Oliver Bearman zwyciężył w wyścigu głównym F2 na torze na ulicach Baku. To trzeci triumf Brytyjczyka w ten weekend, po wygranej w sprincie oraz piątkowym pole position. Na drugim stopniu podium stanął Enzo Fittipaldi. Pierwszą trójkę skompletował Theo Pourchaire.
Do wyścigu głównego z pierwszego rzędu startowali Ollie Bearman oraz Enzo Fittipaldi. Za nimi ustawili się Theo Pourchaire oraz Frederik Vesti. Z dalszych pozycji ruszali Dennis Hauger oraz Jehan Daruvala.
Na starcie Bearman spokojnie utrzymał za sobą Pourchaire’a. Po chaotycznym sprincie, czołówka zachowała tym razem zimną głowę w pierwszych zakrętach – w pierwszej dziesiątce nie nastąpiły praktycznie żadne rotacje.
Od drugiego kółka do pracy zabrał się Pourchaire. Francuz najpierw bez problemów minął Fittipaldiego. Okrążenie później Francuz zaatakował prowadzącego Bearmana i objął prowadzenie w wyścigu. Taki układ nie utrzymał się jednak zbyt długo. Już na czwartym okrążeniu Ollie wykorzystał DRS i na prostej startowej odzyskał pierwszą lokatę.
LAP 4/29
— Formula 2 (@Formula2) April 30, 2023
BEARMAN REGAINS P1! 👏
After being overtaken last lap, he uno reverses Pourchaire to pull off the same move!#AzerbaijanGP #F2 https://t.co/7kWVDY2XpI pic.twitter.com/NIfbTvy2YZ
Pierwsze zjazdy do alei serwisowej nastąpiły już na siódmym okrążeniu. Jako pierwszy do mechaników zawitał Vesti. Za nim podążyli Daruvala, Arthur Leclerc, Ralph Boschung oraz Jack Doohan. Mechanicy ekipy Prema wykonali jednak bardzo powolną zmianę opon, przez co Vesti osunął się w klasyfikacji.
Dwa okrążenia później, na kółku nr 9, na zmianę ogumienia zdecydowali się liderzy wyścigu. Bearman i Pourchaire zjechali do boksów jednocześnie, ale Brytyjczyk zdołał utrzymać się przed kierowcą ART. W tym samym czasie na pitstop zdecydowała się już większość kierowców. Na torze pozostali Isack Hadjar oraz Ayumu Iwasa.
Na 10. okrążeniu zobaczyliśmy pierwszy wirtualny samochód bezpieczeństwa w tych zawodach. Brad Benavides, który miał trudności z utrzymaniem się na torze od jakiegoś czasu, przestrzelił zakręt nr 4. Próbując się odwrócić, Amerykanin uderzył w bariere i zakończył swój udział w wyścigu.
⚠️ Virtual Safety Car (LAP 10/29) ⚠️
— Formula 2 (@Formula2) April 30, 2023
Benavides finds the barrier after going off track 💔#AzerbaijanGP #F2 pic.twitter.com/xvGWC9G9wZ
Po restarcie na okrążeniu dwunastym w czołówce nie nastąpiły żadne znaczące zmiany. Dużo więcej działo się w środku stawki. Jehan Daruvala za swoje niebezpieczne manewry otrzymał karę 10 sekund, a Vesti starał się odzyskiwać pozycje stracone podczas pitstopu.
Ollie Bearman zdołał zbudował bezpieczą przewagę 4 sekund nad Pourchaire’em. Na 19. okrążeniu Brytyjczyk zaczął mieć pierwsze problemy ze stabilnością bolidu, kilkukrotnie ocierając się o bariery w zakręcie nr 15, a jego przewaga nad resztą stawki zaczęła się powoli topić.
W tym samym czasie Fittipaldi zaczął wywierać coraz większa presję na Theo. Od 20 aż do 24 okrążenia Brazylijczyk nieustannie pokazywał się w lusterkach kierowcy ART. W końcu Enzo zdołał znaleźć wystarczająco dużo miejsca i manewrem od zewnętrznej strącił Francuza na trzecią pozycję.
LAP 24/29
— Formula 2 (@Formula2) April 30, 2023
Fittipaldi gets past Pourchaire! 👏
He sweeps around the outside, which becomes the inside for the next corner to squeeze into net-P2!#AzerbaijanGP #F2 pic.twitter.com/IsYXEKcVVM
Na 3 okrążenia przed końcem do boksów zjechali Iwasa oraz Hadjar, a realne prowadzenie w wyścigu odzyskał Ollie Bearman. Mimo, że jego przewaga stopniała z 4 do niecałych 3 sekund, Brytyjczyk przekroczył metę jako pierwszy.
17-latek z akademii Ferrari skompletował imponujący hat-trick zwycięstw w ten weekend, triumfując w każdej punktowanej sesji. Drugie miejsce obronił Enzo Fittipaldi. Na najniższym stopniu podium stanął Pourchaire, a punktowaną dziesiątke uzupełnili: Victor Martins, Vesti, Kush Maini, Hauger, Hadjar, Verschoor oraz Jak Crawford.
Po fatalnym weekendzie Ayumu Iwasy, nowym liderem klasyfikacji został Theo Pourchaire.
Po wyścigu sędziowie zdyskwalifikowali Victora Martinsa za nieprzepisowe modyfikacje bolidu. Na 10. miejsce awansował Arthur Leclerc
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Oliver Bearman | Prema Racing | 29 okr. | ||
2 | 4 | Enzo Fittipaldi | Rodin Carlin | + 2,315 | ||
3 | 5 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | + 2,607 | ||
4 | 7 | Frederik Vesti | Prema Racing | + 15,223 | ||
5 | 24 | Kush Maini | Campos Racing | + 15,792 | ||
6 | 1 | Dennis Hauger | MP Motorsport | + 17,301 | ||
7 | 10 | Isack Hadjar | Hitech Pulse-Eight | + 19,576 | ||
8 | 22 | Richard Verschoor | Van Amersfoort Racing | + 26,869 | ||
9 | 9 | Jak Crawford | Hitech Pulse-Eight | + 27,541 | ||
10 | 12 | Arthur Leclerc | DAMS | + 29,695 | ||
11 | 3 | Zane Maloney | Rodin Carlin | + 30,390 | ||
12 | 11 | Ayumu Iwasa | DAMS | + 32,806 | ||
13 | 23 | Juan Manuel Correa | Van Amersfoort Racing | + 39,092 | ||
14 | 2 | Jehan Daruvala | MP Motorsport | + 39,243 | ||
15 | 14 | Jack Doohan | Invicta Virtuosi Racing | + 40,007 | ||
16 | 21 | Clement Novalak | Trident | + 40,017 | ||
17 | 20 | Roman Staněk | Trident | + 42,023 | ||
18 | 16 | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | + 53,202 | ||
19 | 15 | Amaury Cordeel | Invicta Virtuosi Racing | + 57,858 | ||
20 | 25 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 1:01,267 | ||
NSK | 17 | Brad Benavides | PHM Racing by Charouz | |||
DSK | 6 | Victor Martins | ART Grand Prix |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.