Doohan najlepszy w wyścigu głównym F2 po raz drugi z rzędu

Jack Doohan został niespodziewanym zwyciezcą wyścigu głównego F2 na torze Spa. Australijczyk startował z 11. pola na starcie. Jako drugi linie mety minął Theo Pourchaire. Podium uzupełnił Enzo Fitiipaldi

Do pierwszej sensacji doszło jeszcze przed startem. Frederik Vesti stracił panowanie nad swoim bolidem na okrążeniu wyjazdowym z garażu. Duńczyk obrócił się, otarł się o bandę i nie był w stanie samodzielnie powrócić się na tor. Lider klasyfikacji kierowców wyeliminował się z wyścigu jeszcze przed pierwszym okrążeniem.

Z pole position do niedzielnego wyścigu ruszał Ollie Bearman. Brytyjczyk był w pierwszym rzędzie samotny, po odpadnięciu Vestiego. Drugi rząd tworzyli Zane Maloney oraz Victor Martins. W trzecim rzędzie ustawili się Theo Pourchaire oraz Dennis Hauger.

Bearman zaliczył świetny start i już na pierwszych metrach odjechał rywalom. Z bloków świetnie ruszył Pourchaire. Francuz już w dojeździe do zakrętu nr 1 był na drugiej pozycji, między innymi dzięki fatalnemu startowi Martinsa. Trzeci po starcie był Maloney, za nim jechał Enzo Fitiipaldi.

Chwilę później na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa. Po fatalnym starcie Hauger znalazł się koło w koło z Ayumu Iwasą w okolicach dziesiątego miejsca. Japończyk po uślizgu uderzył swoją przednią oponą w tył bolidu Dennisa. Norweg najpierw stanął na torze, ale ostatecznie wrócił do rywalizacji na ostatnim miejscu. Iwasa zjechał do alei serwisowej, ale ostatecznie ekipa Dams zdecydowała, ze wycofują swojego kierowcę z wyścigu.

Po restarcie na czwartym okrązeniu nie doszło do zmian na dwóch pierwszych pozycjach. Z tyłu Fittipaldi zaatakował i wyprzedził Maloney’a. Barbadoszczyk nie zmieścił się w torze i musiał  uciekać na pobocze, co wykorzystał Martins i odebrał czwartą pozycje kierowcy Rodin Carlin. Z tyłu stawki doszło do bardzo niebezpiecznej kolizji. Roy Nissany uderzył w Arthura Leclerca, który obrócił się na dojeździe pod górę w zakręcie raidillon. Tylne koło Monakijczyka zostało uszkodzone, co wymusiło zjazd do mechaników. Dennis Hauger został zdyskwalifikowany za pomoc od porządkowych przy powrocie na tor.

Między szóstym a jedenastym okrążeniem nastąpiła względna stabilizacja w całej stawce. Pourchaire bez przerwy szukał miejsca by zaatakować Bearmana. Kierowca Premy popisywał się jednak świetną jazdą obronną. Ta walka pozwoliła zbliżyć się Fitiipaldiemu do liderów. Na dwunastym okrążeniu pojawił się krótki wirtualny samochód bezpieczeństwa. Isack Hadjar uderzył w bande na wyjeździe z alei serwisowej. Francuz mocno uszkodził przednie skrzydło i musiał wycofać się z rywalizacji.

Na trzynastym kółku do boksów zjechali jadący w czołówce Martins oraz Maloney. Okrążenie później na zmianę opon zdecydowali się Bearman oraz Theo. Obaj kierowcy ruszyli ze swoich stanowisk niemal jednocześnie. Doszło do ‘’walki’’ koło w koło w alei serwisowej. Pierwszy odpuścił Ollie, a Pourchaire został nowym wirtualnym liderem.

Po zjeździe kolejnych kierowców z czołówki doszło do następnych rotacji. Martins dopadł i wyprzedził Fitiipaldiego, tuż po zjeździe Brazylijczyka do alei. Maloney wykorzystał źle dogrzane opony Enzo i również minął swojego kolege zespołowego. W tym samym czasie Victor otrzymał 5 sekund kary za zbyt szybka jazdę w alei serwisowej.

Na siedemnastym okrążeniu pojawił się kolejny samochód bezpieczeństwa. Doszło do kontaktu między Jakiem Crawfordem a Richardem Verschoorem. Amerykanin zgasił swój bolid, który pozostał w niebezpiecznym miejscu na torze. Na neutralizacji bardzo skorzystał Doohan. Kierowca Virtuosi dopiero teraz zjechał na zmiane opon i wyjechał na drugiej pozycji, rodzielając Pourchaire’a i Bearmana.

Restart nastąpił na dwudziestym pierwszym okrążeniu, pozostało pięć kółek ścigania. Martins zaatakował Bearmana, doszło do kontaktu, Francuz stracił przyczepność i musiał uciekać na pobocze. Brytyjczyk otrzymał karę 5 sekund za ten incydent. Za ich plecami trwała również walka o piąte miejsce między Fitiipaldim a Maloney’em.

Okrążenie później Doohan wykorzystał swoje świeże opony oraz system DRS i wyprzedził Theo. Australijczyk został nowym liderem wyścigu. Kierowca Invicty Virtousi dowiózł do mety swój drugi z rzędu triumf w wyścigu głównym F2. Drugim miejscem na podium musiał zadowolić się Pourchaire. Po naliczeniu kar, trzeci stopień przypadł Fitiipaldiemu. Czwarty był Zane Maloney, a punktowaną dziesiątke utworzyli: Martins, Verschoor, Bearman, Kush Maini, Roman Stanek oraz Ralph Boschung.

Theo Pourchaire został nowym liderem klasyfikacji kierowców

Kolejna runda F2 odbędzie się w dniach 25-27 sierpnia na torze Zandvoort.

PNrKierowcaZespółRezultat
114
Jack Doohan
Invicta Virtuosi Racing25 okr.
25
Théo Pourchaire
ART Grand Prix+ 1,9
34
Enzo Fittipaldi
Rodin Carlin+ 9,1
43
Zane Maloney
Rodin Carlin+ 10,1
56
Victor Martins
ART Grand Prix+ 10,5
622
Richard Verschoor
Van Amersfoort Racing+ 10,5
78
Oliver Bearman
Prema Racing+ 12,7
824
Kush Maini
Campos Racing+ 13,7
920
Roman Staněk
Trident+ 16,5
1025
Ralph Boschung
Campos Racing+ 17,6
1112
Arthur Leclerc
DAMS+ 18,9
1223
Juan Manuel Correa
Van Amersfoort Racing+ 19,7
1316
Roy Nissany
PHM Racing by Charouz+ 20,6
1421
Clement Novalak
Trident+ 23,8
1517
Josh Mason
PHM Racing by Charouz+ 25,2
1615
Amaury Cordeel
Invicta Virtuosi Racing+ 27,9
NSK9
Jak Crawford
Hitech Pulse-Eight
NSK2
Jehan Daruvala
MP Motorsport
NSK10
Isack Hadjar
Hitech Pulse-Eight
NSK11
Ayumu Iwasa
DAMS
NSK7
Frederik Vesti
Prema Racing
DSK1
Dennis Hauger
MP Motorsport

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze