Oliver Rowland może być dzisiaj najszczęśliwszym kierowcą w Monako, ponieważ to właśnie tu, na ulicach księstwa przyszło mu wygrać swój pierwszy w karierze wyścig Formuły 2. Brytyjczyk perfekcyjnie wybrał moment na zmianę opon, dzięki któremu wysunął się na czoło stawki i nie spadł z niego aż do mety. Podium uzupełnili Artem Mareklow i Nobuharu Matsushita.
Jak na kierowców Formuły 2, start do głównego wyścigu w Monako przebiegł dość spokojnie. Charles Leclerc utrzymał wywalczone we wczorajszych kwalifikacjach pierwsze miejsce, ale drugiemu Alexowi Albonowi niewiele zabrakło do odebrania miejscowemu kierowcy prowadzenia. Na trzecim miejscu plasował się Oliver Rowland, a dalej podróżowali Matsushita, Markelov, King, Nato, Latifi, Cecotto i Ghiotto.
Pierwsze okrążenie przyniosło nam kilka przygód, które wydarzyły się w drugim sektorze. Na nawrocie przy hotelu Fairmont zderzyli się ze sobą Sergio Canamasas, Ralph Boschung i Antonio Fuoco, przez co przez chwilę mieliśmy aktywowany system wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.
Mimo, że charakterystyka toru w Monako nie sprzyja manewrom wyprzedzania, nie są one zupełnie niemożliwe, co udowodnił na 6. okrążeniu Luca Ghiotto, wyprzedzając wyraźnie wolniejszego Johnny’ego Cecotto na dojeździe do szykany po wyjeździe z tunelu. Podobnym manewrem popisał się także Louis Deletraz.
Na ósmym okrążeniu awaria samochodu Nichalasa Latifiego spowodowała wyjazd samochodu bezpieczeństwa, na czym od razu skorzystał Alex Albon, zjeżdżając do swoich mechaników na zmianę opon. Taj powrócił na tor na siódmym miejscu, co mogło być dla Charlesa Leclerca delikatnym zmartwieniem.
Monakijczyk był zdecydowanie najszybszym zawodnikiem na torze, który jako jedyny schodził poniżej 1:23s, systematycznie powiększając przewagę nad resztą stawki. Jego główny rywal, Alex Albon, musiał w tym samym czasie skupiać się na Lucę Ghiotto, który robił wszystko, aby zyskać kolejną pozycję.
Kolejny zwrot akcji przyniosło nam okrążenie numer 22, na którym zderzyli się Ralph Boschung i Robert Visoiu. Szwajcar był w stanie wrócić do rywalizacji, ale nie mogliśmy powiedzieć tego samego o Rumunie, którego samochód musiał zostać usunięty przez dźwig. W takich okolicznościach na tor po raz kolejny musiał wyjechać Bernd Maylander w swoim srebrnym Mercedesie.
Charles Leclerc od razu skierował się do alei serwisowej, a na kolejnym kółku zrobiła to reszta stawki. Po drugim kółku okazało się więc, że dotychczasowy lider wyścigu znalazł się na czwartej pozycji. Przed nim znaleźli się Oliver Rowland, Artem Markelov i Nobuharu Matsushita. Alex Albon podążał natomiast na piątej pozycji.
Jakby tego było mało, Leclerc zorientował się, że jego lewa przednia opona nie pracuje w pożądany sposób i powoduje mocne wibracje. Rozwiązaniem problemu miał być kolejny pit stop, ale nie przyniósł on wymiernych rezultatów, przez co faworyt miejscowej publiczności zmuszony był wycofać się z wyścigu.
Przez kilka pierwszych okrążeń od restartu Rowland prezentował wyraźnie lepsze tempo niż Mareklow, ale Rosjanin po jakimś czasie zdał sobie sprawę z wymykającego mu się z rąk zwycięstwa i zaczął zbliżać się do lidera wyścigu. Na 5 okrążeń przed metą różnica między nimi wynosiła już tylko półtorej sekundy.
Walka o dalsze pozycje była praktycznie rozstrzygnięta. Na trzym miejscu podążał samotnie Matsushita, a czwarty Albon miał sporą przewagę nad piątym Ghiotto. Dalej podróżowali Malja, De Vries i Gelael, który po awarii mechanicznej na starcie ruszał do wyścigu z alei serwisowej, w związku z czym przyjął dość niecodzienną strategię, zaliczając swój pit stop na ostatnim kółku. Ósme miejsce przypadło więc Johnny’emu Cecetto.
Na ostatnich okrążeniach nie oglądaliśmy już więcej zmian, przez co Oliver Rowland zgarnął pierwsze w karierze zwycięstwo.
Oto pełne wyniki dzisiejszego wyścigu:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 9 | Oliver Rowland | DAMS | 41 okr. | ||
2 | 6 | Artem Markelow | RUSSIAN TIME | + 0,8s | ||
3 | 7 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | + 13,7s | ||
4 | 8 | Alexander Albon | ART Grand Prix | + 19,7s | ||
5 | 5 | Luca Ghiotto | RUSSIAN TIME | + 24,6s | ||
6 | 4 | Gustav Malja | Racing Engineering | + 28,0s | ||
7 | 18 | Nyck de Vries | Rapax | + 28,4s | ||
8 | 19 | Johnny Cecotto | Rapax | + 29,1s | ||
9 | 15 | Jordan King | MP Motorsport | + 45,5s | ||
10 | 17 | Sergio Canamasas | Trident | + 46,5s | ||
11 | 2 | Antonio Fuoco | PREMA Racing | + 47,8s | ||
12 | 11 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 50,7s | ||
13 | 21 | Sean Gelael | Pertamina Arden | + 53,6s | ||
14 | 16 | Nabil Jeffri | Trident | + 1okr | ||
15 | 3 | Louis Delétraz | Racing Engineering | + 2okr | ||
14 | Sérgio Sette Câmara | MP Motorsport | DNF | |||
1 | Charles Leclerc | PREMA Racing | DNF | |||
20 | Norman Nato | Pertamina Arden | DNF | |||
12 | Robert Visoiu | Campos Racing | DNF | |||
10 | Nicholas Latifi | DAMS | DNF |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.