Vesti pewnie zwycięża w skróconym wyścigu głównym Formuły 2

Frederik Vesti wygrał w niedzielnym wyścigu głównym Formuły 2 na ulicach Monte Carlo, który został przerwany i skrócony z powodu wypadku Jacka Doohana. Drugie miejsce zajął Théo Pourchaire, a na najniższym stopniu podium stanął Zane Maloney.

Na starcie ruszający z pole position Vesti nie miał większych problemów z obroną prowadzenia w Sainte Devote. Za jego plecami doszło do pojedynku między kierowcami ART Grand Prix – Victorem Martinsem oraz Pourchairem, lecz Martins był w stanie obronić się przed atakiem. W zakręcie Tabac dość odważnym manewrem wyprzedzania popisał się Oliver Bearman, który wyprzedził Clementa Novalaka, a dodatkowo po starcie z 16. pola jechał już na 12. miejscu.

Różnice w czołówce dość szybko się powiększyły. Vesti był w stanie odskoczyć od Martinsa na ponad 1,5 sekundy, podczas gdy Pourchaire miał już 2,6 sek. straty do partnera z ekipy. Jako czwarty podążał Doohan, a najlepszą piątkę zamykał Maloney.

Na ósmym okrążeniu Novalak oraz Ralph Boschung, którzy startowali na supermiękkich oponach, przeszli na bardziej twardą mieszankę w alei serwisowej. Na następnym kółku w pit lane pojawił się także Arthur Leclerc, który jechał w ogonie stawki. W jego DAMS-ie doszło najprawdopodobniej do usterki hamulców, co spowodowało, że Monakijczyk startujący w swoim domowym wyścigu musiał przedwcześnie wycofać się z rywalizacji.

Wkrótce kolejni kierowcy, głównie ze środka stawki, zjeżdżali po bardziej twardą mieszankę. Na 12. okrążeniu u mechaników widzieliśmy Ayumu Iwasę i Jaka Crawforda, którzy zajmowali siódme i ósme miejsce. Przed garażami nieco później pojawił się także Oliver Bearman, który wyjechał tuż przed Iwasą. Japończyk miał jednak zdecydowanie lepiej rozgrzane opony, co wykorzystał na dojeździe do ciasnej sekcji Mirabeau, wyprzedzając bezproblemowo kierowcę Premy.

 

Na 19. okrążeniu konieczne było wykorzystanie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Enzo Fittipaldi, który jechał na 16. miejscu, doznał awarii silnika w swoim bolidzie Carlin i zjechał na pobocze, po prawej stronie szykany Nouvelle, spektakularnie kończąc udział w tym wyścigu.

 

Rywalizacja została wznowiona na 21. kółku. W tym momencie Vesti miał już 5 sekund przewagi nad Martinsem, a Pourchaire tracił kolejne 6 sekund.

Okres zielonej flagi nie potrwał jednak zbyt długo. Na 22. okrążeniu jadący na czwartym miejscu Doohan rozbił swój samochód w trzecim zakręcie – Massenet – a jego bolid stanął w ogniu na skutek uderzenia tyłem bolidu. Na torze pojawiło się mnóstwo odłamków, przez które przejechali rywale jadący z tyłu, a jadący tuż za nim Maloney omal nie uderzył w tylne skrzydło Doohana.

Jak się okazało, incydent Doohana był spowodowany wcześniejszym uderzeniem Australijczyka w bandę w sekcji basenowej, a uszkodzenia, których doznał w tym zdarzeniu, najprawdopodobniej znacząco przyczyniły się do utraty panowania nad bolidem w zakręcie 3.

 

Na tor wyjechał początkowo samochód bezpieczeństwa, jednak niedługo później dyrekcja wyścigu zdecydowała się przerwać rywalizację czerwoną flagą na skutek płynu gaśniczego znajdującego się na linii wyścigowej, a także odłamkach znajdujących się w okolicy zdarzenia.

 

Jeszcze w okresie samochodu bezpieczeństwa wszyscy kierowcy z czołówki zjechali do alei serwisowej po bardziej miękkie opony. To jednak oznaczało, że mieli oni do przejechania zdecydowanie więcej okrążeń na supermiękkim ogumieniu.

Po dłuższej przerwie wyścig wznowiono ze startu lotnego na 27. okrążeniu. W czołowej grupie znajdowało się tylko ośmiu kierowców, jako że w czasie neutralizacji i czerwonej flagi samochód bezpieczeństwa rozdzielił stawkę, która potem została puszczona tuż przed zieloną flagą, jednak nie zaczekano na to, aż ta druga grupa dogoni ucieczkę.

Wkrótce jadący na drugim miejscu Martins otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową za niezwolnienie do żółtych flag. Powtórki pokazały, że Francuz, mimo zwolnienia, przejechał z dużą prędkością przy uszkodzonym bolidzie Doohana, przy którym znajdowali się już marshalle. Kierowca ART Grand Prix wykonał swoją karę na 31. okrążeniu i powrócił na tor na ósmym miejscu.

 

To spowodowało, że na drugie miejsce awansował Pourchaire, jako trzeci jechał Maloney, a czwarty był Richard Verschoor, który za swoimi plecami trzymał Dennisa Haugera i Kusha Mainiego. Jednocześnie doprowadziło to do powiększenia przewagi przez Vestiego, który dzięki temu miał ponad 2 sek. przewagi nad Pourchairem.

Ze względu na czerwoną flagę oraz przerwę z tym związaną, kierowcy nie przejechali pełnego dystansu wyścigu. Problemów z tym faktem nie miał Vesti, który odniósł przekonujące zwycięstwo, pokonując resztę stawki o 2,5 sekundy. Drugie miejsce zajął Pourchaire, a na najniższym stopniu podium stanął Maloney.

Jako czwarty linię mety przeciął Verschoor, piąty był Hauger, szósta lokata przypadła Mainiemu, a czołową dziesiątkę uzupełnili Roman Stanek, Martins, Jak Crawford oraz Ayumu Iwasa, zwycięzca sobotniego wyścigu sprinterskiego.

Kierowcy i zespoły F2 udadzą się teraz bezpośrednio do Barcelony na kolejną rundę mistrzostw, która zostanie zorganizowana w dniach 2-4 czerwca przy okazji Grand Prix Hiszpanii Formuły 1.

PNrKierowcaZespółRezultat
17
Frederik Vesti
Prema Racing39 okr.
25
Théo Pourchaire
ART Grand Prix+ 2,504
33
Zane Maloney
Rodin Carlin+ 15,553
422
Richard Verschoor
Van Amersfoort Racing+ 21,623
51
Dennis Hauger
MP Motorsport+ 22,364
624
Kush Maini
Campos Racing+ 25,317
720
Roman Staněk
Trident+ 27,368
86
Victor Martins
ART Grand Prix+ 27,653
99
Jak Crawford
Hitech Pulse-Eight+ 42,084
1011
Ayumu Iwasa
DAMS+ 44,372
118
Oliver Bearman
Prema Racing+ 45,253
1210
Isack Hadjar
Hitech Pulse-Eight+ 46,049
132
Jehan Daruvala
MP Motorsport+ 54,559
1423
Juan Manuel Correa
Van Amersfoort Racing+ 57,642
1516
Roy Nissany
PHM Racing by Charouz+ 1:12,052
1617
Brad Benavides
PHM Racing by Charouz+ 1:12,410
1721
Clement Novalak
Trident+ 1:12,842
NSK25
Ralph Boschung
Campos Racing
NSK14
Jack Doohan
Invicta Virtuosi Racing
NSK15
Amaury Cordeel
Invicta Virtuosi Racing
NSK4
Enzo Fittipaldi
Rodin Carlin
NSK12
Arthur Leclerc
DAMS

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze