Richard Verschoor zwyciężył w bardzo emocjonującym wyścigu głównym F2 na torze Red Bull Ring. Holender zdobył prowadzenie w wyścigu na ostatnich okrążeniach, po starcie z jedenastego miejsca na starcie. Jako drugi metę minął Ayumu Iwasa, a podium uzupełnił Frederik Vesti.
Z pole position do wyścigu głównego ruszał Victor Martins. Obok niego w pierwszym rzędzie stanął Vesti, a z kolejnych pozycji ruszali Theo Pourchaire, Kush Maini, Jack Doohan oraz Amaury Cordeel.
Martins wystartował fatalnie i stracił prowadzenie na rzecz Vestiego jeszcze przed pierwszym zakrętem. Chwilę później Francuza minął też Pourchaire. Na kolejnych dwóch okrążeniach Victor dalej osuwał się w dół tabeli – najpierw minął go Maini, a następnie Doohan, strącając kierowcę ART na piąte miejsce. W dalszej części stawki świetny start zaliczył Iwasa. W ciągu pięciu okrążeń Japończyk z 16. Miejsca przebił się na jedenastą lokatę.
LAP 5/40
— Formula 2 (@Formula2) July 2, 2023
Vesti leads Pourchaire by 2.4 seconds, then it's Doohan, Maini and Martins, the top five - and they're all on the Option tyre.#AustrianGP #F2 pic.twitter.com/Io6CtAP8WD
Między piątym a ósmym okrążeniem Vesti zbudował solidną, 2-sekundową przewagę nad Theo, a sytuacja w górnej połowie stawki się ustabilizowała. Za Duńczykiem i Francuzem jechali Doohan, Maini oraz Martins. Za ich plecami toczyła się walka o P6 między Cordeelem a Dennisem Haugerem.
Na dziewiątym kółku kierowcy na oponach supermiękkich zaczęli odczuwać degradacje swojego ogumienia. Jako pierwsi do boksów zjechali Theo, Maini oraz Daruvala. Dwa okrążenia później opony wymienił również Vesti. Kierowca Premy wyjechał tuż przed Pourchaire’em i utrzymał wirtualne prowadzenie w wyścigu.
LAP 12/40
— Formula 2 (@Formula2) July 2, 2023
He's ahead of Pourchaire!
The gap is reduced to 1.8s, but the PREMA driver keeps the net race lead through the stops 💪🏻#AustrianGP #F2 pic.twitter.com/OfeyaABVKk
Przez następne 10 okrążeń nastąpiła kolejna względna stabilizacja. Pierwsze sześć pozycji zostały zajęte przez kierowców na oponach miękkich, którzy zastosowali odwróconą strategie. Byli to Enzo Fittipaldi, Verschoor, Iwasa, Arthur Leclerc, Roman Stanek oraz Ollie Bearman. Do tej grupy powoli zbliżał się Vesti oraz Theo, którzy bez większych problemów mijali rywali dzięki dużo świeższym oponom aż do dwudziestego trzeciego okrążenia.
Na kółku dwudziestym czwartym tempo znacznie podkręcił Doohan. Australijczyk zaczął pojawiać się w lusterkach Theo. Okrążenie później kierowca Virtuosi minął Pourchaire’a w zakręcie nr 3, odbierając Francuzowi pozycje wirtualnego wicelidera wyścigu. Vesti wciąż znajdował się przed nimi, ze spokojną przewagą.
LAP 25/40
— Formula 2 (@Formula2) July 2, 2023
And one lap later, Doohan gets the move done! 💪🏻#AustrianGP #F2 pic.twitter.com/hJscdWUamg
Na okrążeniu 28. Arthur Leclerc wywołał na tor pierwszy samochód bezpieczeństwa. Po zjeździe do boksu jedno z kół w bolidzie Monakijczyka okazało się być źle dokręcone. Opona odpadła i poleciała w stronę band w zakręcie nr 4, eliminując Arthura z wyścigu. Była to idealna sytuacja dla kierowców na alternatywnej strategii. Verschoor, Iwasa oraz Bearman natychmiast zmienili opony. Okienko na zjazd przegapił zespół Carlin, który ściągnął Fittipaldiego zbyt późno, a Brazylijczyk z prowadzenia spadł na koniec pierwszej dziesiątki.
Kierowcy wrócili do ścigania na trzydziestym pierwszym okrążeniu. Stawkę prowadził Vesti, przed Doohanem, Martinsem i Theo. Każdy z nich był jednak na zużytych oponach, a tuż za nimi byli kierowcy na świeżo zmienionych oponach supermiękkich.
LAP 38/40
— Formula 2 (@Formula2) July 2, 2023
This - THIS - is your battle for the lead with three laps to go! 😱#AustrianGP #F2 pic.twitter.com/SdXkuP3yuZ
Jadący na piątym miejscu Verschoor natychmiast ruszył do ataku. Po trzech okrążeniach Holender był już trzeci. W całej stawce rozpoczęła się walka między atakującymi kierowcami z alternatywnej strategii, a broniącymi się zawodnikami na starych oponach miękkich. Rywalizacja została przerwana krótkim wirtualnym samochodem bezpieczeństwa, wywołanym przez Mainiego.
Na 38 okrążeniu, trzy kółka przed końcem, znowu wróciliśmy do ścigania. Pourchaire wypadł już z czołowej piątki. Rozpoczęła się szalona walka o zwycięstwo między Vestim, Doohanem, Verschoorem a Iwasą. Na następnym okrążeniu Richard minął Doohana, a zamieszanie wykorzystał Ayumu i również minał kierowcę Virtuosi. Na przedostatnim kółku Verschoor zaatakował i wyprzedził Vestiego, obejmując prowadzenie. Iwasa znowu skorzystał z zamieszania i tak samo jak chwilę wcześniej, minął Duńczyka zaraz po udanym ataku Verschoora. Na ostatnim okrążeniu Ayumu podjął jeszcze próbe ataku na Holendra, ale kierowca VAR utrzymał swoją pozycję do mety.
LAP 39/40
— Formula 2 (@Formula2) July 2, 2023
VERSCHOOR LEADS!
The Dutch driver takes top spot away from Vesti on the penultimate lap - and Iwasa follows him by again!#AustrianGP #F2 pic.twitter.com/zVspq5YEON
Richard Verschoor minał linię mety jako pierwszy po szalonych atakach w finałowych okrążeniach tego wyścigu. Holender startował z jedenastego miejsca na starcie. Swoje zwycięstwo Richard zadedykował zmarłemu w sobotę Holendrowi Dilanowi van’t Hoffowi, swojemu przyjacielowi z czasów wspólnej jazdy w F4.
Drugi stopień podium zajął Ayumu Iwasa. Trzecim miejscem musiał zadowolić się Frederik Vesti. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili kolejno: Doohan, Bearman, Fittipaldi, Pourchaire, Jak Crawford, Martins oraz Jehan Daruvala.
Vesti powiększył swoją przewagę nad Pourchaire’em w klasyfikacji kierowców
Kolejna runda F2 już w przyszłym tygodniu, na słynnym torze Silverstone.
"It was a beautiful race. To be honest, at the moment I can only think about Dilano, he was a good friend of mine... I did that for Dilano, today." 🧡 #AustrianGP #F2 pic.twitter.com/2Gp447Rxpx
— Formula 2 (@Formula2) July 2, 2023
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 22 | Richard Verschoor | Van Amersfoort Racing | 40 okr. | ||
2 | 11 | Ayumu Iwasa | DAMS | + 0,415 | ||
3 | 7 | Frederik Vesti | Prema Racing | + 1,921 | ||
4 | 14 | Jack Doohan | Invicta Virtuosi Racing | + 2,222 | ||
5 | 8 | Oliver Bearman | Prema Racing | + 2,860 | ||
6 | 4 | Enzo Fittipaldi | Rodin Carlin | + 3,147 | ||
7 | 5 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | + 6,714 | ||
8 | 9 | Jak Crawford | Hitech Pulse-Eight | + 7,348 | ||
9 | 6 | Victor Martins | ART Grand Prix | + 7,971 | ||
10 | 2 | Jehan Daruvala | MP Motorsport | + 9,343 | ||
11 | 1 | Dennis Hauger | MP Motorsport | + 9,582 | ||
12 | 10 | Isack Hadjar | Hitech Pulse-Eight | + 9,915 | ||
13 | 21 | Clement Novalak | Trident | + 11,594 | ||
14 | 25 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 13,020 | ||
15 | 3 | Zane Maloney | Rodin Carlin | + 14,622 | ||
16 | 16 | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | + 15,054 | ||
17 | 15 | Amaury Cordeel | Invicta Virtuosi Racing | + 17,355 | ||
18 | 23 | Juan Manuel Correa | Van Amersfoort Racing | + 17,740 | ||
19 | 17 | Brad Benavides | PHM Racing by Charouz | + 20,467 | ||
NSK | 24 | Kush Maini | Campos Racing | |||
NSK | 12 | Arthur Leclerc | DAMS | |||
NSK | 20 | Roman Staněk | Trident |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.