Nie wiem, czy ktokolwiek cieszył się, kiedy ogłoszono, że wyłącznym oficjalnym dostawcą opon do Mistrzostw Świata F1 zostało Pirelli. Ja z pewnością nie zaliczałem się do tych osób.

Pierwszy dzień maja zwykłym ludziom kojarzy się z początkiem upragnionego weekendu majowego, ale dla nas jest on czymś więcej…

Abu Dhabi, tor Yas Marina, niedziela 1.11.2009. Kimi Räikkönen wychodzi prawdopodobnie po raz ostatni z kokpitu samochodu F1. Niewyraźny wyścig (sezon?) w jego wykonaniu i finisz na P11 sprawił, że Ferrari zmarnowało szansę na wyprzedzenie McLarena w klasyfikacji konstruktorów. Mało tego, zespół zakontraktował na kolejny sezon Fernando Alonso, a „Icemanowi” wręczył wynagrodzenie i pokazał drzwi. Media nie zostawiają na nim suchej nitki. „Nie chce mu się”, „Brak motywacji”, „Na wyspie własnej obojętności”, „Poszedł na hajs”… To tylko niektóre z nagłówków.

"WTCC jest na drodze do upadku", "odejście Chevroleta oznacza koniec", "po co w ogóle rozpoczynać nowy sezon"...

Tegoroczna odsłona 24-godzinnego Le Mans szykuje nam spektakularny pojedynek w kategorii GTE Pro. Aż cztery ekipy to zespoły fabryczne – piątą zresztą, posądzać o niezależność także nie należy.

Nie po raz pierwszy BMW stało się prowokatorem dyskusji o zasadach homologowania pojazdów do kategorii GT. Tym razem na celowniku pytań stoi Z4 GTE – pojazd zaskakujący zarówno silnikiem, jak i samą sylwetką.

Choć sezon 2013 jeszcze się nie zaczął, warto już teraz zastanowić się, jak może wyglądać rywalizacja w sezonie 2014 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych.

Sezon 2012 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych zakończył się wielkim finałem na torze ulicznym w Makau, gdzie swój pierwszy tytuł mistrzowski wywalczył Robert Huff. Teraz nadszedł czas, by zastanowić się nad przyszłorocznym sezonem.

Zapewne wielu z was choć raz zastanawiało się, jak zacząć swoją karierę w wyścigach, widząc sukcesy innych zawodników. Dla większości z nas starty w WTCC są nieosiągalne, jednak istnieją bardzo konkurencyjne serie krajowe, które gwarantują wspaniałą rywalizację.

Nie rozumiem. Mnóstwo pieniędzy wydaje się na promocje sportów motorowych, a wszystko marnuje się w banalny sposób. Mowa tu o datach wyścigów, które często się pokrywają. O ile nie jest możliwe wyeliminowanie kolizji przy tylu wyścigach, o ile nie rozumiem sytuacji z trzema najważniejszymi wyścigami świata.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race