W DTM rozpoczyna się nowa era. Począwszy od sezonu 2019, samochody Class 1 popularnej serii wyścigów samochodów turystycznych, wykorzystywać będą nowoczesne i wysoce wydajne silniki. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka napędowa Audi RS 5 DTM wytwarza ponad 610 koni mechanicznych. Wykorzystując funkcję push-to-pass kierowcy wyścigowych pojazdów DTM będą mogli na krótko podnieść ich moc nawet o 30 koni mechanicznych.

Na hiszpańskim torze Jerez odbył się pierwszy test nowego Astona Martina Vantage, mającego zadebiutować w tegorocznym sezonie Deutsche Tourenwagen Masters. Kierowca ekipy R-Motorsport Paul di Resta przejechał w poniedziałek sześć okrążeń instalacyjnych.

Daniel Juncadella jest drugim kierowcą dotychczasowego fabrycznego zespołu Mercedesa-AMG, który pozostanie w Deutsche Tourenwagen Masters po przejściu do nowej ekipy R-Motorsport.

Zespół R-Motorsport zapowiedział zatrudnienie dwójki debiutantów na swój pierwszy sezon w Deutsche Tourenwagen Masters. Ekipę wystawiającą Astony Martiny reprezentować będą Jake Dennis i Ferdinand Habsburg.

Utworzona przez AF Racing i HWA spółka z kapitałem mieszanym Vynamic GmbH będzie zajmować się opracowaniem i budową nowych samochodów Aston Martin Vantage, które będą rywalizować w DTM w tym sezonie.

Mistrz serii z sezonu 2010 Paul di Resta pozostanie w Deutsche Tourenwagen Masters. Brytyjczyk opuścił nieistniający już fabryczny zespół Mercedesa-AMG i podpisał kontrakt z R-Motorsport na starty za kierownicą Astona Martina.

Trzy samochody z klasy GT500 mogą otrzymać „dziką kartę” na udział w finale sezonu Deutsche Tourenwagen Masters, który odbędzie się na początku października na torze Hockenheim.

Jak poinformował szef zespołu ROWE Racing Hans-Peter Naundorf, jego ekipa zrezygnowała z planów wejścia do Deutsche Tourenwagen Masters w sezonie 2019.

Bawarska marka BMW poinformowała o tym, że Sheldon van der Linde uzupełni skład zespołu fabrycznego w sezonie 2019 Deutsche Tourenwagen Masters. 19-latek zastąpi tym samym Augusto Farfusa, który przeniesie się do wyścigów GT.

Organizatorzy Deutsche Tourenwagen Masters zapowiedzieli wprowadzenie w 2019 roku systemu push-to-pass oraz nowego tylnego skrzydła w celu dalszej poprawy widowiska.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race