Felieton: Jakie zmiany nadchodzą w stawce WTCC?

Sezon 2012 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych zakończył się wielkim finałem na torze ulicznym w Makau, gdzie swój pierwszy tytuł mistrzowski wywalczył Robert Huff. Teraz nadszedł czas, by zastanowić się nad przyszłorocznym sezonem.

Ile kosztują starty w wyścigach?

Zapewne wielu z was choć raz zastanawiało się, jak zacząć swoją karierę w wyścigach, widząc sukcesy innych zawodników. Dla większości z nas starty w WTCC są nieosiągalne, jednak istnieją bardzo konkurencyjne serie krajowe, które gwarantują wspaniałą rywalizację.

Felieton: Kto ustala kalendarze?

Nie rozumiem. Mnóstwo pieniędzy wydaje się na promocje sportów motorowych, a wszystko marnuje się w banalny sposób. Mowa tu o datach wyścigów, które często się pokrywają. O ile nie jest możliwe wyeliminowanie kolizji przy tylu wyścigach, o ile nie rozumiem sytuacji z trzema najważniejszymi wyścigami świata.

Koniec wyścigów na Nordschleife?

W tym roku BMW wygrało 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring Nordschleife po dramacie nowego hybrydowego Porsche. Może się okazać, że Porsche nie będzie mogło się zrewanżować.

Grand Prix Brazylii - najgłupszy wyścig w historii

Nie jest to bynajmniej wina samego Grand Prix. Szkoda, że ucierpieć musiał wyścig na jednym z najlepszych torów w kalendarzu Mistrzostw Świata Formuły 1.

Mój pierwszy raz...

Od razu przepraszam za wszelkie skojarzenia w tytule. Spieszę wyjaśnić, że mam na myśli tak znaczące wydarzenie, jakim jest to, że prawdopodobnie po raz pierwszy w życiu mam dokładnie takie same poglądy na pewną kwestię jak starszy pan "trzęsący" Formułą 1. Jak pewnie się domyślacie chodzi o cały czas gorącą sprawę tzw. poleceń zespołowych.

O zwycięstwie Ferrari i poleceniach zespołu

Ferrari odniosło swoje drugie zwycięstwo w sezonie w dość kontrowersyjnych okolicznościach. Polecenia zespołowe, wezwanie Ferrari przed sędziów, niezbyt wylewna konferencja prasowa, 100 tysięcy Euro kary. Tak być nie powinno. Formuła 1 to jest sport, a sport to rywalizacja. Jednak rywalizacja ma różne oblicze.

Zwycięstwa to nie wszystko - czyli dlaczego Yvan Muller prowadzi

Nowy system punktacji miał promować zwycięzców wyścigów w klasyfikacji generalnej. Dlaczego więc Yvan Muller prowadzi? Tarquini wygrał 4 razy, Priaulx 3, a Muller tylko 2. Jednak Tarquini i Priaulx są za Mullerem w klasyfikacji. Zobaczmy, dlaczego.

Pseudo spece od F1...

Nurtuje mnie to od dawna, skąd się tacy ludzie biorą? Wpadają na obojętnie jakie poważne forum o Formule 1 i zaczynają wypisywać głupoty, bez przeczytania czegokolwiek co wcześniej zostało napisane. Przecież na połowie for już dawno poruszano, tematy o takiej tematyce. A najgorsze jest to, że im się po prostu nie chce szukać, a zdobywanie wiedzy polega na szukaniu i jeszcze raz szukaniu.

Czy czeka nas najciekawszy sezon F1 w historii?

Wiele osób, m. in. boss F1 Bernie Ecclestone, twierdzi, że przed nami najciekawszy sezon Formuły 1 w historii. Na pierwszy rzut oka wcale się taki nie wydaje, ponieważ jedyną większą zmianą jest zakaz tankowania w czasie wyścigu. Jednak przyjrzyjmy się dokładnie i zastanówmy, czy warto w 2010 roku zainteresować się królową sportów motorowych.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league