Po ostatniej szachownicy sezonu 2016 Formuły 1 wydawać by się mogło, że wszystkie klocki są na swoich miejscach i pozostaje tylko czekać na to, kto zbuduje najlepszy samochód na kolejny rok. Wtedy jednak…

Amerykański gigant medialny, firma Liberty Media, we wrześniu tego roku zadeklarowała przejęcie większościowego pakietu udziałów w Formule 1, którą uważa za fantastyczny biznes. Do zakupu spółki, oprócz jej charakteru, firmę Johna Malone’a skusiła również struktura prawna i efektywność podatkowa, ale według brytyjskich urzędników już wkrótce może się to zmienić. 

1 listopada to dla wielu z nas smutny dzień. Wspominamy tych, którzy odeszli zbyt wcześnie i nie byliśmy na to przygotowani. Jednak śmierć nie oszczędza nikogo i śmiem twierdzić, że nigdy się do niej nie przyzwyczaimy, co jedynie możemy się z nią oswoić... jednak trudno tolerować i znosić kogoś, kto wyrządza nam krzywdę, a my nie możemy nic z tym zrobić.

Od pewnego czasu w świecie Formuły 1 trwa dyskusja, czy włoski producent Pirelli zmienił specyfikację opon, nie informując o tym żadnej uczestniczącej ekipy. Podstawą do tych domysłów mają być zmiany ciśnień, problemy z dogrzaniem opon i zmiana ich wagi.

Kibice sportów motorowych interesują się raczej batalią kierowców i zespołów o tytuły mistrzowskie, jednak nie od dziś wiadomo, że wszystko, co związane z Formułą 1, ma pokaźne finansowe fundamenty. Oficjalne ogłoszenie przez Liberty Media chęci nabycia pakietu kontrolnego nie musi oznaczać, że spółka ma pomysł na poprawę sportu. Tu przede wszystkim chodzi o pieniądze, o bardzo duże pieniądze…

Przynajmniej dwie nowe marki mogą pojawić się już niedługo w światowej klasie GTE. Możliwe, że grupa ta rozrośnie się nawet o więcej, niż dwa razy tyle.

Jesteśmy świadkami trwających nadal Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro, gdzie sportowcy z całego świata często przekraczają ludzkie bariery w walce o medale. Nikt chyba nie ma wątpliwości co do tego, że w świecie tradycyjnego sportu liczy się sprawność fizyczna oraz wytrzymałość. Jak jest jednak w przypadku kierowców wyścigowych? Czy do prowadzenia samochodu czy motocykla potrzebne jest tak wielkie przygotowanie jak w przypadku na przykład biegaczy czy pływaków? W tym artykule postaramy się to sprawdzić.

Co cztery lata, przy okazji każdych igrzysk olimpijskich, w świecie sportów motorowych powraca pewne pytanie: „dlaczego Formuła 1 nie może być częścią tego wspaniałego widowiska?”

Grono GT3 poszerza się z każdym kolejnym rokiem – wciąż jednak brakuje tu kilku samochodów oczekiwanych przez fanów nie tylko danej marki. Oto lista dziewięciu, które ja chciałbym zobaczyć w tej specyfikacji.

Po przedłużeniu przez Kimiego Räikkönena kontraktu z Ferrari, wielu myślało, że „sezon ogórkowy” zakończył się szybciej niż się zaczął, jednak jak się ostatnio okazało, nic bardziej mylnego.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race