Od pewnego czasu w świecie Formuły 1 trwa dyskusja, czy włoski producent Pirelli zmienił specyfikację opon, nie informując o tym żadnej uczestniczącej ekipy. Podstawą do tych domysłów mają być zmiany ciśnień, problemy z dogrzaniem opon i zmiana ich wagi.

Kibice sportów motorowych interesują się raczej batalią kierowców i zespołów o tytuły mistrzowskie, jednak nie od dziś wiadomo, że wszystko, co związane z Formułą 1, ma pokaźne finansowe fundamenty. Oficjalne ogłoszenie przez Liberty Media chęci nabycia pakietu kontrolnego nie musi oznaczać, że spółka ma pomysł na poprawę sportu. Tu przede wszystkim chodzi o pieniądze, o bardzo duże pieniądze…

Przynajmniej dwie nowe marki mogą pojawić się już niedługo w światowej klasie GTE. Możliwe, że grupa ta rozrośnie się nawet o więcej, niż dwa razy tyle.

Jesteśmy świadkami trwających nadal Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro, gdzie sportowcy z całego świata często przekraczają ludzkie bariery w walce o medale. Nikt chyba nie ma wątpliwości co do tego, że w świecie tradycyjnego sportu liczy się sprawność fizyczna oraz wytrzymałość. Jak jest jednak w przypadku kierowców wyścigowych? Czy do prowadzenia samochodu czy motocykla potrzebne jest tak wielkie przygotowanie jak w przypadku na przykład biegaczy czy pływaków? W tym artykule postaramy się to sprawdzić.

Co cztery lata, przy okazji każdych igrzysk olimpijskich, w świecie sportów motorowych powraca pewne pytanie: „dlaczego Formuła 1 nie może być częścią tego wspaniałego widowiska?”

Grono GT3 poszerza się z każdym kolejnym rokiem – wciąż jednak brakuje tu kilku samochodów oczekiwanych przez fanów nie tylko danej marki. Oto lista dziewięciu, które ja chciałbym zobaczyć w tej specyfikacji.

Po przedłużeniu przez Kimiego Räikkönena kontraktu z Ferrari, wielu myślało, że „sezon ogórkowy” zakończył się szybciej niż się zaczął, jednak jak się ostatnio okazało, nic bardziej mylnego.

Niedziela, 19 czerwca 2016 roku w Le Mans. Po długiej walce na torze, po zwycięstwo w klasie GTE Pro zmierza Ford #68, mając za sobą Ferrari #82 od Risi Competizione. Dokładne szczegóły tego, co działo się w ostatnich godzinach rywalizacji nie były znane, lecz teraz wiadomo już, o co można oskarżać Forda.

Polacy – jedno słowo, a tak dużo mówi. Pewnie każdy ma już w myślach wiele określeń na ten temat. Skąpi, leniwi, wiecznie narzekający… to tylko część naszych narodowych cech. Dzisiaj jednak chcę skupić się na innych – krytykanctwo, hejterstwo, mowa o czymś, o czym się nie ma pojęcia, a przede wszystkim – bycie ekspertem w każdej dziedzinie. Piszę to oczywiście w kontekście Roberta Kubicy, który niejednokrotnie musi się spotykać z negatywnymi komentarzami. Czy z taką samą falą hejtu spotykają się inni sportowcy [w tym przypadku – kierowcy rajdowi, u których obserwujemy większą liczbę przygód i wypadków, niż u innych?]. Zobaczmy.

Chaos na starcie, niezliczone ilości wyprzedzeń, różnorodne strategie i zatrzymany Mistrz Świata. To widzieliśmy w trzeciej rundzie Mistrzostw Świata Formuły 1.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race