Lider mistrzostw Formuły 2 Oscar Piastri wywalczył pole position do wyścigu głównego na torze Monza, w których pokonał Jehana Daruvalę różnicą zaledwie 0,041 sekundy.
Zgodnie z oczekiwaniami, już od początku czasówki kierowcy próbowali się tak ustawić na torze, aby wykorzystać cień aerodynamiczny zawodnika jadącego przed nim. Problem pojawia się wówczas, gdy swój rezultat próbuje jednocześnie ustanowić 22 kierowców. Z dość licznej grupy zawodników był w stanie wyłamać się Theo Pourchaire, który jako pierwszy przejechał mierzone okrążenie w tempie 1:33,277.
Z biegiem czasu w tabeli pojawiały się coraz lepsze wyniki – Ralph Boschung, który w treningu miał pewne problemy techniczne związane ze swoim samochodem, był w stanie zejść na 1:32,609. Z kolei po upływie 10 minut od rozpoczęcia sesji na czele zestawienia znalazł się Piastri, pokonując Szwajcara różnicą 0,2 sekundy.
Na półmetku czasówki na torze chwilowo zrobiło się pusto, ponieważ kierowcy zjechali do alei serwisowej po nowe opony. Na 10 minut przed końcem powrócili do rywalizację na ostatnie dwa mierzone okrążenia.
Podobnie jak na początku, również i tym razem kierowcy jechali w dużej grupie, w której nie było mowy o odstępach, a to wszystko po to, aby ugrać jak najwięcej w cieniu aerodynamicznym. Ciekawą strategię próbował zastosować Boschung – w celu znalezienia lepszego miejsca na torze, chciał przejechać przez aleję serwisową, jednak został wezwany na ważenie, co zrujnowało jego plany i musiał później gonić grupę w celu podholowania się.
Podczas gdy Piastri pozostawał na czele, Guanyu Zhou awansował z ósmej na drugą lokatę z wynikiem 1:32,553. Na dwie minuty przed końcem tymczasowo najszybszy był Liam Lawson, lecz chwilę później jego rezultat poprawi zarówno Zhou, jak i Daruvala.
Ostatnie słowo należało jednak do Piastriego, który uzyskał 1:32,199, pokonując drugiego Daruvalę o 0,041 sekundy, zaś Zhou miał do zdobywcy pole position 0,057 sek.
Na sobotni poranek o godzinie 8:50 zaplanowano pierwszy wyścig sprinterski. Do niego, po odwróceniu kolejności czołowej dziesiątki, z czoła stawki wystartuje David Beckmann, obok niego ustawi się Juri Vips, a trzeci ruszy Dan Ticktum.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Oscar Piastri | Prema Racing | 1:32,199 | 12 | ||
2 | 6 | Jehan Daruvala | Carlin | + 0,041 | 12 | ||
3 | 3 | Zhou Guanyu | UNI-Virtuosi | + 0,057 | 12 | ||
4 | 7 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | + 0,184 | 12 | ||
5 | 4 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | + 0,210 | 12 | ||
6 | 21 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 0,354 | 12 | ||
7 | 10 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | + 0,387 | 12 | ||
8 | 5 | Daniel Ticktum | Carlin | + 0,442 | 12 | ||
9 | 8 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | + 0,476 | 12 | ||
10 | 20 | David Beckmann | Campos Racing | + 0,500 | 12 | ||
11 | 12 | Lirim Zendeli | MP Motorsport | + 0,686 | 12 | ||
12 | 1 | Robert Szwarcman | Prema Racing | + 0,743 | 12 | ||
13 | 14 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | + 0,766 | 13 | ||
14 | 25 | Marino Sato | Trident | + 0,824 | 12 | ||
15 | 16 | Roy Nissany | DAMS | + 0,832 | 12 | ||
16 | 22 | Jake Hughes | HWA Racelab | + 0,844 | 12 | ||
17 | 17 | Marcus Armstrong | DAMS | + 0,855 | 13 | ||
18 | 24 | Bent Viscaal | Trident | + 0,881 | 12 | ||
19 | 9 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | + 0,956 | 12 | ||
20 | 11 | Richard Verschoor | MP Motorsport | + 0,994 | 12 | ||
21 | 15 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | + 1,279 | 13 | ||
22 | 23 | Alessio Deledda | HWA Racelab | + 1,995 | 12 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.