W ostatni weekend byliśmy na torze Nürburgring podczas finału sezonu Blancpain Endurance Series. Po kwalifikacjach spędziliśmy prawie kwadrans rozmawiając z szefem programu sportów motorowych Nissana – Darrenem Coxem – na temat jego marki, programu GT Academy i gier wyścigowych, nowych kalendarzy WEC i Blancpain oraz sytuacji w motorsporcie.

Pochodzący z Azji kierowcy kojarzą się nam głównie z kraksami i ogromnym wsparciem sponsorów, którzy "wykupują" im miejsce w Formule 1. Jedynym zawodnikiem, który zdecydowanie złamał ten stereotyp był Kamui Kobayashi, jednak problemy finansowe przedwcześnie zakończyły jego karierę w topowej kategorii wyścigowej. W tym sezonie na horyzoncie pojawił nam się drugi samuraj, który faktycznie może pochwalić się raczej osiągnięciami, aniżeli pieniędzmi, chociaż wydaje się, że i tego mu nie brakuje. Nobuharu Matsushita, urzędujący mistrz japońskiej Formuły 3 ściga się obecnie w serii GP2 i w swoim debiutanckim sezonie zdołał odnieść już pierwsze zwycięstwo. Reprezentuje tam barwy utytułowanego  zespołu ART Grand Prix, a jego partnerem jest Stoffel Vandoorne, na którego w GP2 nie na póki co mocnych. Oprócz tego murem stoi za nim manager, były kierowca i właściciel zespołu F1, a ostatnio nawet szef ekipy z Formuły E - Aguri Suzuki i cała Honda, której partnerstwo z McLarenem może przychylić mu niebo wymarzonej Formuły 1. Spójrzcie, co Nobuharu preferuje w swojej karierze!

Ze Stoffelem Vandoorne rozmawialiśmy już rok temu, kiedy to w swoim debiutanckim sezonie w GP2 walczył dzielnie z Jolyonem Palmerem i Felipe Nasrem. W tym roku zarówno Nasr, jak i Palmer są już w świecie Formuły 1, dlatego Stoffel nie ma sobie równych w GP2, gdzie od pierwszej rundy w Bahrajnie zdecydowanie dzieli i rządzi, a zdobycie przez niego tytułu w tej kategorii jest kwestią czasu. Dodatkowo jest częścią zespołu McLaren, który wspiera go jak może w drodze do Formuły 1. Mimo tak wielkiego talentu, potwierdzonego licznymi sukcesami, awans Belga do królowej sportów motorowych nie jest jednak pewny. Patrząc na fakt, że ekipę z Woking reprezentują obecnej dwaj mistrzowie świata, a w kolejce do wyścigowego fotela czeka również Kevin Magnussen, wykonanie kolejnego kroku w karierze może okazać się problematyczne. Stoffel wierzy jednak, że drzwi do F1 nadal są dla niego otwarte. Chyba ma rację, ponieważ z każdym miesiącem plotek o planach na przyszłość Jensona Button jest coraz więcej, a do tego dochodzi jeszcze złamana ostatnio ręka Kevina Magnussena. Oznacza to, że Stoffel leci teraz do Singapuru, a otwór w owych drzwiach robi się coraz większy... Zapraszamy do lektury wywiadu z nadzieją belgijskiego motorsportu.

Po zeszłorocznym sukcesie „Chojnickiej Karowej”, impreza po raz drugi zawitała do 40-tysięcznego miasta Chojnice.

Mitch Gilbert to 21-letni Australijczyk z olbrzymim poczuciem humoru i wiecznym uśmiechem na ustach (znacie to może od innego "kangura" z Formuły 1...?). W tym sezonie ściga się w serii GP3, a podczas ostatnich zawodów na Monzy zdobył swój pierwszych punkt w tych mistrzostwach. W poprzednich latach startował w niższych europejskich seriach, gdzie ścigał się samochodami jednomiejscowymi, jednak od pewnego czasu uważnie przygląda się też wyścigom GT. Tęsknym okiem spogląda również na wschodnią stronę świata, gdzie uważa, że spełniałby się jako znakomity kierowca wyścigowy. Patrząc na fakt, że sponsorzy Mitcha również mają w planach ekspansję na rynki azjatyckie, jego kolejne starty w wyścigach w tym regionie wydają się bardziej niż pewne. Spójrzcie, co Mitch preferuje w swojej karierze!

Pochodzi z Nowej Zelandii i ma obecnie 21 lat. Od kilku lat ściga się z sukcesami w Europie pod czujnym okiem Marka Webbera, który pełni rolę jednego z menadżerów. Ma na swoim koncie mistrzowskie tytuły z wielu juniorskich serii, z których najbardziej prestiżową jest GP3. Po ukończeniu tych mistrzostw na czele klasyfikacji generalnej w sezonie 2012, przeniósł się do GP2, gdzie ściga się już trzeci sezon, aktualnie z ekipą Russian Time. Podczas ostatniej rundy na torze Monza pokazał się z najlepszej możliwej strony wygrywając sprinterski wyścigi i finiszując jako 3. w głównym biegu. Spójrzcie, co Mitch preferuje w swojej karierze!

A oto druga część wywiadu z Lewisem Allenem, gdzie inżynier Roberta Kubicy opowiedział nieco o swojej pracy, zespole i jego funkcjonowaniu.

Pierwsza część wywiadu z Lewisem Allenem - inżynierem Roberta Kubicy, który opowiada o Rajdzie Niemiec. W następnej części więcej o zespole, jego członkach i funkcjonowaniu.

Kajetan Kajetanowicz - lider Rajdowych Mistrzostw Europy w rozmowie z nami opowiada tym, co najbardziej kocha w rajdach samochodowych.

Ostatnio gościł u nas Kris Meeke, a tym razem to Thierry Neuville zgodził się na rozmowę, w której opowiedział o samochodzie na rok 2016, o trudnościach oraz planach i celach na ten sezon.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race