Przed wyścigiem o GP Niemiec zdecydowaliśmy się nieco zmienić sposób prowadzenia audycji. Tym razem zaprosiliśmy aż dwóch gości spoza naszej redakcji i być może właśnie dzięki temu towarzyszyły zupełnie odmienne opinie na dane tematy.

Gdy jest ciężko i nie wszystko idzie tak, jak sobie to zaplanowaliśmy, to większość ludzi odpuszcza, twierdząc, że założony wcześniej cel jest nie do wykonania. Całe szczęście, istnieje również inna grupa ludzi, których porażki jedynie motywują do osiągnięcia sukcesu. W tej grupie jest m.in. Simon Trummer, reprezentujący barwy zespołu Rapax w tegorocznym sezonie GP2. Kierowca, którego życie kręci się wokół wyścigów i ani przez moment nie myśli aby odpuszczać!

Czy wiecie o tym, że głównym mechanikiem Stirlinga Mossa był Polak? Jak myślicie, jaką radę nasz gość specjalny dałby Lewisowi Hamiltonowi przed GP Wielkiej Brytanii? I w ilu wyścigach w sezonie brał on udział? Podpowiem, że gdy to usłyszycie będziecie niezwykle zaskoczeni!

Jimmy Eriksson, a więc młody Szwed, który idzie jak burza przez juniorskie serie wyścigowe, by w przyszłości stać się nowym Ronnie Petersonem. Po zwycięstwie w niemieckiej Formule 3 teraz przyszedł czas na GP3, gdzie jak na razie zajmuje pozycję vice-lidera. Po zmianach, które zaszły w zimowej przerwie w końcu pokazuje pełnię swoich możliwości, przez co Alex Lynn bynajmniej nie może spać spokojnie. W poniższej rozmowie Jimmy zdradza nam jak od wewnątrz wygląda świat kierowcy wyścigowego i jak ciężko trzeba pracować, by zostać tu mistrzem. Miejmy nadzieję, że mu się to uda, bo chyba nie chcielibyście, aby resztę swojego życia spędził... w ciężarówce.

Przed nami kolejna runda Mistrzostw Świata Formuły 1. Tym razem najszybsi kierowcy globu będą rywalizowali na torze w Montrealu.

Marcus Ericsson, kierowca, który ścigał się w mistrzostwach GP2 przez 4 pełne sezony w końcu awansował do Formuły 1, gdzie teraz dzieli garaż Caterhama z Kamuim Kobayashim, który ma na swoim koncie między innymi mistrzostwo azjatyckiej serii GP2, zdobyte w sezonie 2008/9. Szwed pogrążony w tonach obowiązków związanych z życiem kierowcy królowej sportów motorowych znalazł jednak chwilę czasu na rozmowę o swojej przeszłości w świecie wyścigów. 

Niedawno w Rzeszowie pojawiła się inicjatywa, by w okolicach miasta zbudować Tor Wyścigowy. Projekt niezwykle ambitny, dla niektórych wręcz niemożliwy – są jednak ludzie, którzy naprawdę chcą stworzyć taki obiekt i rozwinąć wyścigową odnogę sportu motorowego w naszym kraju. Jak oni widzą szansę na powstanie toru? I jakie kroki stawiają, by to marzenie stało się rzeczywistością? Oto wywiad z inicjatorem Toru Wyścigowego w Rzeszowie – Arkadiuszem D. Leśniakiem-Moczukiem.

Korzystając z przerwy zimowej zdecydowaliśmy się porozmawiać z Kubą Giermaziakiem i Patrykiem Szczerbińskim o minionym sezonie Porsche Supercup, a także marzeniach na najbliższą przyszłość.

Ktoś ma w najbliższej rodzinie lekarza, ktoś prawnika, ktoś biznesmena, a jeszcze inny bezrobotnego. Zastanawialiście się kiedyś jak to jest mieć w rodzinie kierowcę Formuły 1? Prawdopodobieństwo, że w najbliższej przyszłości w Polsce znajdzie się taka osoba jest bliska zeru, jednak nigdy nie mów nigdy i warto dowiedzieć się coś na ten temat, jakby a nóż w życiu zdarzyła się niecodzienna sytuacja. W poniższym artykule znajdują się m.in. niepublikowane wcześniej wypowiedzi tragicznie zmarłego w październiku Seana Edwardsa, którymi zawodnik podzielił się z naszym portalem na kilka dni przed śmiercią.

Gdy cyrk F1 żegna się we wrześniu z Monzą, wszyscy mają już w głowach azjatycką część sezonu, gdzie Formuła 1 przyjeżdża w większości przypadków jedynie w celach marketingowych. Kierowcy, szefowie i mechanicy udają się w daleką podróż, by wykonać swoją pracę i przyczynić się do jak najlepszego wyniku swojego zespołu. Na nowych Tilkodromach nie ma już prawdziwych fanów, którzy tak jak w Europie gotowi są zapełnić wszystkie miejsca na legendarnych torach i czekać na kierowców przed wejściem do paddocku, czy hotelu, by ich idol przynajmniej raczył pomachać ręką w ich kierunku. W Azji tego nie ma. Atmosfera jest inna, sucha i sztywna, a samo Grand Prix traktowane jest jako "większy festyn, na który fajnie by było wpaść". Druga część sezonu upływa nam właśnie w takich klimatach, z wyjątkiem jednej rundy - Grand Prix Japonii na historycznym torze Suzuka, które odbyło się w ubiegły weekend. Tam wszystko powraca ze zdwojoną siłą... Zapraszam do lektury specjalnego artykułu o Grand Prix Japonii, widzianego z perspektywy czterech samurajów, którzy mieli okazję tworzyć historię tej imprezy.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race