Theo Pourchaire odniósł swoje drugie w tym sezonie zwycięstwo dzięki wygranej w pierwszym sprinterskim wyścigu Formuły 2 na torze Monza.
Na starcie Jüri Vips wyprzedził ruszającego z pole position Davida Beckmanna. Na pierwszym okrążeniu z Niemcem walczył również Dan Ticktum, jednak nie był w stanie wyprowadzić skutecznego manewru wyprzedzania. Za nimi Lirim Zendeli wyprzedził Guanyu Zhou w szykanie Ascari, a Robert Szwarcman próbował również zaatakować w Parabolice. Z kolei Enzo Fittipaldi został ukarany za spowodowanie obrócenia się Marino Sato w pierwszym zakręcie na początku rywalizacji, jednak kierowca Charouz wkrótce wycofał się. Tymczasem Szwarcman otrzymał karę doliczenia pięciu sekund za wyjazd poza tor na starcie i zyskanie na tym przewagi.
Na drugim okrążeniu Pourchaire i Ticktum zaliczyli mocne hamowanie do pierwszej szykany podczas walki o trzecie miejsce, w wyniku czego Francuz musiał ratować się ucieczką na pobocze. Ticktum jednak próbował za wszelką cenę pozostać na torze, jednak został uderzony przez Felipe Drugovicha i nie był w stanie powrócić już do wyścigu. Spowodowało to wyjazd samochodu bezpieczeństwa, co dało możliwość zjazdu po nowe przednie skrzydło dla Drugovicha.
SAFETY LAP (LAP 2/21)
— Formula 2 (@Formula2) September 11, 2021
Collision at Turn 1 😫 Ticktum and Pourchaire go wide, and as Ticktum recovers he and Drugovich collide#ItalianGP 🇮🇹 #F2 pic.twitter.com/QJMgqj7myU
Na nieplanowany pit stop po nowe przednie skrzydło musiał zjechać również Ralph Boschung, który również był uwikłany w zamieszanie związane z Ticktumem, jednak zrobił to dopiero na początku piątego okrążenia, kiedy neutralizacja zakończyła się.
Po wznowieniu Liam Lawson oraz Pourchaire doznali między sobą kontaktu, przez co Nowozelandczyk otrzymał czarno-pomarańczową flagę zmuszającą kierowcę do zjazdu do boksów. Niedługo później dyrekcja wyścigu zastosowała wirtualny samochód bezpieczeństwa z powodu wyjazdu Drugovicha w żwir w Ascari po wcześniejszym zjeździe do boksów. Brazylijczyk z powodu uszkodzeń samochodu musiał wycofać się z rywalizacji.
LAP 5/21
— Formula 2 (@Formula2) September 11, 2021
Drugovich spins off at Ascari and brings out the Virtual Safety Car#ItalianGP 🇮🇹 #F2 pic.twitter.com/eMcxcHB6SD
Na siódmym okrążeniu w drugim Lesmo doszło do interesującego i jednocześnie zaciętego pojedynku między zespołowymi kolegami z Premy – Piastrim i Szwarcmanem. Rosjanin obrał wewnętrzną linię i nieco wypchnął swojego partnera w żwir, awansując w ten sposób na siódme miejsce. Chwile później między Piastrim a Daruvalą doszło do kontaktu po tym, jak junior Red Bulla próbował pokonać kierowcę Premy po zewnętrznej zakrętu Roggia, lecz doznał uszkodzenia przedniego skrzydła, które wymienił na dziesiątym kółku, a ponadto otrzymał miękkie opony.
Dwa okrążenia później Pourchaire jechał już tuż za Beckmannem, zaś duet ten zbliżał się do wciąż prowadzącego Vipsa. Beckmann zaliczył wyjazd poza tor w pierwszym zakręcie, co wykorzystał Pourchaire, awansując na drugie miejsce. Na trzecią lokatę z kolei przesunął się Zhou.
Wkrótce na torze pojawił się drugi w tym wyścigu samochód bezpieczeństwa. Spowodował go Nissany, który obrócił się na wyjściu z szykany Ascari i przejechał wzdłuż toru. Jadący za nim Piastri musiał wykonać bardzo gwałtowny manewr, aby ominąć Izraelczyka.
SAFETY CAR (LAP 11/21)
— Formula 2 (@Formula2) September 11, 2021
The Safety Car returns again as Roy Nissany spins at Ascari and gets stranded on the track#ItalianGP 🇮🇹 #F2 pic.twitter.com/PAuYYBLIfQ
Wyścig został wznowiony na początku 14. okrążenia. Na dojeździe do pierwszego zakrętu Szwarcman awansował na czwarte miejsce po skutecznym ataku na Beckmannie, a chwilę później z Niemcem uporał się także Zendeli. Na tym samym kółku Pourchaire wyprzedził Vipsa na dojeździe do Rettifilo i został nowym liderem.
Na 16. kółku Zhou przesunął się na trzecią lokatę, a tuż za nim podążał Szwarcman, na którym ciągle ciążyła kara czasowa. Vips zblokował swoje opony dwa okrążenia później i spadł w wyniku tego na piąte miejsce, promując Zhou na drugą pozycję.
Pourchaire do końca rywalizacji był niezagrożony i odniósł zwycięstwo z przewagą czterech sekund nad resztą stawki. Drugie miejsce zajął Zhou, zaś trzecia lokata przypadła Lundgaardowi po nałożonej karze na Szwarcmana. Piastri ukończył rywalizację na czwartej pozycji, zaś piąty był Lawson. Czołową dziesiątkę zamknęli Szwarcman, Bent Viscaal, Vips, Daruvala oraz Beckmann.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 10 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | 21 okr. | ||
2 | 3 | Zhou Guanyu | UNI-Virtuosi | + 4,360 | ||
3 | 9 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | + 6,929 | ||
4 | 2 | Oscar Piastri | Prema Racing | + 7,694 | ||
5 | 7 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | + 9,767 | ||
6 | 1 | Robert Szwarcman | Prema Racing | + 10,747 | ||
7 | 24 | Bent Viscaal | Trident | + 11,504 | ||
8 | 8 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | + 12,789 | ||
9 | 6 | Jehan Daruvala | Carlin | + 13,168 | ||
10 | 20 | David Beckmann | Campos Racing | + 15,232 | ||
11 | 17 | Marcus Armstrong | DAMS | + 15,646 | ||
12 | 22 | Jake Hughes | HWA Racelab | + 18,840 | ||
13 | 23 | Alessio Deledda | HWA Racelab | + 20,397 | ||
14 | 21 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 1 okr. | ||
15 | 12 | Lirim Zendeli | MP Motorsport | + 3 okr. | ||
NSK | 25 | Marino Sato | Trident | |||
NSK | 11 | Richard Verschoor | MP Motorsport | |||
NSK | 16 | Roy Nissany | DAMS | |||
NSK | 15 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | |||
NSK | 4 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | |||
NSK | 14 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | |||
NSK | 5 | Daniel Ticktum | Carlin |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.