W nadchodzącym wyścigu na torze Nürburgring, największym nieobecnym jest z pewnością Nissan. Jej brak jest tym większy, im większe były emocje w czasie jego budowy.

Jesteśmy w trakcie wakacyjnej przerwy, za nami dziesięć wyścigów, a do końca sezonu jeszcze dziewięć. Czas więc na małe podsumowanie tego co, za nami.

Choć aktualny mistrz świata MotoGP ma za sobą ciężkie chwile, ostatnie wyścigi pokazują, że powraca on do formy, z jaką wywalczył swój tytuł.

Chcemy dziś przybliżyć Wam sylwetkę młodego, zdolnego motocyklisty znad Wisły. Pasjonaci MotoGP na pewno nie raz już o nim słyszeli, ponieważ komentujący tę serię w polskiej telewizji Panowie Michał Fiałkowski i Adam Badziak informują nas na bieżąco o jego osiągnięciach.

Za nami 72. edycja Rajdu Polski, którą po razu drugi z rzędu wygrał Sébastien Ogier, czym umocnił swoją pozycję w klasyfikacji generalnej i co przybliża go do zdobycia trzeciego tytułu mistrzowskiego.

Pół roku temu Jules Bianchi przyjechał na Grand Prix Japonii. Może myślał o zespole, może o rodzinie, może o tym, że świeci słońce. Jego myśli krążyły wokół pewnych tematów i spraw, ale na pewno nie myślał o tym, że to będzie jego ostatni wyścig „wśród żywych i obecnych”.

Kim jest Valentino Rossi? Odpowiedź jest prosta – najlepszym zawodnikiem Motocyklowych Mistrzostw Świata od czasów Giacomo Agostiniego. Przesadziłam? Nie sądzę. Tym wpisem mam zamiar to udowodnić.

Ostatnio moja redakcyjna koleżanka zwróciła uwagę na problem hejtowania w motorsporcie. Według mnie zjawisko hejterstwa to zwykłe chamstwo pozbawione rzeczowej dyskusji. Czasem brakuje cierpliwości do słów „jesteś debilem”, nie wiadomo, jak na to odpowiedzieć i czy w ogóle warto odpowiadać. Można krytykować, czasami nawet trzeba, ale róbmy to z głową.

Od kilku dni a może i kilkunastu tygodni wyrażam opinie, które nie są akceptowane przez większość odbiorców, słowem wkładam kij w mrowisko. Jednak teraz to już będzie taki permanentny kij w mrowisko, bo to co się ostatnio wyrabia, przeraża mnie niesamowicie.

Patrząc na współczesną motoryzację trzeba przyznać, że przyszło nam żyć w naprawdę ciekawych czasach. Choć wiele osób, w tym oczywiście ja, narzeka na zmiany zachodzące w kształcie, formie i funkcjonalności coraz to nowszych pojazdów, to jednak nie sposób pominąć, że dostajemy coś w zamian. Dostajemy ewolucję technologiczną. Wolniejszą i  bardziej systematyczną niż rewolucja, którą na siłę próbuje się wprowadzić i wymusić, mimo że nie ma takiej potrzeby. Ewolucja, której jesteśmy świadkami, znajduje na szczęście własne drogi i kształtują ją także wolne umysły inżynierów, a nie jedynie sztywne, nielogiczne prawa rynku, marketingowców, czy ekologów.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race