Matt Parry to 22-letni Walijczyk z dość niewyparzonym językiem i jeszcze bardziej intrygującym akcentem. Swoją karierę wyścigową szlifował głównie w różnych typach Formuły Renault 2.0, skąd przeszedł następnie do GP3. Tak samo jak pozostali debiutanci poprzedni sezon poświęcił na naukę, dlatego w tym roku zamierza być już bardziej konkurencyjny. Matt był pierwszy zawodnikiem, który zdołał skompletować budżet i potwierdzić swoje plany na rok 2016, a konkurencyjne czasy jakie kręcił podczas posezonowych testów GP3 na torze Yas Marina pozwalają nam sądzić, że pokaże się z jeszcze lepszej strony.

Matt Parry

Narodowość: Walijczyk
Data urodzenia: 14 stycznia 1994

Kariera:
2011: Brytyjskie Mistrzostwa Formuły Ford + gościnne starty w Europejskim Pucharze Formuły Ford
2012: Mistrzostwa InterSteps (13 zwycięstw, mistrz)
2013: Formuła Renault 2.0 NEC (5 zwycięstw, mistrz) + gościnne starty w Europejskim Pucharze Formuły Renault 2.0 i Formule Renault 2.0 Alps
2014: Europejski Puchar Formuły Renault 2.0 + gościnne starty w Formule Renault 2.0 Alps
2015: GP3 Series
2016: GP3 Series






Matt Parry to 22-letni Walijczyk z dość niewyparzonym językiem i jeszcze bardziej intrygującym akcentem. Swoją karierę wyścigową szlifował głównie w różnych typach Formuły Renault 2.0, skąd przeszedł następnie do GP3. Tak samo jak pozostali debiutanci poprzedni sezon poświęcił na naukę, dlatego w tym roku zamierza być już bardziej konkurencyjny. Matt był pierwszy zawodnikiem, który zdołał skompletować budżet i potwierdzić swoje plany na rok 2016, a konkurencyjne czasy jakie kręcił podczas posezonowych testów GP3 na torze Yas Marina pozwalają nam sądzić, że pokaże się z jeszcze lepszej strony.

Click here for English version

Pytanie 1: Tory uliczne czy klasyczne?

Matt: Uliczne.

Pytanie 2: Nawierzchnia sucha czy mokra?

Matt: Sucha ponieważ możesz jechać wtedy na slickach, na maksymalnym limicie i osiągnąć optymalny poziom osiągów samochodu.

Pytanie 3: Podsterowność czy nadsterowność?

Matt: Nadsterowność.

Pytanie 4: Samochody z DRSem czy bez DRSu?

Matt: Nigdy nie używałem DRSu, ale wybrałbym go ponieważ dzięki temu możesz jechać szybciej.

Pytanie 5: Silniki hybrydowe czy spalinowe?

Matt: W tym momencie jestem bardzo zaciekawiony nowymi silnikami, w szczególności tymi, które używane są w prototypach Le Mans, dlatego wybieram hybrydy.

Pytanie 6: Proste czy zakręty?

Matt: Zakręty.

Pytanie 7: Monza czy Spa?

Matt: To może być niepolityczne, ale uważam, że Spa jest gówniane, dlatego Monza, oczywiście.

Pytanie 8: Opony miękkie czy twarde?

Matt: Miękkie.

Pytanie 9: Wyścig czy kwalifikacje?

Matt: Kwalifikacje.

Pytanie 10: Ferrari czy McLaren?

Matt: McLaren.

Pytanie 11: Senna czy Prost?

Matt: Senna.

Pytanie 12: Lewis czy Nico?

Matt: Lewis.

Pytanie 13: Impreza czy wieczór ze znajomymi?

Matt: Wieczór ze znajomymi a potem impreza.

Pytanie 14: Muzyka modna czy klasyczna?

Matt: Domyślam się, że niektórzy mogą się z tym nie zgodzić, ale lubię modną muzyką. Jestem trend-catcherem.

Pytanie 15: Wakacje letnie czy zimowe?

Matt: Letnie wakacje!

Już za tydzień będziecie mieli okazję poznać preferencje kolejnego zawodnika!

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race