Sirotkin zwycięża w fantastycznym wyścigu głównym na Hockenheimringu

Siergiej Sirotkin, który musiał dwa razy zjeżdżać na zmianę opon po błędzie związanym z pit stopem w czasie VSC, odniósł fantastyczne zwycięstwo w wyścigu głównym na Hockenheimringu. Drugie miejsce zajął Luca Ghiotto, a podium uzupełnił Pierre Gasly, który po słabym starcie na ostatnich metrach wyprzedził Raffaele Marciello. 

Przed wyścigiem okazało się, że karę otrzymał Antonio Giovinazzi, która spowodowała, że Włoch musiał do wyścigu startować z samego końca stawki. Na pole position znajdował się Siergiej Sirotkin, który we wczorajszych kwalifikacjach minimalnie pokonał dobrze spisującego się ostatnio Pierre Gasly’ego.

Na starcie swoją pozycję obronił Siergiej Sirotkin, który na początku wyścigu znajdował się na prowadzeniu. O prawdziwej katastrofie może mówić Pierre Gasly, który miał ogromne problemy na starcie i po pierwszym okrążeniu znajdował się na odległej, dwunastej pozycji. Na drugą pozycję awansował Marciello, który jechał przed Rowlandem, Lynnem, Nato, Latifim, Kingiem, Markelowem, Malją i Kirchhofferem.

Po pierwszych okrążeniach doszło do walki o pozycję lidera w wyścigu głównym GP2. Po kilku próbach skuteczny manewr wyprzedzania przeprowadził Raffaele Marciello, który na wewnętrznej zakrętu 8 poradził sobie z Siergiejem Sirotkinem i znalazł się na prowadzeniu. Niedługo później do czołowej trójki awansował Alex Lynn, który wyprzedził Olivera Rowlanda

Na siódmym okrążeniu doszło do kolizji między Kingiem a Markelowem. Rosjanin zdecydowanie przesadził na dohamowaniu na nawrocie i wjechał w tył samochódu Kinga. Sędziowie zdecydowali się wówczas zastosować wirtualny samochód bezpieczeństwa, by pozbierać pozostałości z kontaktu. Sirotkin w czasie VSC zjechał do boksów, na co nie pozwalały przepisy. Po wznowieniu rywalizacji Sirotkin stracił 3 pozycje i spadł na piąte miejsce w wyniku trudności ze znalezieniem odpowiedniego poziomu przyczepności.

Dwa okrążenia później doszło do kolejnej kolizji, tym razem z udziałem Gelaela i De Jonga, do której doszło również na nawrocie. Co ciekawe, mimo znajdowania się na torze obu samochodów, sędziowie ponownie zdecydowali się jedynie na VSC. Po powrocie do ścigania z samochodu Gasly’ego wydobywał się pewien dym, którego najprawdopodobniej źródłem była gaśnica. Nie był to jednak powód, by wycofywać się z wyścigu.

Na 13. kółku na zmianę kół zjechał lider wyścigu Raffaele Marciello, który do rywalizacji wrócił na 15. pozycji. Niedługo później Latifi został wyprzedzony najpierw przez Nato, a później przez Sirotkina. Z biegiem czasu kolejni zawodnicy pojawiali się w boksach na obowiązkową zmianę kół. Mitch Evans musiał wycofać się z wyścigu w wyniku problemów ze swoim samochodem. To sprawiało, że poza rywalizacją znajdowało się już czterech kierowców.

W międzyczasie Pierre Gasly podkręcił tempo i na 16. okrążeniu znajdował się już na piątej pozycji. Z kolei Jeffri przeprowadził spektakularny manewr wyprzedzania w walce o ósmą pozycję. Na prostej z łagodnym lewym łukiem po użyciu systemu DRS wyjechal przy dużej prędkości poza tor, jednak nie dość, że powrócił na asfalt, to jeszcze był w stanie wyprzedzić Kirchhoffera.

Na półmetku wyścigu prowadził Lynn przed między innymi Sirotkinem i Nato, jednak należało podkreślić, że oprócz Rosjanina nikt z czołówki nie zdecydował się zjechać na zmianę opon. Sirotkin z kolei znajdował się pod obserwacją sędziów za wspomniane wcześniej podejrzenie o nielegalne pojawienie się w boksach w czasie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Wkrótce dyrekcja wyścigu wydała werdykt, który mówił, że przeprowadzony postój przez Sirotkina nie będzie się liczył jako ten obowiązkowy. Stąd też Rosjanin musiał zjechać po raz kolejny.

Na 24. kółku Jordan King został uwikłany w kolejną kolizję. Po wyprzedzeniu Luca Ghiotto Włoch trącił przednim skrzydłem prawe tylne koło w samochodzie Brytyjczyka, w wyniku czego doszło do przebicia opony. King, który już wcześniej pojawiał się w boksach, musiał zjechać ponownie do swoich mechaników na zmianę ogumienia. Na czele znajdował się Sirotkin przed Gaslym i Malją, jednak cała trójka musiała pojawić się w alei serwisowej. W najlepszej sytuacji znajdował się Raffaele Marciello, który znajdował się na czele kierowców, którzy odbyli już obowiązkowy pit stop. Na 27. okrążeniu do alei serwisowej zjechał Sirotkin, któremu nie uznano wcześniej wykonanego postoju w czasie VSC. Rosjanin miał założone do zmianie opony miękkie i znalazł się na wyjeździe z boksów na piątej pozycji. Chwilę później zjechał również Pierre Gasly, który wrócił na dziewiątym miejscu.

Na 29. kółku po raz kolejny zastosowanie znalazł wirtualny samochód bezpieczeństwa. Tym razem powodem był Norman Nato, który obrócił swój samochód po kontakcie z Alexem Lynnem. Brytyjczyk został ukarany doliczeniem do końcowego rezultatu 10 sekund. Odrobinę wcześniej na drugie miejsce awansował Sirotkin, który korzystając z miękkich opon poradził sobie z Lucą Ghiotto.

W końcówce wyścigu Sirotkin dodatkowo podkręcił tempo i wykręcił najlepsze okrążenie wyścigu: 1:25.209. Rosjanin tracił do Marciello zaledwie dwie sekundy i ta strata stale się zmniejszała. Do przejechania było jeszcze sześć okrążeń, więc nie można było wykluczyć żadnej z możliwości. Na 33. okrążeniu Sirotkin był bardzo blisko wyprzedzenia lidera wyścigu na dohamowaniu do nawrotu (zakrętu 8), jednak Rosjanin znalazł się na prowadzeniu kilka zakrętów później, gdzie po wewnętrznej poradził sobie z Marciello. Tym samym Sirotkin mimo konieczności wykonania dwóch postojów znalazł się na czele wyścigu.

Pod koniec rywalizacji Pierre Gasly po przeprowadzeniu dwóch manewrów wyprzedzania poradził sobie kolejno z Alexem Lynnem i Oliverem Rowlandem, co pozwoliło mu na awans na czwarte miejsce po bardzo słabym starcie. Z kolei na drugą pozycję awansował Luca Ghiotto, który w strefie DRS wyprzedził Raffaele Marciello.

Na ostatniej prostej Pierre Gasly, który miał w końcówce wyścigu fantastyczne tempo, wyprzedził Raffaele Marciello i po bardzo słabym starcie znalazł się ostatecznie na podium, maksymalizując mimo wszystko swoje szanse na triumf pod koniec wyścigu.

Ostatecznie w głównym wyścigu GP2 na torze Hockenheimringu fantastyczne zwycięstwo odniósł Siergiej Sirotkin. Drugie miejsce zajął Luca Ghiotto, a podium uzupełnił Pierre Gasly.

Wyniki wyścigu głównego GP2 na Hockenheimringu:

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 2 Siergiej Sirotkin ART Grand Prix 38 okr. 
2 15 Luca Ghiotto Trident + 13.146
3 21 Pierre Gasly PREMA Racing + 17.753
4 9 Raffaele Marciello RUSSIAN TIME + 17.783
5 12 Arthur Pic Rapax + 25.873
6 22 Oliver Rowland MP Motorsport + 27.742
7 11 Gustav Malja Rapax + 28.130
8 5 Alex Lynn DAMS + 32.730
9 20 Antonio Giovinazzi PREMA Racing + 36.051
10 1 Nobuharu Matsushita ART Grand Prix + 38.838
11 19 Marvin Kirchhöfer Carlin + 43.798
12 24 Nabil Jeffri Arden International + 46.523
13 25 Jimmy Eriksson Arden International + 48.067
14 18 René Binder Carlin + 50.706
15 6 Nicholas Latifi DAMS + 52.389
16 4 Jordan King Racing Engineering + 53.034
17 14 Philo Paz Armand Trident + 1:15.773
NSK 3 Norman Nato Racing Engineering  
NSK 7 Mitch Evans Pertamina Campos Racing  
NSK 8 Sean Gelael Pertamina Campos Racing  
NSK 23 Daniël de Jong MP Motorsport  
NSK 10 Artem Markelow RUSSIAN TIME  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze