Jolyon Palmer potwierdził w treningu na torze w Monako, że w tym sezonie nie zamierza zwalniać tempa i zmierza po mistrzowski tytuł, odnotowując najlepszy czas. Za nim uplasowali się Johnny Cecotto i Stéphane Richelmi. Zwycięzca ostatniego wyścigu w Hiszpanii - Felipe Nasr, zakończył dzisiejszą sesję rozbijając swój samochód na barierze.
Wszyscy kierowcy GP2 byli niesłychanie podekscytowani wizją ścigania się na torze w Monte-Carlo, przez co gdy tylko na końcu alei serwisowej zapaliło się zielone światło, od razu cała stawka wyjechała z boksów.
Głównym problemem, z jakim zmagać się muszą tutaj kierowcy GP2 są korki, jakie tworzą się na tym torze praktycznie bez przerw. Dodatkowo, opony rozgrzewają się tu przez 3 okrążenia i starczają jedynie na jedno szybkie kółko.
Pierwsze czasy uzyskiwane na torze w Monako przez kierowców GP2 były na poziomie 1:24s. Na czele tabeli widniały w pierwszych minutach nazwiska: Coletti, Trummer, Pic, Nasr, czy Palmer. Klasyfikacja zmieniała się jednak z minuty na minutę.
Pierwszym pechowcem, który rozbił swój samochód był Nathanael Berthon, który nie zmieścił się w ostatnim zakręcie i uderzył nosem w barierę Armco. Francuz nie był w stanie powrócić do pracy, przez co musiał udać się do garażu na piechotę.
Ku uciesze miejscowych kibiców, bardzo dobrze prezentował się Stefano Coletti, który na 25 minut przed końcem sesji plasował się na pozycji lidera z czasem 1:21.902s. Rezultat ten mógł być jeszcze lepszy gdyby nie błąd w finałowej sekcji toru. Dobre tempo prezentowali również Felipe Nasr i Mitch Evans, którzy znajdowali się zaraz za nim w tabeli czasów. Uwagę na siebie zwracał ten ostatni - Mitch Evans przejeżdżał bowiem dużo ciaśniej zakręt Rascasse, gdzie zyskiwał przewagę nad resztą stawki.
Felipe Nasr również skupił na sobie uwagę, ale z powodu dość nieodpowiedzialnego zachowania. Brazylijczyk na 18. minut przed końcem założył do swojego samochodu opony super-miękkie i od razu odnotował rekord w pierwszym sektorze pierwszego okrążenia. W drugim nie było już tak dobrze, gdyż na wjeździe do tunelu obtarł się o ścianę, a następnie popełnił błąd na dohamowaniu do szykany i wjechał w nią z za dużą prędkością. Kierowca testowy Williamsa próbował się ratować cięciem jej w połowie, jednak najechanie na drugi z krawężników sprawiło, że samochód zespołu Carlin poszybował do góry i wylądował na barierze. Sędziowie wywiesili na kilka minut czerwoną flagę, by uprzątnąć zniszczony samochód.
Po wznowieniu sesji bardzo dobrym okrążeniem popisał się Johnny Cecotto, który na super-miękkich oponach odnotował rekordy w 2. pierwszych sektorach i wskoczył na pozycję lidera z wynikiem 1:21.544s. Chwilę po nim Jolyon Palmer popisał sie jeszcze lepszym okrążeniem i tym razem po 3. rekordach zawitał na pierwszym miejscu z czasem 1:20.707s. Wydawało się, że Johnny Cecotto na kolejnym kółku powróci na pierwsze miejsce, jednak ten poprawił się jedynie do 1:20.043s.
Do końca sesji żaden z zawodników z pierwszej dziesiątki nie był juz w stanie awansować na wyższą pozycję, przez co Jolyon Palmer zakończył kolejną sesję GP2 w tym sezonie na pierwszym miejscu. W czołowej trójce znaleźli się jeszcze Johnny Cecotto i Stéphane Richelmi. Warto dodać, że najlepszy czas Palmera jest gorszy od najlepszego wyniku Lewisa Hamiltona o 2 i pół sekundy. Kierowca GP2 z tym czasem w treningu F1 zająłby 17. miejsce.
Podzielone na 2 części kwalifikacje do głównego wyścigu GP2 rozpoczną się dzisiaj o godzinie 16:15.
Oto pełne wyniki dzisiejszego treningu:
Pozycja | Kierowca | Zespół | Czas | |
1. | Jolyon Palmer | DAMS | 1:20.707s | |
2. | Johnny Cecotto | Trident | 1:21.043s | |
3. | Stéphane Richelmi | DAMS | 1:21.573s | |
4. | Stefano Coletti | Racing Engineering | 1:21.902s | |
5. | Mitch Evans | Russian Time | 1:21.929s | |
6. | Sergio Canamasas | Trident | 1:21.933s | |
7. | Rio Haryanto | EQ8 Caterham Racing | 1:21.935s | |
8. | Felipe Nasr | Carlin | 1:21.949s | |
9. | Julian Leal | Carlin | 1:22.132s | |
10. | Alexander Rossi | EQ8 Caterham Racing | 1:22.183s | |
11. | Simon Trummer | Rapax | 1:22.237s | |
12. | Daniel Abt | Hilmer Motorsport | 1:22.296s | |
13. | René Binder | Arden International | 1:22.386s | |
14. | Stoffel Vandoorne | ART Grand Prix | 1:22.442s | |
15. | Raffaelle Marciello | Racing Engineering | 1:22.937s | |
16. | Andre Negrao | Arden International | 1:23.028s | |
17. | Kimiya Sato | Campos Racing | 1:23.353s | |
18. | Arthur Pic | Campos Racing | 1:23.453s | |
19. | Adrian Quaife-Hobbs | Rapax | 1:23.545s | |
20. | Daniel De Jong | MP Motorsport | 1:23.605s | |
21. | Facu Regalia | Hilmer Motorsport | 1:23.821s | |
22. | Tio Ellinas | MP Motorsport | 1:24.126s | |
23. | Takuya Izawa | ART Grand Prix | 1:24.201s | |
24. | Conor Daly | Venezuela GP Lazarous | 1:25.356s | |
25. | Artem Markelov | Russian Time | 1:25.694s | |
26. | Nathanael Berthon | Venezuela GP Lazarous | brak czasu |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.