Od pewnego czasu w świecie Formuły 1 trwa dyskusja, czy włoski producent Pirelli zmienił specyfikację opon, nie informując o tym żadnej uczestniczącej ekipy. Podstawą do tych domysłów mają być zmiany ciśnień, problemy z dogrzaniem opon i zmiana ich wagi.

Kibice sportów motorowych interesują się raczej batalią kierowców i zespołów o tytuły mistrzowskie, jednak nie od dziś wiadomo, że wszystko, co związane z Formułą 1, ma pokaźne finansowe fundamenty. Oficjalne ogłoszenie przez Liberty Media chęci nabycia pakietu kontrolnego nie musi oznaczać, że spółka ma pomysł na poprawę sportu. Tu przede wszystkim chodzi o pieniądze, o bardzo duże pieniądze…

Przynajmniej dwie nowe marki mogą pojawić się już niedługo w światowej klasie GTE. Możliwe, że grupa ta rozrośnie się nawet o więcej, niż dwa razy tyle.

Jesteśmy świadkami trwających nadal Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro, gdzie sportowcy z całego świata często przekraczają ludzkie bariery w walce o medale. Nikt chyba nie ma wątpliwości co do tego, że w świecie tradycyjnego sportu liczy się sprawność fizyczna oraz wytrzymałość. Jak jest jednak w przypadku kierowców wyścigowych? Czy do prowadzenia samochodu czy motocykla potrzebne jest tak wielkie przygotowanie jak w przypadku na przykład biegaczy czy pływaków? W tym artykule postaramy się to sprawdzić.

Co cztery lata, przy okazji każdych igrzysk olimpijskich, w świecie sportów motorowych powraca pewne pytanie: „dlaczego Formuła 1 nie może być częścią tego wspaniałego widowiska?”

Grono GT3 poszerza się z każdym kolejnym rokiem – wciąż jednak brakuje tu kilku samochodów oczekiwanych przez fanów nie tylko danej marki. Oto lista dziewięciu, które ja chciałbym zobaczyć w tej specyfikacji.

Po przedłużeniu przez Kimiego Räikkönena kontraktu z Ferrari, wielu myślało, że „sezon ogórkowy” zakończył się szybciej niż się zaczął, jednak jak się ostatnio okazało, nic bardziej mylnego.

Niedziela, 19 czerwca 2016 roku w Le Mans. Po długiej walce na torze, po zwycięstwo w klasie GTE Pro zmierza Ford #68, mając za sobą Ferrari #82 od Risi Competizione. Dokładne szczegóły tego, co działo się w ostatnich godzinach rywalizacji nie były znane, lecz teraz wiadomo już, o co można oskarżać Forda.

Polacy – jedno słowo, a tak dużo mówi. Pewnie każdy ma już w myślach wiele określeń na ten temat. Skąpi, leniwi, wiecznie narzekający… to tylko część naszych narodowych cech. Dzisiaj jednak chcę skupić się na innych – krytykanctwo, hejterstwo, mowa o czymś, o czym się nie ma pojęcia, a przede wszystkim – bycie ekspertem w każdej dziedzinie. Piszę to oczywiście w kontekście Roberta Kubicy, który niejednokrotnie musi się spotykać z negatywnymi komentarzami. Czy z taką samą falą hejtu spotykają się inni sportowcy [w tym przypadku – kierowcy rajdowi, u których obserwujemy większą liczbę przygód i wypadków, niż u innych?]. Zobaczmy.

Chaos na starcie, niezliczone ilości wyprzedzeń, różnorodne strategie i zatrzymany Mistrz Świata. To widzieliśmy w trzeciej rundzie Mistrzostw Świata Formuły 1.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race