Artem Markelow odniósł pewne zwycięstwo w ekscytującym wyścigu głównym Formuły 2 na torze Sahkir w gorących warunkach atmosferycznych.
Zdecydowana większość stawki przed startem zdecydowała się na strategię założenia najpierw opon podstawowych, by w drugiej części przejść na ogumienie opcjonalne. Markelow zanotował świetny początek wyścigu, przebijając się z siódmego pola na trzecią pozycję, zaś wczorajszy zdobywca pole position Charles Leclerc obronił swoją lokatę przed Normanem Nato.
Po trzech okrążeniach Nato znalazł sposób na wyprzedzenia Leclerca, jednak kierowca Premy szybko przeprowadził kontratak, ponownie obejmując prowadzenie, zaś Nato po tym manewrze musiał stoczyć bój z Markelowem. Rosjanin poradził sobie z Nato, który chwilę później zjechał na obowiązkowy zjazd na wymianę opon. Wkrótce reprezentant Russian Time zbliżył się również do Leclerca i kiedy zrównali się, Monakijczyk także zjawił się u swoich mechaników, zmieniając opony na bardziej miękką mieszankę.
Leclerc był w stanie wyjechać z alei serwisowej tuż przed Nato, jednak opony w samochodzie francuskiego zawodnika miały optymalną temperaturę pracy, co pomogło w przeprowadzeniu skutecznego manewru wyprzedzania w czwartym zakręcie.
Markelow zdecydował się jednak pozostać na torze na jeszcze kilka okrążeń, będąc na używanych oponach podstawowych i wypracowując sobie 10 sekund przewagi nad Nato, który szybko odjeżdżał od Leclerca. Niedługo później różnice między pierwszą trójką utrzymywały się na podobnym poziomie, przynajmniej do momentu, kiedy również Markelow zjechał do alei serwisowej, by zmienić opony. Po wyjeździe z boksów, tempo rosyjskiego kierowcy było o kilka sekund lepsze w porównaniu z Leclerc’em.
Pod koniec wyścigu Markelow dojechał do zdobywcy pole position i wyprzedził go w ostatnim zakręcie, mając jeszcze kilka okrążeń zapasu, by spróbować pokonać również ówczesnego lidera wyścigu – Nato. Na przedostatnim kółku rywalizacji Markelow wyprzedził Francuza w czwartym zakręcie i pewnie dojechał do mety na pierwszym miejscu. Było to drugie zwycięstwo Rosjanina na tym poziomie rywalizacji – w ubiegłym roku kierowca Russian Time okazał się być najlepszy na ulicznym torze w Monako podczas wyścigu GP2.
Przewaga Nato oraz Leclerca nad resztą stawki okazała się być na tyle wystarczająca, by mogli zapewnić sobie podium, zaś Jordan King, który startował z dalszej części stawki, wywalczył finalnie czwartą pozycję. Piąte miejsce zajął Oliwier Rowland, zaś Alexander Albon także odnotował progres, przekraczając linię mety jako szósty kierowca. Tajlandczyk pokonał Lucę Ghiotto oraz Nobuharu Matsushitę.
Debiutanci Antonio Fuoco oraz Nyck de Vries mieli pewne problemy w czasie wyścigu. Fuoco, który początkowo jechał w dalszej części stawki, ostatecznie wywalczył dziewiątą pozycję, zaś de Vries, mimo utrzymania czwartego miejsca po pit stopach, nie dał rady dowieźć bardzo dobrego wyniku do mety, zdobywając dziesiątą lokatę i jeden punkt do klasyfikacji.
Sprinterski wyścig Formuły 2 rozpocznie się jutro o godzinie 13:15 polskiego czasu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 6 | Artem Markelow | RUSSIAN TIME | 32 okr. | ||
2 | 20 | Norman Nato | Pertamina Arden | + 7.891 | ||
3 | 1 | Charles Leclerc | PREMA Racing | + 13.780 | ||
4 | 15 | Jordan King | MP Motorsport | + 17.478 | ||
5 | 9 | Oliver Rowland | DAMS | + 18.144 | ||
6 | 8 | Alexander Albon | ART Grand Prix | + 19.744 | ||
7 | 5 | Luca Ghiotto | RUSSIAN TIME | + 27.056 | ||
8 | 7 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | + 29.971 | ||
9 | 2 | Antonio Fuoco | PREMA Racing | + 30.950 | ||
10 | 18 | Nyck de Vries | Rapax | + 35.726 | ||
11 | 10 | Nicholas Latifi | DAMS | + 47.578 | ||
12 | 14 | Sérgio Sette Câmara | MP Motorsport | + 50.146 | ||
13 | 11 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 52.529 | ||
14 | 17 | Sergio Canamasas | Trident | + 56.311 | ||
15 | 19 | Johnny Cecotto | Rapax | + 1:06.723 | ||
16 | 12 | Stefano Coletti | Campos Racing | + 1:12.933 | ||
17 | 21 | Sean Gelael | Pertamina Arden | + 1:18.579 | ||
18 | 4 | Gustaw Malja | Racing Engineering | + 1:24.483 | ||
19 | 16 | Nabil Jeffri | Trident | + 1:38.982 | ||
20 | 3 | Louis Delétraz | Racing Engineering | + 1:39.106 |
Źródło: gpupdate.net
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.