to dyrektor do spraw motorsportu Pirelli, a więc osoba odpowiedzialna m.in. za dostarczanie opon dla zespołów Formuły 1. W tym roku jego firma wprowadziła do użytku nową, ultra-miękką oponę, co w połączeniu z faktem, że ekipy mogą teraz wybierać trzy rodzaje mieszanek na każdą Grand Prix, wyścigi stały się bardziej ekscytujące. W przyszłym roku Pirelli szykuje zupełnie nowe, większe opony, które mają przyspieszyć samochód o około 2 sekund. Obecnie Paul skupia się głównie na tym, ale w trakcie Grand Prix Singapuru znalazł chwilę czasu oby odbyć z Wojtkiem Paprotą rozmowę o swojej pracy w królowej sportów motorowych.

Wielka Brytania od zawsze miała szczęście do kierowców wyścigowych i w każdej dekadzie znalazł się ktoś, kto zapisał się na kartach historii wyścigów. Teraz w Formule 1 z brytyjską flagą ściga się Lewis Hamilton, Jenson Button i Jolyon Palmer, a do jej drzwi pukają jeszcze Oliver Rowland, z którym rozmawialiśmy kilka miesięcy temu, i Jordan King, z którym kilka zdań zdołał zamienić ostatnio Wojtek Paprota. Jordan drugi rok ściga się w serii GP2 ale musi dzielić również swój czas na obowiązki związane z pełnieniem roli kierowcy rezerwowego w ekipie Manora. Najwyraźniej ma już tego dosyć ponieważ w trakcie naszego wywiadu wyjawił, że w przyszłym roku ma nadzieję ścigać się w F1 na pełen etat.

Sergio Canamasas podczas minionego weekendu GP2 Series na torze Monza uniknął kontuzji po groźnie wyglądającym koziołkowaniu. Dla młodego Hiszpana to piąty sezon w tej klasie i zdarza mu się ściągać na siebie falę krytyki. Między innymi o tym rozmawiała z nim Roksana Ćwik.

W dzisiejszych czasach, gdziekolwiek nie znajdzie się wyścigowe Ferrari, można zakładać, że w pobliżu znajdziemy Andreę Monterminiego. Nie wszyscy jednak wiedzą bądź pamiętają, że przed startami w wyścigach GT, miał on bogatą karierę w samochodach jednomiejscowych, dochodząc do Formuły 1 oraz reprezentując zespół Dana Gueneya w Champ Car. Między innymi o tym z charyzmatycznym Włochem rozmawiała Roksana Ćwik.

Większość z nas postrzega świat Formuły 1 przez pryzmat kierowców, którzy są największymi gwiazdami tego sportu. Jednak kierowca to nie wszystko. Ważni są również inżynierowie oraz osoby pracujące w siedzibach zespołów. Taką osobą jest Pedro Redondo, projektant powierzchni aerodynamicznych Saubera, z którym w czasie przerwy wakacyjnej rozmawiała Roksana Ćwik.

Specjaliści od ścigania się Porsche znani są z tego, że w każdy weekend można ich spotkać w innym miejscu. Nie inaczej jest w przypadku Klausa Bachlera, który tylko w tym roku ścigał się w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, Europejskiej Serii Le Mans, GT3 Le Mans Cup, Porsche Supercup, ADAC GT Masters i w Dubai 24H, a poza tym ma na swoim koncie dwa występy w 24h Le Mans. W niecodziennej przerwie od jazdy, Roksana Ćwik skorzystała z okazji do przepytania młodego Austriaka z jego ostatnich występów oraz opinii na temat wyścigów GT.

W Genewie mieliśmy okazję krótko rozmawiać z Andym Priaulx, członkiem nowej wówczas ekipy Forda startującej w WEC – dziś ponownie spotkaliśmy go, tym razem by spytać, jak widzi ekipę po pierwszych trzech wyścigach i co sądzi o okolicznościach zwycięstwa Forda w Le Mans.

Oliver Rowland to aktualny mistrz Formuły Renault 3.5, serii skąd do Formuły 1 po takich samych lub podobnych osiągnięciach trafili w przeszłości tacy kierowcy jak Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Kevin Magnussen czy nawet Robert Kubica. Jak sam przyznaje, jest obecnie „trzecim lub czwartym najlepszym brytyjskim kierowcą”, co w tym roku dostrzegła ekipa Renault, która przyjęła go pod swoje skrzydła jako zawodnika rozwojowego. W tym roku przejedzie swój pierwszy pełny sezon w serii GP2 i zamierza dokonać czegoś, co nie udało się jeszcze nikomu - zostać mistrzem za pierwszym razem. Obecnie plasuje się na 5. miejscu w klasyfikacji generalnej, ale traci do lidera mistrzostw prawie tyle samo punktów co Lewis do Nico. Dlaczego miałoby mu się to więc nie udać…?

Formuła 1 jest celem dla wielu aspirujących kierowców wyścigowych, niezależnie od płci. Od dawna nie widzieliśmy jednak tak dużego ruchu ze strony kobiet, które coraz odważniej pojawiają się w juniorskich formułach. Szlak dla nich przetarła Susie Wolff, która była najbliżej spełnienia tego marzenia. Jej śladami, licząc na pokonanie jeszcze jednego kroku dalej, podąża Tatiana Calderón, 23-letnia Kolumbijka, która po rozpoczęciu swojej kariery w Ameryce, w pogoni za marzeniami przeniosła się do Europy, gdzie w tym roku dotarła do GP3 Series.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race