Oscar Piastri odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w F2 w drugim sobotnim wyścigu sprinterskim mistrzostw na torze w Bahrajnie. Podium uzupełnili Christian Lundgaard oraz Guanyu Zhou.
Na starcie o prowadzenie bili się startujący z pole position Jüri Vips oraz ruszający obok niego Lirim Zendeli, lecz na dojeździe do pierwszego zakrętu obronną ręką wyszedł Vips. To właśnie w pierwszym zakręcie doszło do kontaktu – Robert Szwarcman, który był piąty, uderzył w tył samochodu Dana Ticktuma i dla obu był to koniec wyścigu, zaś na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa.
⚠️ SAFETY CAR (LAP 2/23) ⚠️
— Formula 2 (@Formula2) March 27, 2021
Shwartzman and Ticktum are both OUT of the race following contact ❌#BahrainGP 🇧🇭 #F2 pic.twitter.com/zfRqthAtAY
Wyścig został wznowiony na początku czwartego okrążenia. Tym razem Vips pewnie obronił prowadzenie, zaś Zendeli stoczył zacięty pojedynek z Zhou, który pokonał Niemca na hamowaniu do czwartego zakrętu. Czołową piątkę uzupełniali zwycięzca pierwszego wyścigu Liam Lawson oraz Felipe Drugovich.
Już na piątym okrążeniu Zhou mocno zbliżył się do Vipsa i wyprzedził Estończyka, obejmując prowadzenie oraz bardzo szybko odskakując od niego na ponad sekundę, pokrywając ewentualne ataki z użyciem systemu DRS. W tym samym czasie Zendeli stracił dwie kolejne pozycje, na rzecz Lawsona i Drugovicha, a następnie na szóstym kółku w jego samochodzie doszło do przebicia prawej tylnej opony z powodu kontaktu z Lundgaardem w pierwszym zakręcie, przez co spadł na ostatnie, 20. miejsce. Za to Lundgaard otrzymał karę doliczenia 10. sekund do jego końcowego wyniku.
Tempo wyścigu bardzo szybko się uspokoiło. Na półmetku rywalizacji Zhou miał ponad 2 sekundy przewagi nad Vipsem, zaś Lawson tracił do Estończyka ponad 1,5 sek. Tuż za Niemcem podążał Drugovich, a jako piąty podążał Lundgaard. Marcus Armstrong był w stanie awansować na szóstą lokatę po wyprzedzeniu Piastriego na 13. okrążeniu w pierwszym zakręcie.
Na 15. okrążeniu konieczny był drugi wyjazd samochodu bezpieczeństwa. O trzecie miejsce walczyli Lawson oraz Drugovich, między którymi w czwartym zakręcie doszło do kontaktu, a Niemiec zatrzymał się na torze. Tuż przed tym w spektakularnym stylu obu tych kierowców wyprzedził Lundgaard, który napędził się na wyjeździe z sekcji zakrętów 1-2-3 i wykorzystał potyczkę rywali.
⚠️ SAFETY CAR (LAP 15/23) ⚠️
— Formula 2 (@Formula2) March 27, 2021
CONTACT 💥
Drugovich and Lawson collide, with the latter out of the race#BahrainGP 🇧🇭#F2 pic.twitter.com/5bID2krrJ8
Wielu kierowców wykorzystało samochód bezpieczeństwa, aby zaliczyć nieobowiązkowy, ale w zasadzie darmowy pit stop. Wśród nich byli jadący na drugim miejscu Vips oraz podążający za nim Lundgaard, który jednocześnie odbył 10-sekundową karę tuż przed procedurą zmiany opon. Zhou zdecydował się pozostać na torze, podobnie jak Drugovich oraz Armstrong, którzy znajdowali się na czele wyścigu.
Rywalizację wznowiono na początku 18. okrążenia. Bardzo dużo zyskali ci, którzy zjechali podczas neutralizacji do boksów. Szybko na drugie miejsce awansował Armstrong, zaś na trzecią lokatę przesunął się Vips. Drugovicha, który tracił kolejne pozycje, wyprzedził również Piastri. Już na następnym okrążeniu Vips wyprzedził Armstronga na prostej startowej, a chwilę później Piastri również uporał się z Nowozelandczykiem. Tymczasem całe to zamieszanie wykorzystał Zhou, który zdążył odskoczyć na 3 sekundy, lecz był na używanych oponach i zaczął stopniowo tracić swoją przewagę.
Na korzyść kierowcy akademii Alpine, który znajdował się na prowadzeniu, delikatnie zadziałał wirtualny samochód bezpieczeństwa wykorzystany na 20. okrążeniu wyścigu. Powodem tego było zatrzymanie się Alessio Deleddy w pierwszym sektorze, lecz Włoch zrobił to w łatwo przystępnym miejscu, dzięki czemu porządkowi bardzo szybko zabrali samochód HWA Racelab z pobocza i równie szybko ponownie wywieszono zieloną flagę.
Vips bardzo szybko zbliżał się do Zhou, lecz na 21. kółku w jego samochodzie doszło do pewnych problemów powodujących chwilową utratę mocy i spadek na siódme miejsce. Ponadto na Estończyka nałożono karę doliczenia 5. sekund za przewinienie podczas okresu samochodu bezpieczeństwa.
Z tego powodu na drugie miejsce awansował Piastri, który wspólnie z jadącym za nim Lundgaardem rozpoczęli walkę o zwycięstwo na dwa okrążenia przed końcem. Piastri oraz Lundgaard byli w stanie wyprzedzić Zhou na hamowaniu do pierwszego zakrętu, lecz między kierowcami z lepszymi oponami doszło do walki koło w koło, co wykorzystał Zhou, który wyprzedził Lundgaarda. Ten stan był tylko tymczasowy, ponieważ Lundgaard szybko uporał się z Zhou, lecz strata, która powstała do Piastriego, była już zbyt duża, aby powalczyć o wygraną.
Tym samym Piastri wywalczył swoje pierwsze zwycięstwo w Formule 2, triumfując w drugim sobotnim wyścigu mistrzostw w Bahrajnie. Lundgaard zajął drugie miejsce, a Zhou, który jako jeden z nielicznych nie zjeżdżał po opony, znalazł się na najniższym stopniu podium. Czwartą lokatę uzyskał Jehan Daruvala, piąty był Richard Verschoor, a czołową dziesiątkę uzupełnili Theo Pourchaire, David Beckmann, Marino Sato i Matteo Nannini.
Trzeci i zarazem ostatni wyścig weekendu F2 w Bahrajnie zaplanowano na niedzielę na godzinę 12:50, kiedy odbędzie się dłuższy wyścig główny z obowiązkową zmianą opon.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Oscar Piastri | Prema Racing | 23 okr. | ||
2 | 9 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | + 0,774 | ||
3 | 3 | Zhou Guanyu | UNI-Virtuosi | + 2,076 | ||
4 | 6 | Jehan Daruvala | Carlin | + 2,494 | ||
5 | 11 | Richard Verschoor | MP Motorsport | + 2,966 | ||
6 | 10 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | + 3,759 | ||
7 | 14 | David Beckmann | Charouz Racing System | + 6,387 | ||
8 | 25 | Marino Sato | Trident | + 8,096 | ||
9 | 22 | Matteo Nannini | HWA Racelab | + 9,733 | ||
10 | 17 | Marcus Armstrong | DAMS | + 12,180 | ||
11 | 15 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | + 12,442 | ||
12 | 24 | Bent Viscaal | Trident | + 16,744 | ||
13 | 20 | Gianluca Petecof | Campos Racing | + 17,569 | ||
14 | 4 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | + 24,547 | ||
15 | 16 | Roy Nissany | DAMS | + 27,471 | ||
16 | 8 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | + 36,980 | ||
17 | 21 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 48,466 | ||
NSK | 23 | Alessio Deledda | HWA Racelab | |||
NSK | 7 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | |||
NSK | 12 | Lirim Zendeli | MP Motorsport | |||
NSK | 5 | Daniel Ticktum | Carlin | |||
NSK | 1 | Robert Szwarcman | Prema Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.