Matheo Tuscher to kierowca, który wbił się na europejską scenę wyścigów jednomiejscowych w dość niecodzienny sposób. Mimo że pochodzi ze Szwajcarii, po zakończeniu kariery w kartingu zdecydował się wziąć udział w... Chińskiej Formule Pilota. Decyzja ta okazała się jednak świetna, ponieważ Matheo zdominował tą serię, wygrywając praktycznie wszystkie wyścigi. Następnie pokazał się ze świetnej strony w Formule 2, skąd przeniósł się do Formuły Renault 3.5 a następnie do GP3. Mimo braku oszałamiających sukcesów w tej kategoriach Tuscher w ubiegłym sezonie, w wieku zaledwie 18 lat wystartował w dwóch wyścigach WEC za sterami prototypu LMP1.

Matheo Tuscher

Narodowość: Szwajcar
Data urodzenia: 12 grudnia 1996

Kariera:
2011: Formuła Pilota China (8 zwycięstw, mistrz)
2012: Formuła 2 (2 zwycięstwa, wicemistrz)
2013: Formuła Renault 3.5
2014: GP3 series
2015: GP3 series + gościnne starty w WEC

Click here for English version

Matheo Tuscher to kierowca, który wbił się na europejską scenę wyścigów jednomiejscowych w dość niecodzienny sposób. Mimo że pochodzi ze Szwajcarii, po zakończeniu kariery w kartingu zdecydował się wziąć udział w... Chińskiej Formule Pilota. Decyzja ta okazała się jednak świetna, ponieważ Matheo zdominował tą serię, wygrywając praktycznie wszystkie wyścigi. Następnie pokazał się ze świetnej strony w Formule 2, skąd przeniósł się do Formuły Renault 3.5 a następnie do GP3. Mimo braku oszałamiających sukcesów w tej kategoriach Tuscher w ubiegłym sezonie, w wieku zaledwie 18 lat wystartował w dwóch wyścigach WEC za sterami prototypu LMP1.






Pytanie 1: Tory uliczne czy klasyczne?

Matheo: Oba typy dostarczają wiele przyjemności. Na torach ulicznych bariery są zazwyczaj naprawdę blisko linii jazdy, dlatego kiedy przychodzi ci się na nich ścigać czujesz przypływ adrenaliny, jednakże klasyczne również są fajne. Zawsze odczuwam przyjemności kiedy ścigam się na Spa czy Monzy.

Pytanie 2: Nawierzchnia sucha czy mokra?

Matheo: Lubię jeździć w deszczu, ale na zwykle na suchym torze masz więcej przyczepności, więc powiedziałbym, że sucha.

Pytanie 3: Podsterowność czy nadsterowność?

Matheo: Oczywiście, że nadsterowność. Nienawidzę czekać na samochód, żeby skręcił.

Pytanie 4: Samochody z DRSem czy bez DRSu?

Matheo: DRS może być bardzo fajny podczas wyścigów, dlatego powiedziałbym, że z DRSem.

Pytanie 5: Silniki hybrydowe czy spalinowe?

Matheo: Myślę, że spalinowe.

Pytanie 6: Proste czy zakręty?

Matheo: Zakręty.

Pytanie 7: Monza czy Spa?

Matheo: Spa.

Pytanie 8: Opony miękkie czy twarde?

Matheo: Na kwalifikacje miękkie, a na wyścig twarde.

Pytanie 9: Wyścig czy kwalifikacje?

Matheo: Wyścig.

Pytanie 10: Ferrari czy McLaren?

Matheo: Ferrari.

Pytanie 11: Senna czy Prost?

Matheo: Senna.

Pytanie 12: Lewis czy Nico?

Matheo: Lewis.

Pytanie 13: Impreza czy wieczór ze znajomymi?

Matheo: Najpierw wieczór ze znajomymi, a następnie impreza.

Pytanie 14: Muzyka modna czy klasyczna?

Matheo: Modna.

Pytanie 15: Wakacje letnie czy zimowe?

Matheo: Letnie wakacje!

Już za tydzień będziecie mieli okazję poznać preferencje kolejnego zawodnika!

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Wyniki

Partnerzy

rally and race