Pierwsza część łez na razie zostaje zakończona i mam nadzieję, że jej kolejne odcinki będą raczej na temat łez pozytywnych, niż tych negatywnych. Zastanawiałam się przez jakiś czas, co wybrać – strach czy złość, ale ostatnia rozmowa z kilkoma fanami F1/MotoGP na Twitterze ułatwiła mi sprawę. Czas na część drugą, złość.

„Mówią, ze nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Alo, mam nadzieje, ze nauczyłeś się pływać zgodnie z zasadami.” Taki wpis umieściłam na swoim Twitterze kilka chwil po tym, jak McLaren ogłosił skład na sezon 2015.

Wyścigi są najbardziej różnorodnym ze wszystkich sportów i każdy może znaleźć jedną lub więcej kategorii, które go zainteresują. Jedną z najbardziej niedocenianych i tych, którym poświęca się najmniej uwagi jest Drag Racing. Ta część naszego sportu mimo to rozwija się bardzo dynamicznie i w Polsce ma już sporą grupę miłośników i zawodników. Tym brakuje jednak odpowiedniej infrastruktury i, jak przekonują prowadzący facebookową stronę DragRacing Polska, powstanie odpowiedniego miejsca do ścigania, jakim byłoby Narodowe Centrum Sportów Motorowych i Rekreacji, któremu uważnie się przyglądamy, umożliwiłoby wzniesienie polskiego Drag Racingu na zupełnie nowy poziom. Zachęcamy do przeczytania gościnnego artykułu DragRacing Polska.

Sezon 2014 Motocyklowych Mistrzostw Świata to już historia, więc możemy na spokojnie usiąść i raz jeszcze prześledzić wszystkie wyścigi, których przez długie zimowe wieczory będzie nam brakować.

1 listopada to data, gdzie wspominamy tych, którzy odeszli z naszego życia na zawsze, ale na wieki zostali w naszych sercach. Rodzina, przyjaciele, bliscy znajomi, ale także osoby, których nie znaliśmy osobiście, ale podziwialiśmy na ekranach telewizorów.

Głośną informacją z ostatnich dni jest prawdopodobne pojawienie się Audi w Formule 1. W tym celu, Audi miałoby zrezygnować z programów WEC i DTM.

Pisząc pierwszą część mojego felietonu, którą nazwałam „łzy”, nie spodziewałam się, że kolejna odsłona będzie aż tak smutna i bolesna.

W tym sezonie wokół tego Grand Prix pojawiało się najwięcej kontrowersji. Jeszcze kilka tygodni temu w mediach krążyły plotki, że impreza ta się nie odbędzie, jednak Bernie Eccelestone nie pozostawił wszystkim protestującym złudzeń, twardo zaprzeczając tym pogłoskom. Efektem tego jest fakt, że obecnie cały cyrk Formuły 1 wypakowuje swój ekwipunek w paddocku toru w Soczi.

Kierowca wyścigowy – zawód czy hobby? Oto jest pytanie. Z jednej strony zawód, dzięki któremu wiele osób zarabia, dla innych hobby za które płacą. Jednak nieważne jak to zakwalifikujemy, ten ktoś też ma uczucia.

Tegoroczne Grand Prix Belgii to niestety kolejna czarna karta w historii Formuły 1, tak samo smutna jak te, kiedy to wielcy kierowcy tracili życie w makabrycznych wypadkach. W niedziele, 24 sierpnia 2014 roku umarł duch czystej rywalizacji. Umarła sportowa atmosfera, kultura jazdy, a wraz z nimi szacunek dla Nico Rosberga w świecie motosportu. Umyślna kolizja, spowodowana przez Niemca była również gwoździem do trumny, w której spoczywa przyjaźń z Lewisem Hamiltonem, a także dobre relacje z szefostwem Mercedesa. Wszystkim brakuje na to słów, nawet Toto Wolffowi, który nawet po zakończeniu wyścigu pozostawał w szoku. Jedynym komentarzem w tej sprawie mogą być tylko gwizdy, jakie Nico usłyszał odbierając trofeum za drugie miejsce. 

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race