Dołączający do stawki Deutsche Tourenwagen Masters zespół R-Motorsport będzie mógł prowadzić testy swoich nowych samochodów Aston Martin Vantage także po rozpoczęciu sezonu.

Podczas „próby generalnej” przed inauguracją kolejnego sezonu DTM, która odbędzie się w weekend 4-5 maja na torze Hockenheim, nowe Audi RS 5 DTM wywarło na wszystkich niesamowite wrażenie. W każdym z czterech dni testów przeprowadzonych na torze Lausitzring, najlepsze spośród wszystkich czasy notowali kierowcy Audi. Ekipa czterech pierścieni pokonała również największą liczbę okrążeń.

Były kierowca IndyCar Pietro Fittipaldi dołączy do zespołu WRT na sezon 2019 Deutsche Tourenwagen Masters. Brazylijczyk zamknął tym samym stawkę 18 zawodników tegorocznej serii.

Jonathan Aberdein został ogłoszony pierwszym kierowcą zespołu WRT na 2019 rok w Deutsche Tourenwagen Masters. Kliencki zespół Audi ma wystawić dwa samochody w swoim debiutanckim sezonie.

W DTM rozpoczyna się nowa era. Począwszy od sezonu 2019, samochody Class 1 popularnej serii wyścigów samochodów turystycznych, wykorzystywać będą nowoczesne i wysoce wydajne silniki. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka napędowa Audi RS 5 DTM wytwarza ponad 610 koni mechanicznych. Wykorzystując funkcję push-to-pass kierowcy wyścigowych pojazdów DTM będą mogli na krótko podnieść ich moc nawet o 30 koni mechanicznych.

Na hiszpańskim torze Jerez odbył się pierwszy test nowego Astona Martina Vantage, mającego zadebiutować w tegorocznym sezonie Deutsche Tourenwagen Masters. Kierowca ekipy R-Motorsport Paul di Resta przejechał w poniedziałek sześć okrążeń instalacyjnych.

Daniel Juncadella jest drugim kierowcą dotychczasowego fabrycznego zespołu Mercedesa-AMG, który pozostanie w Deutsche Tourenwagen Masters po przejściu do nowej ekipy R-Motorsport.

Zespół R-Motorsport zapowiedział zatrudnienie dwójki debiutantów na swój pierwszy sezon w Deutsche Tourenwagen Masters. Ekipę wystawiającą Astony Martiny reprezentować będą Jake Dennis i Ferdinand Habsburg.

Utworzona przez AF Racing i HWA spółka z kapitałem mieszanym Vynamic GmbH będzie zajmować się opracowaniem i budową nowych samochodów Aston Martin Vantage, które będą rywalizować w DTM w tym sezonie.

Mistrz serii z sezonu 2010 Paul di Resta pozostanie w Deutsche Tourenwagen Masters. Brytyjczyk opuścił nieistniający już fabryczny zespół Mercedesa-AMG i podpisał kontrakt z R-Motorsport na starty za kierownicą Astona Martina.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race