Duńczyk Frederik Vesti zwyciężył w wyścigu głownym F2 na torze Jeddah w Arabii Saudyjskiej. Jako drugi linie mety przekroczył Jack Doohan. Podium uzupełnił Jehan Daruvala.
Do startu do wyścigu głównego z pole position ruszał Victor Martins. Obok niego w pierwszej linii ustawił się Ollie Bearman, a za ich plecami ustawili się Doohan i Daruvala.
Z bloków najlepiej wystartował Bearman, który wyprzedził Martinsa i już po dwóch pierwszych zakrętach został liderem wyścigu. Z tyłu stawki doszło do kontaktu między Bradem Benavidesem a Amaurym Cordeelem. Belg uszkodził przednie skrzydło, a Hiszpan zatrzymał swój bolid na torze wywołując wirtualny samochód bezpieczeństwa.
Po wznowieniu ścigania jadący na drugim miejscu Martins odparł atakującego go Doohana i zaczął zblżać się do prowadzącego Bearmana.
Już na siódmym okrążeniu nastąpiły pierwsze zjazdy kierowców, którzy rozpoczęli wyścig na oponach supermiękkich. W pitstopach trzecią pozycje stracił Jack Doohan. Ekipa Premy dużo szybciej uwinęła się ze zmianą, co pozwoliło Frederikowi Vestiemu wskoczyć przed Australijczyka.
Po zmianie ogumienia rozpoczęła się też zacięta walka między Martinsem a Bearmanem, którzy jadąc w środku stawki pojedynkowali się o wirtualne prowadzenie w wyścigu. Na 9 okrążeniu Francuz zdołał wcisnąć się przed kierowcę Premy, ale manewr był nieprzepisowy i Victor oddał pozycję rywalowi.
2 okrążenia później Martins wykonał skuteczny manewr, a Bearman próbując skontrować kierowcę ART popełnił błąd i spadł również za czychającego tuż za nimi Vestiego.
LAP 11/28
— Formula 2 (@Formula2) March 19, 2023
MARTINS TAKES THE NET RACE LEAD!!! 😱
It's a brilliant battle out on-track, but Bearman being overtaken allows his team mate Vesti to move into P2! #SaudiArabianGP #F2 pic.twitter.com/Rlj1ML4JAH
Na szesnastym okrążeniu Vesti znacząco zbliżył się do Martinsa i szykował się do manewru wyprzedzania. Presja opłaciła się – Francuz popełnił niewymuszony błąd i obrócił swój bolid w zakręcie nr 22, gasząc swój silnik i eliminując się z rywalizacji. Chwile wcześniej identyczny błąd popełnił również Ollie Bearman, który mocno zdarł swoje opony i zaczął osuwać się w klasyfikacji.
LAP 17/28
— Formula 2 (@Formula2) March 19, 2023
MARTINS SPINS AND IS OUT OF THE NET RACE LEAD!
He tries to get moving but the car refuses to go, he is now out of the race#SaudiArabianGP #F2 pic.twitter.com/wihde6olsi
Stojący na torze samochód Martinsa wywołał kolejny wirtualny samochód bezpieczeństwa. Po wznowieniu rywalizacji wirtualnym liderem wyścigu był Vesti przed Doohanem, Daruvalą i Iwasą. Pierwsza piątka kierowców, na czele z Arthurem Leclerciem, wciąż miała do wykonania zjazd do alei serwisowej.
Między dziewiętnastym a dwudziestym czwartym okrążeniem wszyscy kierowcy, którzy zaczęli od twardszej mieszanki zjechali do boksów, a Vesti objął realne prowadzenie w wyścigu. Na tym etapie Duńczyk miał już ponad 5 sekund przewagi nad goniącym go Doohanem.
Członek programu młodych kierowców Mercedesa nie oddał już prowadzenia do końca wyścigu. Drugie miejsce zajął Jack Doohan, a na najniższym stopniu podium stanął Jehan Daruvala. Na czwartym miejscu do mety dojechał Ayumu Iwasa, a za nim uplasowali się kolejno: Dennis Hauger, Richard Verschoor, Enzo Fittipaldi, Arthur Leclerc, Isack Hadjar oraz Ollie Bearman, który uzupełnił punktowaną dziesiątkę.
Nie był to dobry wyścig dla liderów obu klasyfikacji generalnych. Poza Iwasą, żaden z kierowców z pierwszej piątki «generalki» nie zdołał zdobyć chociaż punktu. Podobnie w klasyfikacji konstruktorów, gdzie dwa czołowe zespoły – Campos oraz ART zakończyły wyścig główny bez ani jednego oczka.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 7 | Frederik Vesti | Prema Racing | 28 okr. | ||
2 | 14 | Jack Doohan | Invicta Virtuosi Racing | + 3,959 | ||
3 | 2 | Jehan Daruvala | MP Motorsport | + 7,546 | ||
4 | 11 | Ayumu Iwasa | DAMS | + 11,379 | ||
5 | 1 | Dennis Hauger | MP Motorsport | + 11,712 | ||
6 | 22 | Richard Verschoor | Van Amersfoort Racing | + 14,014 | ||
7 | 4 | Enzo Fittipaldi | Rodin Carlin | + 14,220 | ||
8 | 12 | Arthur Leclerc | DAMS | + 17,012 | ||
9 | 10 | Isack Hadjar | Hitech Pulse-Eight | + 21,646 | ||
10 | 8 | Oliver Bearman | Prema Racing | + 23,910 | ||
11 | 16 | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | + 28,854 | ||
12 | 24 | Kush Maini | Campos Racing | + 29,731 | ||
13 | 5 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | + 31,238 | ||
14 | 20 | Roman Staněk | Trident | + 32,019 | ||
15 | 9 | Jak Crawford | Hitech Pulse-Eight | + 32,973 | ||
16 | 21 | Clement Novalak | Trident | + 36,131 | ||
17 | 3 | Zane Maloney | Rodin Carlin | + 37,076 | ||
18 | 23 | Juan Manuel Correa | Van Amersfoort Racing | + 40,339 | ||
19 | 25 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 47,097 | ||
20 | 15 | Amaury Cordeel | Invicta Virtuosi Racing | + 1:31,499 | ||
NSK | 6 | Victor Martins | ART Grand Prix | |||
NSK | 17 | Brad Benavides | PHM Racing by Charouz |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.