Charles Leclerc odniósł zwycięstwo w fantastycznym wyścigu sprinterskim Formuły 2 na torze Sakhir w Bahrajnie. Monakijczyk zastosował agresywną strategię, która pozwoliła mu na to, by na ostattnim okrążeniu wyścigu objąć prowadzenie i jako pierwszy przekroczyć linię mety. Drugie miejsce zajął Luca Ghiotto, a na najniższym stopniu podium stanął Oliver Rowland.
Z pierwszego pola do wyścigu sprinterskiego miał startować Nobuharu Matsushita, jednak do rywalizacji ruszał z alei serwisowej z powodu problemów technicznych. Z tego względu na czele stawki na polach startowych znajdował się Luca Ghiotto, który za swoimi plecami miał między innymi Alexandra Albona oraz Olivera Rowlanda. Wczorajszy zwycięzca pierwszego wyścigu sezonu F2, Artem Markelow, po odwróceniu pól startowych ruszał z ósmego miejsca.
Do wyścigu sprinterskiego spod świateł najlepiej wystartował Luca Ghiotto, który wjechał w pierwszy zakręt jako pierwszy kierowca. Z tyłu stawki w siódmym zakręcie doszło do kontaktu z udziałem Normana Nato, który doznał uszkodzeń swojego samochodu i znalazł się poza torem, uderzając również w bariery. Z kolei Settle Camara przez zespołowe radio stwierdził, że w jego pojeździe doszło do przebicia opony i konieczny był zjazd do boksów. Po incydentach z pierwszego okrążenia sędziowie podjęli decyzję o wykorzystaniu samochodu bezpieczeństwa.
Po wznowieniu rywalizacji Ghiotto odparł ataki ze strony Albona i Leclerca w walce o pierwsze miejsce. Ostatnia dwójka z wymienionych kierowców chwilę później stoczyła bardzo dobrą walkę, z której zwycięsko wyszedł Monakijczyk. Za ich plecami Artem Markelow przebijał się do przodu po starcie z ósmego pola i na szóstym okrążeniu znajdował się tuż za jadącym na trzecim miejscu Rowlandem. Rosjanin na kolejnym kółku w czwartym zakręcie poradził sobie również z kierowcą ekipy DAMS i awansował do pierwszej trójki, ustanawiając w międzyczasie najlepszy czas okrążenia.
Ghiotto, który wciąż był liderem, nie był w stanie odjechać od jadącego na drugiej pozycji Charlesa Leclerca. Reprezentant Premy szukał miejsca, w którym mógłby przeprowadzić skuteczny manewr wyprzedzania, jednak nawet system DRS aktywowany na prostej startowej nie wystarczył, by poradzić sobie z debiutantem.
Na początku 10. okrążenia Markelow zdecydował się zjechać do boksów, by z opon miękkich przejść na pośrednie ogumienie. Rosjanin po tej zmianie wyjechał na dosyć odległej, 16. pozycji, jednak miał od tej pory przewagę świeższych opon. W międzyczasie na prowadzenie wysunął się Leclerc, który natychmiast zaczął odjeżdżać od Ghiotto. Przez chwilę na torze widniała żółta flaga – spowodował ją Ralph Boschung, który na wyjeździe z dziesiątego zakrętu zatrzymał swój samochód z powodu awarii zawieszenia.
Na trzynastym okrążeniu wyścigu Luca Ghiotto musiał uznać wyższość Olivera Rowlanda, spadając tym samym na trzecie miejsce. Włoski zawodnik wkrótce musiał również uważać na jadącego za nim rodaka Antonio Fuoco. Dwa kółka później do boksów zjechał lider wyścigu Charles Leclerc, który wyjechał na tor na czternastym miejscu, tuż przed Markelowem. Obaj kierowcy zaryzykowali ze strategią, starając się pojechać agresywnie i pod koniec spróbować wykorzystać przewagę opon.
Fuoco, który ciągle jechał za Ghiotto, ostatecznie znalazł sposób na to, by wyprzedzić swojego rywala, awansując na drugie miejsce w wyścigu. Na czele znajdował się Rowland, zaś najlepsze okrążenie wyścigu ustanowił Leclerc, który jechał o pięć sekund sekund szybciej w porównaniu z liderem. Monakijczyk bez problemów wyprzedzał kolejnych zawodników i na początku osiemnastego kółka jechał już na dziewiątej pozycji. W międzyczasie Ghiotto, który zdawał się tracić tempo względem innych zawodników, wyprzedził rodaka na hamowaniu do pierwszego zakrętu. Chwilę później Fuoco został wyprzedzony także przez Rowlanda i Latifiego, tracąc tym samym trzy pozycje w dosyć krótkim czasie.
Tymczasem Charles Leclerc szedł jak burza – na dwudziestym okrążeniu jechał już na piątym okrążeniu, pokonując w międzyczasie Fuoco, który zupełnie stracił tempo. Monakijczyk miał przed sobą Latfiego oraz Kinga, jednak nie miał większych problemów z wyprzedzeniem dwójki kierowców, awansując tym samym na pozycję na podium. Strata do Rowlanda oraz Ghiotto wynosiła trzy sekundy, zaś do końca wyścigu pozostały dwa okrążenia.
Wówczas na czele wyścigu doszło do zmiany lidera – Ghiotto, który zmniejszył stratę do Rowlanda, na prostej startowej wykorzystał system DRS i pewnie objął prowadzenie. Niestety dla niego oraz dla Rowlanda, Leclerc bardzo szybko dojechał do tej dwójki. Monakijczyk najpierw poradził sobie z Brytyjczykiem na ostatnim okrążeniu na hamowaniu w pierwszym zakręcie, a następnie wykorzystał błąd Ghiotto, by objąć prowadzenie i przekroczyć linię mety na pierwszej pozycji.
Charles Leclerc w fenomenalny sposób wykorzystał agresywną strategię i odniósł zwycięstwo w spektakularnym sprincie pierwszej rundy sezonu Formuły 2 w Bahrajnie. Drugie miejsce zajął Luca Ghiotto, a czołową trójkę uzupełnił Oliver Rowland.
Tuż poza podium znalazł się Nicholas Latifi, na piątej pozycji rywalizację ukończył Jordan King, jako szósty linię mety przekroczył Nyck de Vries, na siódmym miejscu znalazł się Alexander Albon, a czołową dziesiątkę uzupełnili Artem Markelow, Johnny Cecotto oraz Antonio Fuoco.
Kierowcy Formuły zmierzą się ponownie ze sobą podczas rywalizacji w Barcelonie, która odbędzie się w dniach 12-14 maja.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 1 | Charles Leclerc | PREMA Racing | 23 okr. | ||
2 | 5 | Luca Ghiotto | RUSSIAN TIME | + 1.569 | ||
3 | 9 | Oliver Rowland | DAMS | + 2.898 | ||
4 | 10 | Nicholas Latifi | DAMS | + 7.575 | ||
5 | 15 | Jordan King | MP Motorsport | + 9.962 | ||
6 | 18 | Nyck de Vries | Rapax | + 10.865 | ||
7 | 8 | Alexander Albon | ART Grand Prix | + 11.382 | ||
8 | 6 | Artem Markelow | RUSSIAN TIME | + 18.953 | ||
9 | 19 | Johnny Cecotto | Rapax | + 19.150 | ||
10 | 2 | Antonio Fuoco | PREMA Racing | + 19.983 | ||
11 | 17 | Sergio Canamasas | Trident | + 28.829 | ||
12 | 3 | Louis Delétraz | Racing Engineering | + 31.187 | ||
13 | 4 | Gustaw Malja | Racing Engineering | + 33.622 | ||
14 | 7 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | + 34.392 | ||
15 | 12 | Stefano Coletti | Campos Racing | + 35.901 | ||
16 | 16 | Nabil Jeffri | Trident | + 41.595 | ||
17 | 21 | Sean Gelael | Pertamina Arden | + 52.029 | ||
18 | 14 | Sérgio Sette Câmara | MP Motorsport | + 1:08.570 | ||
NSK | 11 | Ralph Boschung | Campos Racing | |||
NSK | 20 | Norman Nato | Pertamina Arden |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.