Pierwszy rajd nowego, hucznie zapowiadanego sezonu za nami. Czy było ciekawie? Tak. Ekscytująco? Jak najbardziej. Pomimo wielu sprzecznych opinii, brak Volkswagena wyszedł nam na dobre - co nie zmienia faktu, że brak Polówek na oesach to duża strata. Czy ktoś przerwie ich sen zimowy? Przyjrzyjmy się kierowcom i zespołom i temu, co pokazali w najstarszej rundzie WRC – Rajdzie Monte Carlo.

„Andreas Mikkelsen okazał się prawdziwą zwycięską siłą w WRC w 2016 roku, a więc fakt, że nie rywalizuje w najwyższej kategorii rajdowej w tym roku jest stratą dla sportu”, twierdzi dziennikarz motorsport.com, David Gruz. Postanowiliśmy się przyjrzeć temu, czy brak 27-letniego Norwega w stawce WRC jest tak dużą stratą, o jakiej mówi Gruz.

Wielu kierowców przyznaje, że chcieliby kiedyś osiągnąć tyle, co Ayrton Senna. Czy tu jednak chodzi wyłącznie o wyniki, jakich dorobił się Brazylijczyk? Być jak Senna oznacza coś znacznie więcej.

Na taką informację czekała większość rajdowego świata, w tym sam ”Voice of Rally”, Colin Clark. Sébastien Ogier podpisał kontrakt z M-Sportem i po raz pierwszy w karierze zasiądzie za sterami Forda Fiesty WRC.

Po ostatniej szachownicy sezonu 2016 Formuły 1 wydawać by się mogło, że wszystkie klocki są na swoich miejscach i pozostaje tylko czekać na to, kto zbuduje najlepszy samochód na kolejny rok. Wtedy jednak…

Amerykański gigant medialny, firma Liberty Media, we wrześniu tego roku zadeklarowała przejęcie większościowego pakietu udziałów w Formule 1, którą uważa za fantastyczny biznes. Do zakupu spółki, oprócz jej charakteru, firmę Johna Malone’a skusiła również struktura prawna i efektywność podatkowa, ale według brytyjskich urzędników już wkrótce może się to zmienić. 

1 listopada to dla wielu z nas smutny dzień. Wspominamy tych, którzy odeszli zbyt wcześnie i nie byliśmy na to przygotowani. Jednak śmierć nie oszczędza nikogo i śmiem twierdzić, że nigdy się do niej nie przyzwyczaimy, co jedynie możemy się z nią oswoić... jednak trudno tolerować i znosić kogoś, kto wyrządza nam krzywdę, a my nie możemy nic z tym zrobić.

Od pewnego czasu w świecie Formuły 1 trwa dyskusja, czy włoski producent Pirelli zmienił specyfikację opon, nie informując o tym żadnej uczestniczącej ekipy. Podstawą do tych domysłów mają być zmiany ciśnień, problemy z dogrzaniem opon i zmiana ich wagi.

Kibice sportów motorowych interesują się raczej batalią kierowców i zespołów o tytuły mistrzowskie, jednak nie od dziś wiadomo, że wszystko, co związane z Formułą 1, ma pokaźne finansowe fundamenty. Oficjalne ogłoszenie przez Liberty Media chęci nabycia pakietu kontrolnego nie musi oznaczać, że spółka ma pomysł na poprawę sportu. Tu przede wszystkim chodzi o pieniądze, o bardzo duże pieniądze…

Przynajmniej dwie nowe marki mogą pojawić się już niedługo w światowej klasie GTE. Możliwe, że grupa ta rozrośnie się nawet o więcej, niż dwa razy tyle.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race