Czuję rozczarowanie, spore rozczarowanie. Gdzie ten prawdziwy Rajd Meksyku, poprzebijane opony, wynikające z tego duże straty czasowe i stale zmieniająca się klasyfikacja generalna? Cisza, marazm i stagnacja. Generalka przez trzy dni niemal nie ulegała zmianom, lidera tak naprawdę poznaliśmy na długo przed zakończeniem rajdu, a największego dramatyzmu dodało utknięcie ciężarówek ze sprzętem na autostradzie i odwołanie pierwszej pętli... Gdyby nie przygoda Krisa Meeke'a na ostatnich metrach Power Stage, byłby to jeden z najnudniejszych rajdów ostatnich czasów. Tak czy inaczej, pora przyjrzeć się dokonaniom kierowców i ich analiza.

Druga runda tegorocznych rozgrywek w Rajdowych Mistrzostwach Świata pod pewnymi względami była łudząco podobno do otwierającego sezon Rajdu Monte Carlo i podobnie jak poprzednia, obfitowała w nagłe i niespodziewane zwroty akcji. Przyjrzyjmy się poszczególnym kierowcom i ich dokonaniom w drugiej i ostatniej zimowej rundzie tego sezonu.

24-godzinny wyścig w Daytonie po latach uwiązania w serię Grand-Am, odzyskał swoją międzynarodową sławę i znaczenie jako początek sezonu wyścigów stylu Le Mans. Tegoroczna edycja była o tyle ważniejsza, że po raz pierwszy w akcji zobaczyliśmy nowe prototypy DPi oraz LMP2.

Pierwszy rajd nowego, hucznie zapowiadanego sezonu za nami. Czy było ciekawie? Tak. Ekscytująco? Jak najbardziej. Pomimo wielu sprzecznych opinii, brak Volkswagena wyszedł nam na dobre - co nie zmienia faktu, że brak Polówek na oesach to duża strata. Czy ktoś przerwie ich sen zimowy? Przyjrzyjmy się kierowcom i zespołom i temu, co pokazali w najstarszej rundzie WRC – Rajdzie Monte Carlo.

„Andreas Mikkelsen okazał się prawdziwą zwycięską siłą w WRC w 2016 roku, a więc fakt, że nie rywalizuje w najwyższej kategorii rajdowej w tym roku jest stratą dla sportu”, twierdzi dziennikarz motorsport.com, David Gruz. Postanowiliśmy się przyjrzeć temu, czy brak 27-letniego Norwega w stawce WRC jest tak dużą stratą, o jakiej mówi Gruz.

Wielu kierowców przyznaje, że chcieliby kiedyś osiągnąć tyle, co Ayrton Senna. Czy tu jednak chodzi wyłącznie o wyniki, jakich dorobił się Brazylijczyk? Być jak Senna oznacza coś znacznie więcej.

Na taką informację czekała większość rajdowego świata, w tym sam ”Voice of Rally”, Colin Clark. Sébastien Ogier podpisał kontrakt z M-Sportem i po raz pierwszy w karierze zasiądzie za sterami Forda Fiesty WRC.

Po ostatniej szachownicy sezonu 2016 Formuły 1 wydawać by się mogło, że wszystkie klocki są na swoich miejscach i pozostaje tylko czekać na to, kto zbuduje najlepszy samochód na kolejny rok. Wtedy jednak…

Amerykański gigant medialny, firma Liberty Media, we wrześniu tego roku zadeklarowała przejęcie większościowego pakietu udziałów w Formule 1, którą uważa za fantastyczny biznes. Do zakupu spółki, oprócz jej charakteru, firmę Johna Malone’a skusiła również struktura prawna i efektywność podatkowa, ale według brytyjskich urzędników już wkrótce może się to zmienić. 

1 listopada to dla wielu z nas smutny dzień. Wspominamy tych, którzy odeszli zbyt wcześnie i nie byliśmy na to przygotowani. Jednak śmierć nie oszczędza nikogo i śmiem twierdzić, że nigdy się do niej nie przyzwyczaimy, co jedynie możemy się z nią oswoić... jednak trudno tolerować i znosić kogoś, kto wyrządza nam krzywdę, a my nie możemy nic z tym zrobić.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race