Jedną z osób, które przyszły wczoraj do Victory Lane, aby pogratulować Takumie Sato zwycięstwa w Indianapolis 500 był Dario Franchitti. Ta dwójka stoczyła ze sobą w 2012 roku pojedynek, który przeszedł do historii.

Miała być chwała i moc, pozostała czarna rozpacz. Tak długo upierali się przy swoim, aż wreszcie okazało się że całkowicie nie mieli racji. Citroën poszedł wreszcie po rozum do głowy, ale na to już troszeczkę za późno. Co innego jeśli chodzi o M-Sport...

Bernie Ecclestone to absolutnie największa postać w całej historii Formuły 1 i człowiek stający za jej sukcesami. Od końca lat 70-tych wyznaczał ścieżki rozwoju sportu, który z rangi regionalnych wyścigów stał się wielomiliardowym, globalnym biznesem. Przez całe życie twardo stąpał po ziemi, prowadził interesy w bardzo bezpośredni sposób i nie dawał wchodzić sobie na głowę. Nigdy nie bał się brać na siebie odpowiedzialności za Formułę 1, w której przez wiele lat uznawany był za dyktatora, stosującego politykę „dziel i rządź”. Zawsze postępował uczciwie i zgodnie z własnym sumieniem, ale mimo to znajdowali się ludzie, którzy próbowali zepchnąć go ze szczytu. Wykorzystując swój spryt, nadal się na nim utrzymuje, a odejście z pozycji dyrektora wykonawczego Formuły 1 po 40 latach pracy stało się dla niego faktem dopiero dzięki zmianom w układzie właścicielskim spółki. W tygodniu po Grand Prix Hiszpanii zaszczytu spotkania się z Berniem Ecclestonem w jego londyńskim biurze przy Princess Gate dostąpił Wojtek Paprota.

Sébastien Ogier po raz kolejny udowodnił, że nie ma sobie równych i nie bez powodu został czterokrotnym mistrzem świata. Francuz konsekwentnie dąży do celu, którego osiągnięcie wydaje się być coraz bardziej realistyczne. Za nami sześć rajdów, a kierowca M-sportu stale powiększa swoją przewagę nad rywalami, pomimo słabszego sprzętu, w porównaniu z tym jakim dysponował w poprzednich latach. Patrząc na jego dyspozycję, ciężko dostrzec innego kandydata do tytułu w tym sezonie. No chyba że Neuville utrzyma swoją dobrą passę (chociaż z nim różnie bywa).

Największy amerykański wyścig Indianapolis 500 jest wyjątkowy z wielu względów, między innymi ze względu na swój jedyny w swoim rodzaju format. Kwalifikacje nie odbywają się bowiem w tym samym tygodniu co 500-milowy wyścig.

Imola, 1 maja 1994 – data, którą jeszcze długo będziemy pamiętać, a historia czarnego weekendu na włoskim torze będzie żyć wiecznie. Ponieważ ludzka pamięć potrafi zawodzić, są tacy, którzy postanowili spisać szczegóły z życia człowieka, który w tym dniu pożegnał się z życiem, przez co jego legenda będzie wieczna. Tak samo wieczna jak jego mistrzostwa i zwycięstwa.

W poprzednich odsłonach Grand Prix Hiszpanii raczej nie działo się zbyt wiele. Tor pod Barceloną, który charakteryzuje się trudnościami w wyprzedzeniu, przez co walki na torze było niewiele. Wczorajszy wyścig na Circuit de Barcelona-Catalunya zdaje się jednak temu przeczyć...

OPONEO Mistrzostwa Polski w Rallycrossie to jedna z najszybciej rozwijających się serii w Polsce, nie tylko pod względem ilości zawodników, ale i popularności wśród kibiców i organizatorów imprez. Oto, co warto wiedzieć o tym prawdopodobnie najbardziej widowiskowym sporcie w kraju.

Grand Prix Rosji, czwartq tegoroczna runda mistrzostw świata Formuły 1 padła łupem Valtteriego Bottasa. Dla Fina było to pierwsze zwycięstwo w karierze i dowód na to, że w kluczowych momentach można na nim polegać. Po udanym piątku i sobocie duży niesmak panuje w garażu Ferrari, które było tu faworytem do zwycięstwa. Po weekendzie w Rosji dochodzimy do wniosku, że tempo Scuderii i Mercedesa jest praktycznie identyczne, dlatego na mistrzostwo może liczyć kierowca, który popełni mniej błędów i póki co nie zapowiada się aby był to Lewis Hamilton. Red Bull pozostaje wyraźnie za czołową dwójką i powoli zaczyna dochodzić go Williams, który w końcu mógł pochwalić się dwoma samochodami na mecie. Równie solidnie trzyma się też Force India, które w Rosji zaliczyło czwarte podwójne punkty, czego nie można powiedzieć o Toro Rosso, Renualt czy Haasie. Tyły po raz kolejny zabezpieczał Sauber i McLaren.

Takiego rajdu, obfitującego w emocjonujące rozstrzygnięcia, niespodzianki i walkę o dziesiąte części sekundy do ostatnich metrów, nie mieliśmy już od dawna. Chociaż wyniki mogą pozostawiać pewien niedosyt, to udowadniają jak niesamowity i fascynujący jest ten sezon Rajdowych Mistrzostw Świata. Tego nam było trzeba! Chociaż wciąż żal Evansa...

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race