Newgarden i McLaughlin zdyskwalifikowani z GP St. Petersburga – O’Ward nowym zwycięzcą

Po 1,5 miesiąca od wyścigu seria IndyCar podjęła decyzję o dyskwalifikacji kierowców Penske – Josefa Newgardena i Scotta McLaughlina oraz ukaraniu Willa Powera karą odjęcia dziesięciu punktów od dorobku w klasyfikacji generalnej. Powodem jest naruszenie przepisów używania systemu push-to-pass.

Zgodnie z przepisami serii używanie systemu jest zabronione podczas startu i restartów. Użycie push-to-pass jest możliwe dopiero, kiedy bolid przekroczy alternatywną linię startu. Sędziowie podczas rozgrzewki w Long Beach odkryli, że w Penske przycisk odpowiedzialny za włączanie systemu jest aktywny podczas startu i restartów i ich kierowcy mogą dzięki temu zyskiwać przewagę.

Różnica w otrzymanych karach polega na tym, że Newgarden i McLaughlin zdecydowali się na wykorzystanie push-to-pass na restartach, kiedy to Power zdecydował radzić sobie bez systemu, jednak mimo wszystko mógł to zrobić w każdej chwili. Dodatkowo wszyscy trzej kierowcy zostali ukarani grzywną 25 tysięcy dolarów i przepadkiem wszystkich nagród pieniężnych z St. Petersburga.

Nowym zwycięzcą wyścigu został Pato O’Ward, który na mecie zameldował się osiem sekund za Newgardenem. Na drugie miejsce awansował Power, który zamiast czterdziestu punktów otrzymał o dziesięć mniej, a podium uzupełnił Colton Herta.

Na pozycję lidera klasyfikacji generalnej awansował zwycięzca z Long Beach – Scott Dixon, na drugie miejsce jedyny zdobywca dwóch podiów w dwóch wyścigach – wspomniany Colton Herta, a na trzecie Alex Palou. Nowy zwycięzca z St. Petersburga w związku ze słabym wyścigiem w Long Beach znajduje się zaraz za podium. Newgarden spadł na jedenaste miejsce, a McLaughlin zajmuje w tym momencie ostatnie – 29. miejsce.

„Integralność mistrzostw IndyCar ma kluczowe znaczenie dla wszystkiego, co robimy” – powiedział Jay Frye, prezes IndyCar. „Chociaż w St. Petersburgu naruszenie nie zostało wykryte, IndyCar wykryło je podczas niedzielnej rozgrzewki w Long Beach i natychmiast zaradziło jej, upewniając się, że wszystkie samochody spełniają wymagania do startu w Grand Prix. Począwszy od wyścigu w tym tygodniu na Barber Motorsports Park, wprowadzone zostaną nowe procedury kontroli technicznej, aby zapobiec takim naruszeniom”.

Do sprawy odniósł się prezes Teamu Penske – Tim Cindric: „Niestety, oprogramowanie Push to Pass nie zostało usunięte tak, jak powinno być, po niedawnych testach hybryd w bolidach Team Penske” – powiedział Cindric. „To oprogramowanie pozwoliło na włączenie Push to Pass podczas restartu w Grand Prix St. Petersburga, kiedy nie powinno być to dozwolone. Bolidy nr 2 prowadzony przez Josefa Newgardena i nr 3 prowadzony przez Scotta McLaughlina uruchomiły Push to Pass przy restarcie, co naruszyło zasady IndyCar. Team Penske akceptuje kary nałożone przez IndyCar”.

Wydawało się, że zespół należący do właściciela serii – Rogera Penske – świetnie rozpoczął sezon, a teraz musi rozpoczynać gonitwę za Chip Ganassi i Andretti na nowo. Najbliższa szansa na zdobycie punktów już w tym tygodniu na torze Barber w Alabamie. Start transmisji z wyścigu przewidziano na 19:00.

Źródło: indycar.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze