Doohan wygrywa wyścig główny F2 po raz pierwszy w sezonie

Jack Doohan odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w 2023 w wyścigu głównym F2 na Węgrzech. Drugie miejsce zajął Frederik Vesti. Pierwszą trójkę uzupełnił Victor Martins.

Z Pole position do niedzielnego wyścigu startował Doohan. Obok niego w pierwszym rzędzie ustawił sięr Martins. Drugi rząd należał do dwóch kierowców walczących o mistrzowski tytuł: Vestiego i Theo Pourchaire’a. Kolejne lokaty zajmowali Isack Hadjar oraz Ayumu Iwasa.

Po starcie Doohan spokojnie utrzymał prowadzenie. Za plecami Australijczyka, Vesti już w pierwszym zakręcie odważnie zaatakował Martinsa. W szczycie zakrętu doszło do małego kontaktu, ale Duńczyk wyszedł z tej walki zwycięsko i zajął drugą lokatę. Czwarty pozostał Pourchaire. Zły start zaliczył Ollie Bearman, który spadł z siódmej na dziewiąta lokate.

W ciągu następnych siedmiu okrążeń nie dochodziło do żadnych znaczących zmian na pozycjach, a kierowcy skupili się głównie na zarządzaniu oponami. Pierwsza piątka, czyli: Doohan, Vesti, Martins, Theo, Hadjar oraz Iwasa oderwali się od reszty stawki. Róźnica między Frederikiem a prowadzącym Doohanem utrzymywała się na poziomie około jednej sekundy. W okolicach jedenastego okrążenia część kierowców zaczęła odczuwać degradacje miękkich opon.

Na trzynastym okrążeniu na zjazd zdecydował się Hadjar, jako pierwszy ze ścisłej czołówki. Na następnym okrążeniu do mechaników zawitał Pourchaire. Francuz został jednak wypuszczony prosto ‘’pod koła’’ Hadjara. Kierowca ekipy Hitech próbował wywierać presję, ale ostatecznie nie udało mu się zyskać pozycji.

Czołówka postanowiła przeciągnąć stint na miękkich oponach do granic możliwości. Dopiero na dwudziestym okrążeniu zjechał Iwasa, przez co spadł za Theo oraz za Hadjara. Vesti i Doohan uparcie pozostawali na torze, chociaż różnica między nimi urosła do pięciu sekund. Duńczyk zjechał do alei serwisowej na dwudziestym trzecim okrążeniu.

Na następnym kółku opony zmienił Martins. Francuz wyjechał tuż przed Vestim. Duńczyk łatwo uporał się z Victorem. Chwile później doszło do spięcia między dwoma kierowcami ART. Martins wywiózł atakującego od zewnętrznej Pourchaire’a. Theo stracił też kolejne pozycje na rzecz Hadjara oraz Iwasy. W tym czasie do boksów zjechał Doohan. Kierowca Invicty Virtuosi wrócił na tor na dwudziestym szóstym okrążniu ze spokojną przewagą, wynoszącą osiem sekund.

Przez następne dziesięć okrążeń stawka ponownie ustabilizowała się. Na trzydziestym piątym kółku, Iwasa dopadł i wyprzdził Hadjara, odbierając Francuzowi czwarte miejsce. Na dwa okrążenia przed końcem wyścigu Doohan utrzymywał swoje osiem sekund przewagi nad Vestim.

Jack Doohan bez problemów dowiózł do mety wygraną w wyścigu głównym F2. Jako drugi linie mety minął Vesti. Na najniższym stopniu podium stanął Victor Martins. Czwarty był Iwasa, piąta lokatę zajął Hadjar. Punktowaną dziesiątkę dopełnili: Pourchaire, Dennis Hauger, Enzo Fitiipaldi, Juan Manuel Correa oraz Richard Verschoor.

Frederik Vesti ponownie powiększył swoją przewagę w klasyfikacji kierowców.

Kolejny weekend F2 odbędzie się na torze Spa-Franchorchamps w dniach 28-30 lipca.

PNrKierowcaZespółRezultat
114
Jack Doohan
Invicta Virtuosi Racing37 okr.
27
Frederik Vesti
Prema Racing+ 9,110
36
Victor Martins
ART Grand Prix+ 9,850
411
Ayumu Iwasa
DAMS+ 26,167
510
Isack Hadjar
Hitech Pulse-Eight+ 27,407
65
Théo Pourchaire
ART Grand Prix+ 29,529
71
Dennis Hauger
MP Motorsport+ 30,512
84
Enzo Fittipaldi
Rodin Carlin+ 30,937
923
Juan Manuel Correa
Van Amersfoort Racing+ 39,401
1022
Richard Verschoor
Van Amersfoort Racing+ 39,979
112
Jehan Daruvala
MP Motorsport+ 41,025
128
Oliver Bearman
Prema Racing+ 41,607
1312
Arthur Leclerc
DAMS+ 42,064
1420
Roman Staněk
Trident+ 42,944
1516
Roy Nissany
PHM Racing by Charouz+ 56,569
163
Zane Maloney
Rodin Carlin+ 1:00,999
179
Jak Crawford
Hitech Pulse-Eight+ 1:02,846
1817
Brad Benavides
PHM Racing by Charouz+ 1:08,612
1925
Ralph Boschung
Campos Racing+ 1:14,010
2024
Kush Maini
Campos Racing+ 1:16,994
2115
Amaury Cordeel
Invicta Virtuosi Racing+1 okr.
NSK21
Clement Novalak
Trident

Redakcja ŚwiatWyścigów.pl jest na miejscu tego wydarzenia. Jeśli chcesz czytać więcej materiałów prosto z toru, postaw nam kawę!

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze