Kiedy opublikowano pierwsze zdjęcie wyasfaltowanego pobocza w zakręcie Parabolica na włoskiej Monzy, wielu pukało się w czoło, rozpaczało, a nawet uważało, że to fotomontaż. Niestety, przebudowa i wylanie asfaltu w tym miejscu jest prawdą.

W skromnym namiocie, koło starych garaży na torze Spa, tuż przy najsławniejszym zakręcie w całym kalendarzu Formuły 1, rozmawiamy z najlepszym kierowcą wyścigowym z Belgii, który właśnie zdobył pole position do głównego wyścigu GP2 - Stoffelem Vandoorne.

Po blisko miesięcznej przerwie Formuła 1 powraca do życia i już w ten weekend odbędzie się wyścig o GP Belgii. My tradycyjnie już przygotowaliśmy dla państwa zapowiedź, w której dyskusja była naprawdę interesująca.

Arthur Pic, młodszy brat Charlesa, od tego sezonu ściga się w serii GP2, w barwach nowego-starego zespołu Campos Racing, a w ubiegły weekend na torze Hungaroring sięgnął po swoje pierwsze zwycięstwo. Niedługo po tym wyczynie zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań zaprzyjaźnionego z naszą stroną Calluma Rowe. Zapraszamy do lektury przemyśleń młodego Francuza.

Przed wyścigiem o GP Niemiec zdecydowaliśmy się nieco zmienić sposób prowadzenia audycji. Tym razem zaprosiliśmy aż dwóch gości spoza naszej redakcji i być może właśnie dzięki temu towarzyszyły zupełnie odmienne opinie na dane tematy.

Gdy jest ciężko i nie wszystko idzie tak, jak sobie to zaplanowaliśmy, to większość ludzi odpuszcza, twierdząc, że założony wcześniej cel jest nie do wykonania. Całe szczęście, istnieje również inna grupa ludzi, których porażki jedynie motywują do osiągnięcia sukcesu. W tej grupie jest m.in. Simon Trummer, reprezentujący barwy zespołu Rapax w tegorocznym sezonie GP2. Kierowca, którego życie kręci się wokół wyścigów i ani przez moment nie myśli aby odpuszczać!

Czy wiecie o tym, że głównym mechanikiem Stirlinga Mossa był Polak? Jak myślicie, jaką radę nasz gość specjalny dałby Lewisowi Hamiltonowi przed GP Wielkiej Brytanii? I w ilu wyścigach w sezonie brał on udział? Podpowiem, że gdy to usłyszycie będziecie niezwykle zaskoczeni!

Jimmy Eriksson, a więc młody Szwed, który idzie jak burza przez juniorskie serie wyścigowe, by w przyszłości stać się nowym Ronnie Petersonem. Po zwycięstwie w niemieckiej Formule 3 teraz przyszedł czas na GP3, gdzie jak na razie zajmuje pozycję vice-lidera. Po zmianach, które zaszły w zimowej przerwie w końcu pokazuje pełnię swoich możliwości, przez co Alex Lynn bynajmniej nie może spać spokojnie. W poniższej rozmowie Jimmy zdradza nam jak od wewnątrz wygląda świat kierowcy wyścigowgo i jak ciężko trzeba pracować, by zostać tu mistrzem. Miejmy nadzieję, że mu się to uda, bo chyba nie chcielibyście, aby resztę swojego życia spędził... w ciężarówce.

Przed nami kolejna runda Mistrzostw Świata Formuły 1. Tym razem najszybsi kierowcy globu będą rywalizowali na torze w Montrealu.

Marcus Ericsson, kierowca, który ścigał się w mistrzostwach GP2 przez 4 pełne sezony w końcu awansował do Formuły 1, gdzie teraz dzieli garaż Caterhama z Kamuim Kobayashim, który ma na swoim koncie między innymi mistrzostwo azjatyckiej serii GP2, zdobyte w sezonie 2008/9. Szwed pogrążony w tonach obowiązków związanych z życiem kierowcy królowej sportów motorowych znalazł jednak chwilę czasu na rozmowę o swojej przeszłości w świecie wyścigów. 

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race