Richie Stanaway to jeden z najbardziej wszechstronnych kierowców z jakim mamy do czynienia we współczesnym motorsporcie. Nowozelandczyk ma na swoim koncie starty w wielu różnych seriach wyścigowych na całym świecie i bardzo pokaźną kolekcje trofeów. Na przestrzeni ostatnich lat święcił tryumfy zarówno w takich kategoriach jak GP3 czy GP2 a do tego równolegle rywalizował samochodami sportowymi w wyścigach długodystansowych. W zeszłym roku jako jeden z członków ekipy startującej w kategorii GTE Pro przejechał pełen sezon w WEC włącznie z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Krajan Bruce'a McLarena ma przed sobą wiele otwartych drzwi, przez które może kiedyś wejść do Formuły 1.

Richie Stanaway

Narodowość: Nowozelandczyk
Data urodzenia: 24 listopada 1991

Kariera:
2007-08: Nowozelandzkie Mistrzostwa Formuły Pierwszej OEM Supply (4 zwycięstwa, II wicemistrz)
2008: Zimowa edycja Formuły Ford Manfeild (5 zwycięstw, II wicemistrz) + gościnne starty w Australijskiej Formule Ford
2008-09: Mistrzostwa Formuły Ford MTA (11 zwycięstw, mistrz)
2009: Australijskie Mistrzostwa Formuły Ford (1 zwycięstwo) + Toyota Racing Series (2 zwycięstwa, mistrz) + gościnne starty w ADAC Formule Masters
2010: ADAC Formuła Masters (12 zwycięstw, mistrz) + Zimowa edycja Michelin Formuły Renault (1 zwycięstwo) + Toyota Racing Series (1 zwycięstwo)
2011: Niemiecka Formuła 3 (13 zwycięstw, mistrz) + gościnne starty w GP3 series (1 zwycięstwo)
2012: Formuła Renault 3.5
2013: Porsche Supercup + WEC
2014: Formuła Renault 3.5 + GP3 series (2 zwycięstwa) + WEC
2015: GP2 series (2 zwycięstwa) + WEC + 24h Le Mans

Click here for English version






Richie Stanaway to jeden z najbardziej wszechstronnych kierowców z jakim mamy do czynienia we współczesnym motorsporcie. Nowozelandczyk ma na swoim koncie starty w wielu różnych seriach wyścigowych na całym świecie i bardzo pokaźną kolekcje trofeów. Na przestrzeni ostatnich lat święcił tryumfy zarówno w takich kategoriach jak GP3 czy GP2 a do tego równolegle rywalizował samochodami sportowymi w wyścigach długodystansowych. W zeszłym roku jako jeden z członków ekipy startującej w kategorii GTE Pro przejechał pełen sezon w WEC włącznie z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Krajan Bruce'a McLarena ma przed sobą wiele otwartych drzwi, przez które może kiedyś wejść do Formuły 1.

Pytanie 1: Tory uliczne czy klasyczne?

Richie: Uliczne.

Pytanie 2: Nawierzchnia sucha czy mokra?

Richie: Sucha.

Pytanie 3: Podsterowność czy nadsterowność?

Richie: Nadsterowność.

Pytanie 4: Samochody z DRSem czy bez DRSu?

Richie: Z DRSem.

Pytanie 5: Silniki hybrydowe czy spalinowe?

Richie: Hybrydowe.

Pytanie 6: Proste czy zakręty?

Richie: Zakręty.

Pytanie 7: Monza czy Spa?

Richie: Monza.

Pytanie 8: Opony miękkie czy twarde?

Richie: Miękkie.

Pytanie 9: Wyścig czy kwalifikacje?

Richie: Wyścig.

Pytanie 10: Ferrari czy McLaren?

Richie: Ferrari. Oh! Powinienem powiedzieć McLaren...

Pytanie 11: Senna czy Prost?

Richie: Senna.

Pytanie 12: Lewis czy Nico?

Richie: Lewis.

Pytanie 13: Impreza czy wieczór ze znajomymi?

Richie: Wieczór ze znajomymi.

Pytanie 14: Muzyka modna czy klasyczna?

Richie: Modna.

Pytanie 15: Wakacje letnie czy zimowe?

Richie: Letnie wakacje!

Już za tydzień będziecie mieli okazję poznać preferencje kolejnego zawodnika!

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race