Verschoor wygrywa wyścig główny F2 z 11. pola na starcie

Richard Verschoor zwyciężył w bardzo emocjonującym wyścigu głównym F2 na torze Red Bull Ring. Holender zdobył prowadzenie w wyścigu na ostatnich okrążeniach, po starcie z jedenastego miejsca na starcie. Jako drugi metę minął Ayumu Iwasa, a podium uzupełnił Frederik Vesti.

Z pole position do wyścigu głównego ruszał Victor Martins. Obok niego w pierwszym rzędzie stanął Vesti, a z kolejnych pozycji ruszali Theo Pourchaire, Kush Maini, Jack Doohan oraz Amaury Cordeel.

Martins wystartował fatalnie i stracił prowadzenie na rzecz Vestiego jeszcze przed pierwszym zakrętem. Chwilę później Francuza minął też Pourchaire. Na kolejnych dwóch okrążeniach Victor dalej osuwał się w dół tabeli – najpierw minął go Maini, a następnie Doohan, strącając kierowcę ART na piąte miejsce. W dalszej części stawki świetny start zaliczył Iwasa. W ciągu pięciu okrążeń Japończyk z 16. Miejsca przebił się na jedenastą lokatę.

Między piątym a ósmym okrążeniem Vesti zbudował solidną, 2-sekundową przewagę nad Theo, a sytuacja w górnej połowie stawki się ustabilizowała. Za Duńczykiem i Francuzem jechali Doohan, Maini oraz Martins. Za ich plecami toczyła się walka o P6 między Cordeelem a Dennisem Haugerem.

Na dziewiątym kółku kierowcy na oponach supermiękkich zaczęli odczuwać degradacje swojego ogumienia. Jako pierwsi do boksów zjechali Theo, Maini oraz Daruvala. Dwa okrążenia później opony wymienił również Vesti. Kierowca Premy wyjechał tuż przed Pourchaire’em i utrzymał wirtualne prowadzenie w wyścigu.

Przez następne 10 okrążeń nastąpiła kolejna względna stabilizacja. Pierwsze sześć pozycji zostały zajęte przez kierowców na oponach miękkich, którzy zastosowali odwróconą strategie. Byli to Enzo Fittipaldi, Verschoor, Iwasa, Arthur Leclerc, Roman Stanek oraz Ollie Bearman. Do tej grupy powoli zbliżał się Vesti oraz Theo, którzy bez większych problemów mijali rywali dzięki dużo świeższym oponom aż do dwudziestego trzeciego okrążenia.

Na kółku dwudziestym czwartym tempo znacznie podkręcił Doohan. Australijczyk zaczął pojawiać się w lusterkach Theo. Okrążenie później kierowca Virtuosi minął Pourchaire’a w zakręcie nr 3, odbierając Francuzowi pozycje wirtualnego wicelidera wyścigu. Vesti wciąż znajdował się przed nimi, ze spokojną przewagą.

Na okrążeniu 28. Arthur Leclerc wywołał na tor pierwszy samochód bezpieczeństwa. Po zjeździe do boksu jedno z kół w bolidzie Monakijczyka okazało się być źle dokręcone. Opona odpadła i poleciała w stronę band w zakręcie nr 4, eliminując Arthura z wyścigu. Była to idealna sytuacja dla kierowców na alternatywnej strategii. Verschoor, Iwasa oraz Bearman natychmiast zmienili opony. Okienko na zjazd przegapił zespół Carlin, który ściągnął Fittipaldiego zbyt późno, a Brazylijczyk z prowadzenia spadł na koniec pierwszej dziesiątki.

Kierowcy wrócili do ścigania na trzydziestym pierwszym okrążeniu. Stawkę prowadził Vesti, przed Doohanem, Martinsem i Theo. Każdy z nich był jednak na zużytych oponach, a tuż za nimi byli kierowcy na świeżo zmienionych oponach supermiękkich.

Jadący na piątym miejscu Verschoor natychmiast ruszył do ataku. Po trzech okrążeniach Holender był już trzeci. W całej stawce rozpoczęła się walka między atakującymi kierowcami z alternatywnej strategii, a broniącymi się zawodnikami na starych oponach miękkich. Rywalizacja została przerwana krótkim wirtualnym samochodem bezpieczeństwa, wywołanym przez Mainiego.

Na 38 okrążeniu, trzy kółka przed końcem, znowu wróciliśmy do ścigania. Pourchaire wypadł już z czołowej piątki. Rozpoczęła się szalona walka o zwycięstwo między Vestim, Doohanem, Verschoorem a Iwasą. Na następnym okrążeniu Richard minął Doohana, a zamieszanie wykorzystał Ayumu i również minał kierowcę Virtuosi. Na przedostatnim kółku Verschoor zaatakował i wyprzedził Vestiego, obejmując prowadzenie. Iwasa znowu skorzystał z zamieszania i tak samo jak chwilę wcześniej, minął Duńczyka zaraz po udanym ataku Verschoora. Na ostatnim okrążeniu Ayumu podjął jeszcze próbe ataku na Holendra, ale kierowca VAR utrzymał swoją pozycję do mety.

Richard Verschoor minał linię mety jako pierwszy po szalonych atakach w finałowych okrążeniach tego wyścigu. Holender startował z jedenastego miejsca na starcie. Swoje zwycięstwo Richard zadedykował zmarłemu w sobotę Holendrowi Dilanowi van’t Hoffowi, swojemu przyjacielowi z czasów wspólnej jazdy w F4.

Drugi stopień podium zajął Ayumu Iwasa. Trzecim miejscem musiał zadowolić się Frederik Vesti. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili kolejno: Doohan, Bearman, Fittipaldi, Pourchaire, Jak Crawford, Martins oraz Jehan Daruvala.

Vesti powiększył swoją przewagę nad Pourchaire’em w klasyfikacji kierowców

Kolejna runda F2 już w przyszłym tygodniu, na słynnym torze Silverstone.

PNrKierowcaZespółRezultat
122
Richard Verschoor
Van Amersfoort Racing40 okr.
211
Ayumu Iwasa
DAMS+ 0,415
37
Frederik Vesti
Prema Racing+ 1,921
414
Jack Doohan
Invicta Virtuosi Racing+ 2,222
58
Oliver Bearman
Prema Racing+ 2,860
64
Enzo Fittipaldi
Rodin Carlin+ 3,147
75
Théo Pourchaire
ART Grand Prix+ 6,714
89
Jak Crawford
Hitech Pulse-Eight+ 7,348
96
Victor Martins
ART Grand Prix+ 7,971
102
Jehan Daruvala
MP Motorsport+ 9,343
111
Dennis Hauger
MP Motorsport+ 9,582
1210
Isack Hadjar
Hitech Pulse-Eight+ 9,915
1321
Clement Novalak
Trident+ 11,594
1425
Ralph Boschung
Campos Racing+ 13,020
153
Zane Maloney
Rodin Carlin+ 14,622
1616
Roy Nissany
PHM Racing by Charouz+ 15,054
1715
Amaury Cordeel
Invicta Virtuosi Racing+ 17,355
1823
Juan Manuel Correa
Van Amersfoort Racing+ 17,740
1917
Brad Benavides
PHM Racing by Charouz+ 20,467
NSK24
Kush Maini
Campos Racing
NSK12
Arthur Leclerc
DAMS
NSK20
Roman Staněk
Trident

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze